پایان نامه با موضوع رضایت مشتریان، شناسایی مشتری |
دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی فرض کنیدw = {ʘw1 , ʘw2 , K , ʘwm} ʘ بردار وزنی معیارها باشد. در این تحقیق، وزن معیارها و رتبهبندی آنها با بهره گرفتن از متغیرهای زبانی صورت گرفته است. تعیین سه، پنج یا هفت گانه بودن این متغیرهای زبانی باتوجه به نوع سؤالات، نگرش مصاحبهگر به محیط و یا سازمان، سطح آگاهی و مدت زمان مصاحبه و یا تکمیل پرسشنامه متغیر است. در حالت کلی و برای افزایش سطح دقت و نزدیکی قضاوت خبرگان به واقعیت، میتوان مطابق جدول 2 که در فصل 3 به آن اشاره شد، متغیرهای زبانی را در یک مقیاس لیکرت و با بهره گرفتن از اعداد خاکستری بیان نمود. به منظور انجام محاسبات از نرم افزار اکسل استفاده میشود بدین صورت که در سطر اول مؤلفههای مؤثر بر رضایت مشتری آورده شده و جواب پاسخ دهندگان در زیر آنها قرار میگیرد.اگر گروه تصمیمگیرندگان شامل K نفر باشند وزن معیار Qi از طریق رابطه زیر محاسبه میشود: که در آن وزن معیار iام از نظر kامین تصمیمگیرنده است که توسط اعداد خاکستری به صورت نشان داده میشود. به منظور حذف معیارهای غیر اصلی _که دارای درجه اهمیت کمی از نظر خبرگان هستند_ آن دسته از معیارهایی را که حد پایین بازه وزن آنها کوچکتر از نیم باشد، حذف میکنیم. (تقویفرد و ملک، 1390) در این پژوهش با اعمال روش فوق و با استناد به نظر خبرگان از 26 مؤلفه 16عدد حذف و 10 مورد مهمتر تلقی شدند که این موارد عبارت اند از: سادهسازی فرایندها و کارها تشویق کارکنان فعال و مؤثر در مشتری مداری ایجاد نظام ارزیابی و دریافت پیشنهادات بهمنظور دریافت نظرات مشتریان و شنیدن صدای آنها شناسایی مشتریان وفادار و درنظر گرفتن خدمات ویژه برای آنها تعهد نسبت به بهبود مستمر مکانیزه و بروز کردن سیستمهای ارائه دهنده خدمات بیمه اتخاذ برنامه های لازم جهت حفظ مشتریان صرف نمودن هزینه های کافی و اثربخش برای کسب رضایت مشتریان شناسایی و اصلاح مشکلات موجود در واحدهای خدمترسانی مشتریان [1] Karsak et al [2] Kurt Matzler et al [3] Lee et al [4] Matzler & Hinterhuber [5] Houser & Clausing [6] Bhattacharyya & Rahman [7] Tan & pawitra
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 11:13:00 ب.ظ ]
|