پایان نامه مدلسازی |
پایان نامه ارشد:مدلسازی عددی جریان سیال غیرنیوتونی قاعده توانی و تأثیر گام طولی و عرضی بر عملكرد مبدل حرارتی
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مهندسی مكانیك گرایش :تبدیل انرژی عنوان : مدلسازی عددی جریان سیال غیرنیوتونی قاعده توانی و تأثیر گام طولی و عرضی بر عملكرد مبدل حرارتی
پایان نامه ارائه یک چارچوب مدلسازی برای ارزیابی شیوه آموزشی یادگیرندگان در محیطهای یادگیری تحت وب
دانلود متن کامل پایان نامه
پایان نامه ارشد: مدلسازی و شبیه سازی حذف فنل از پساب توسط بیوراکتور از نوع تماس دهنده غشایی
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مهندسی شیمی گرایش : شبیه سازی و طراحی فرآیند عنوان : مدلسازی و شبیهسازی حذف فنل از پساب توسط بیوراکتور از نوع تماس دهنده غشایی
دانلود پایان نامه ارشد : مدلسازی رهایش دارو از یک سیستم پلیمری دوفازی زیست تخریب پذیر
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مهندسی پلیمر گرایش :صنایع پلیمر عنوان : مدلسازی رهایش دارو از یک سیستم پلیمری دوفازی زیست تخریب پذیر
دانلود پایان نامه ارشد : مدلسازی عددی نفوذ امواج به داخل بنادر و بررسی آرامش حوضچه
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :عمران گرایش : سازه های دریایی عنوان : مدلسازی عددی نفوذ امواج به داخل بنادر و بررسی آرامش حوضچه
پایان نامه ارشد: مدلسازی عددی هیدرولیك جریان و آبشستگی در پاییندست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه
دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته سازه های آبی عنوان : مدلسازی عددی هیدرولیك جریان و آبشستگی در پاییندست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با بهره گرفتن از نرمافزار Flow3D
دانلود پایان نامه ارشد : استفاده از مدلسازی هوشمند در فرآیند طراحی و عیب یابی عملیات حفاری
دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت گرایش :حفاری و بهرهبرداری عنوان : استفاده از مدلسازی هوشمند در فرآیند طراحی و عیب یابی عملیات حفاری
دانلود پایان نامه ارشد : ارزیابی برخی الگوریتمهای كنترل همروندی در سیستم مدیریت پایگاه دادهها، از طریق مدلسازی با پتری رنگی
دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر عنوان : ارزیابی برخی الگوریتمهای كنترل همروندی در سیستم مدیریت پایگاه دادهها، از طریق مدلسازی با پتری رنگی
دانلود پایان نامه ارشد : مدلسازی جریان و انتقال حرارت دو فاز در لوله گرمایی با صفحات لانهزنبوری
دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک گرایش : تبدیل انرژی عنوان : مدلسازی جریان و انتقال حرارت دو فاز در لوله گرمایی با صفحات لانهزنبوری
دانلود پایان نامه : مدلسازی تصادفی چندهدفه زنجیره تأمین ازلحاظ کیفیت مطالعه موردی شرکت فرآوردههای لبنی کاله
دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع گرایش :صنایع عنوان : مدلسازی تصادفی چندهدفه زنجیره تأمین ازلحاظ کیفیت مطالعه موردی شرکت فرآوردههای لبنی کاله
دانلود پایان نامه ارشد:مدلسازی یک بعدی عملکرد پیل سوختی غشاء پلیمری
در این پایاننامه پیل سوختی غشاء پلیمری به صورت یک بعدی مدلسازی شده است. تمامی لایههای مختلف پیل که شامل مجموعه غشاء– الکترود (غشاء،لایه کاتالیست و لایههای نفوذ گاز)می باشد، شبیهسازیشدهاند. لایه کاتالیست به دو روش همگن و تودهای مدل شده و سپس نتایج حاصل از هر دو مدل با یکدیگر مقایسه شدهاند. در این پروژه تمرکز بر روی مدل تودهای است، بطوریکه در این راستا معادلات مدل تودهای به طور کامل استخراج شده است. صحتسنجی مدل با مقایسه با دادههای تجربی در دو دمای متفاوت انجام شده