• روش انجام تحقیق

این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی و از نظر شیوه نگرش، توصیفی-تحلیلی است. در تحقیقات توصیفی محقق به دنبال چگونه بودن موضوع است و می­خواهد بداند پدیده، شیء یا مطلب چگونه است. (حافظ­نیا، 1387) در تحقیقات توصیفی محقق می ­تواند به ارزیابی شرایط کار، موقعیت پدیده و روش­های کار بپردازد و درصورت لزوم روابط بین متغیرهای مورد مطالعه را بررسی و شناسایی کند. (حافظ­نیا، 1387) رد بعد کاربردی از نتایج این تحقیق در تصمیم ­گیری­ها، سیاست­گذاری­ها و برنامه ­ریزی­ها استفاده می­شود. (حافظ­نیا، 1387) در تحقیقات توصیفی-تحلیلی محقق علاوه بر تصویرسازی آنچه هست به تشریح و تبیین دلایل چگونه بودن و چرایی وضعیت مساله و ابعاد آن می ­پردازد. (حافظ­نیا، 1387)

  • روش جمع آوری اطلاعات

برای جمع آوری اطلاعات این تحقیق از روش­های زیر استفاده شده است:

  • روش کتابخانه­ای؛ از این روش برای تدوین ادبیات تحقیق و سوابق پژوهش و همچنین مباحث تئوریک و نظری پژوهش استفاده شده است. به این منظورکتب فارسی و لاتین، استانداردها، مقالات، مجلات، پایان­نامه­ها، تجارب کسب شده و بانک­های اطلاعاتی قابل دسترس در اینترنت مورد استفاده قرار گرفته است.
  • روش میدانی؛ در این روش با بهره گرفتن از ابزارها و تکنیک­های پیشنهادی استاندارد PMBOK-2008 در مدیریت ریسک پروژه از جمله پرسش­نامه، مصاحبه با کارشناسان، متخصصان و خبرگان و همچنین روش­های ایده­پردازی گروهی، جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شده است .
  • روش تجزیه و تحلیل داده ها

در این پژوهش پس از شناسایی ریسک­ها، آنها را بر اساس دسته­بندی تامپکینز و همچنین بر اساس مرحله تاثیرگذار در فرایند برون­سپاری طبقه بندی می­ کنند. سپس با تکیه بر نظر خبرگان و با بهره گرفتن از فرایند تحلیل سلسله مراتبی، ارزش وزنی اهداف پروژه تعیین می­گردد. سپس احتمال و تاثیر ریسک­های دسته­بندی شده، بر اساس اصول مدیریت ریسک پروژه ارائه شده در استاندارد PMBOK-2008 تعیین و با محاسبه امتیازات موزون، ریسک­های پرخطر و کم­خطر مشخص می­­شود. در نهایت ریسک­های پرخطر با بهره گرفتن از نظرات کارشناسانه خبرگان مورد بررسی قرارگرفته و راهکارهایی برای مواجهه با آن ارائه می­گردد.

  • تعریف واژگان کلیدی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...