است. نتایج نشان میدهند که در حالت حدی که اندازه ذرات تودهای به سمت صفر میل کند، مدل تودهای به مدل همگن ساده میشود. مدل همگن کارائی پیل را برای مقادیر چگالی جریان A/m2 3000 و بیشتر از آن در دمای عملکردیoC 50 تقریباً 80% بیشتر از مدل تودهای و دادههای تجربی پیشبینی میکند. یک سری مطالعات پارامتری بر روی مدل تودهای به منظور بررسی حساسیت مدل به تغییرات برخی از پارامترهای ساختاری و عملکردی انجام شده است. مشخص شد که اندازه ذرات تودهای تأثیرگذارترین پارامتر بر عملکرد پیل سوختی میباشد. مجموعه غشاء – الکترود نیز با در نظر گرفتن هوای مرطوب(O, N, HO(v))به عنوان ورودی کاتد و هیدروژن مرطوب ناشی از ریفرم گاز طبیعی (H, CO, HO(v)) به عنوان ورودی آند مدل شدهاند. در این مدلسازی فرض بر این است که پیل سوختی در شرایط پایا، دما ثابت و فشار ثابت کار میکند. لایههای نفوذ گاز با استفاده از معادله استفان – ماکسول که مربوط به نفوذ چند جزئی مخلوط گازی میباشد، شبیهسازی شدهاند. همچنین مکانیزمهای انتقال آب غشاء نیز مدل شده است. در این مورد نیز پس از صحتسنجی مدل با نتایج تجربی، یک سری مطالعه پارامتری انجام شده است. نتایج حاکی از این است که افرایش دما سبب افزایش مقاومت پروتونیک غشاء و در نتیجه مقاومت اهمیک پیل میشود. همچنین قابلیت هدایت و جزء آب درون غشاء با افزایش دما کاهش مییابد. در چگالی جریانهای بالا نیز، محتویات آب داخل غشاء افت میکند و در پی آن با کاهش قابلیت هدایت غشاء کارائی پیل کاهش مییابد. تمامی این نتایج میتواند برای سازندگان سیستمهای پیلهای سوختی مورد استفاده قرار گیرد. کلمات کلیدی: پیل سوختی غشاء پلیمری- مدل تودهای- نفوذ چند جزئی- نفوذ معکوس- درگ الکترواسمتیک.
پایان نامه : مدلسازی عددی هیدرولیك جریان و آبشستگی در پاییندست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با بهره گرفتن از نرمافزار Flow3D
دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته سازه های آبی عنوان : مدلسازی عددی هیدرولیك جریان و آبشستگی در پاییندست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با بهره گرفتن از نرمافزار Flow3D
پایان نامه ارشد:مدلسازی ریفرمر كاتالیستی مونولیتی خودگرمازا برای تولید هیدروژن برای پیلهای سوختی
با افزایش کاربرد پیلهای سوختی در صنعت و به صورت کاربرد در محل، نیاز به توسعه واحدهای تولید در محل هیدروژن وجود دارد. در این تحقیق یک ریفرمر کاتالیستی مونولیتی که در آن فرآیند ریفرمینگ خودگرمازای متان صورت میگیرد، بصورت سه بعدی مدلسازی میشود. کاتالیست مورد استفاده در این مدلسازی، 5% میباشد. این مدلسازی شامل حل همزمان معادلات بقاء میباشد که در آن واکنشهای صورت گرفته نیز اثر داده میشود. یک کانال از این راکتور مونولیتی به عنوان دامنه محاسباتی استفاده شده است. نتایج حاصل از این مدلسازی تطابق خوبی با دادههای آزمایشگاهی موجود در منابع دارد. از این مدل برای تخمین عملکرد ریفرمر در سایر شرایط عملیاتی استفاده شده است. پارامترهای مورد بررسی شامل نسبت مولی اکسیژن به متان ورودی (O2/CH4)، نسبت مولی بخارآب به متان ورودی (H2O/CH4) و دمای گاز ورودی به ریفرمر می باشد. در نهایت بعد از بررسی اثر پارامترهای ذکر شده، این نتیجه حاصل شد که برای دستیابی به بیشینه مقدار هیدروژن در محدوده مورد بررسی از نظر پارامترهای عملیاتی، باید نسبتهای مولی O2/CH4 و H2O/CH4 ورودی به راکتور را بترتیب 445/0 و 8/3 انتخاب کرد. همچنین دمای گاز ورودی به راکتور نیز باید C 600 باشد. واژههای كلیدی: هیدروژن، ریفرمینگ خودگرمازا، متان، راکتور مونولیتی
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1398-12-16] [ 12:38:00 ق.ظ ]
|