مداوم ترین مجموعه علائم شامل بی توجهی ، حواسپرتی ، بی نظمی و شکست در تمام کردن چیزها میباشد که در تمام سنین اثرات خودرا متناسب با سن نشان میدهند( سادوک وسادوک ،2004 موفقیت های تحصیلی : در تمام مطالعات انجام شده مشاهده شد ه که این کودکان دارای نمرات پایین تری در تحصیل بوده و به میزان بیشتری در کلاس ها دچار تجدیدی و مردودی می شوند . دراین کودکان اختلال یادگیری و اختلال ریاضی بیشتر میباشد( والسیک 2، 2005 ) . اختلا لات روانپزشکی : این کودکان میزان بیشتری از اختلالات همراه شامل اختلال رفتار ایذایی ( اختلال رفتار مقابله ای ، اختلال سلوک ) ، افسردگی عمده و اختلال سوء مصرف مواد را نشان میدهند . این کودکان به میزان بیشتری در معرض اختلال رفتار ضد اجتماعی می باشند . در بزرگسالی با تغییرات مکرر شغل وشریک زندگی و میزان بالای طلاق روبرو هستند . اشکال در زمانبندی ومدیریت پول و احساس نا امیدی و درماندگی مرتبط با مشکلات دائمی مدیریت زندگی روزانه دارند. زنان مبتلا درریسک بیشتر حاملگی های ناخواسته هم هستند( لوئیس ، 2007 ) . 45

  • مصرف سیگار : کودکان بیش فعال  کمبود توجه مصرف سیگار را زودتر شروع کرده ومیزان

بیشتری سیگار مصرف می کنند . مصرف سیگار در این کودکان بیشتر در ارتباط با اختلال افسردگی عمده ، مصرف مواد ودریافت کمتر درمان میباشد. ( والسیک ، 2005 ).

  • تصادفات : این کودکان در معرض انواع تصادفات بخصوص تصادف ماشین در سنین بالاتر هستند( لوئیس ، 2005 ) .
  • جنایت : این کودکان در سنین بالاتر بیشتر در معرض جنایت و مشکلات قانونی هستند (مالهوترا ، 1998 ) .

تمام این عوارض ، نشان دهنده اهمیت تشخیص زودتر این کودکان و پیشگیری ودرمان به موقع در کودکان پر خطر است . بدیهی است هر روش در تشخیص سریع وزودتر اختلال نقص توجه  بیش فعالی به درمانگرها کمک کند ، میتواند جهت در مان به موقع و پیشگیری از عوارض کوتاه مدت و بلند مدت این اختلال برای کودک ، خانواده وجامعه اش مؤثر باشد. تمام این عوارض ، نشان دهنده اهمیت تشخیص زودتر این کودکان و پیشگیری ودرمان به موقع در کودکان پر خطر است . بدیهی است هر روش در تشخیص سریع وزودتر اختلال نقص توجه  بیش فعالی به درمانگرها کمک کند ، میتواند جهت در مان به موقع و پیشگیری از عوارض کوتاه مدت و بلند مدت این اختلال برای کودک ، خانواده وجامعه اش مؤثر باشد. مهم ترین اختلالاتی که معمولاً با بیش فعالی کودکان توأم است عبارتند از: اختلالات اضطرابی1 : تقریباً 25 درصد کودکان بیش فعال ، علائمی از اختلالات اضطرابی از خود نشان می دهند . این علائم عبارتند از : ترس ، وحشت 1، پریشانی ، نگرانی شدید و  که اغلب با علائم جسمانی متنوعی مثل شدت ضربان قلب ، حالت تهوع ، درد معده ، سرگیجه و سردرد  همراه می شود. ______________________________________ 1.Anxiety 2. Disoder 46 سندرم تورت 1 : ADHD در نمونه بالینی قویا” با اختلالات تیک همراه میباشد ( 40 تا 60 درصد کودکان دچار سندرم تورت ) میباشند. با این حال دلیل اصلی برای مشاوره اغلب علائم ADHD است و 10-2 درصد کودکان سنین مدرسه به ADHD با اهمیت بالینی مبتلا هستند . رابطه بین تیکها و ADHD  در نمونه جامعه کمتر واضح است و ممکن است  بشدت به اختلال تیک بستگی داشته باشد . ارتباط سبب شناختی بین ADHD وسندرم تورت هنوز نامعلوم است ، اما شواهد رابطه بین تیکها و ADHD  در نمونه جامعه کمتر واضح است و ممکن است  بشدت به اختلال تیک بستگی داشته باشد . ارتباط سبب شناختی بین ADHD وسندرم تورت هنوز نامعلوم است ، اما شواهد اندکی دال بر ارتباط ژنتیک بین این دو سندرم وجود دارد ویک همپوشانی در زمینه های مغزی اغلب مطرح شده است ( انجمن روانپزشکی کودکان و نوجوانان ، 1387 ) . ب .رفتارهای ایذایی 2  : در ADHD همراه با پرتحرکی ، تکانشی بودن ، سماجت و تحریک پذیری یک تاثیر روانی اجتماعی گسترده دارد که روی خواب ، عملکرد تحصیلی و همچنین عملکرد اجتماعی و خانوادگی اثر میگذارد . نوع بی توجه این اختلال نسبتا” از نوع پرفعالیتی وتکانشی آن مستقل است . و بیشتر با بهره هوشی کمتر و مشکلات یادگیری ارتباط دارد. ADHD با تیک ها  واجبارها تابلو های مشترک شایعی دارند که شامل واکنش پذیری بالاتر به محرکها و مهار ضعیف تر میل ها میباشد.تفاوت کمی بین علایم ADHD در بیماران غیر میتلا به سندرم تورت ودر بیماران مبتلا به تورت ADHD وجود دارد ( انجمن روانپزشکی کودکان و نوجوانان ، 1387 ) . ج. نافرمانی و مخالفت ( لجبازی )3 : حدود 35 درصد کودکان مبتلا به بیش فعالی دچار رفتارهای مخالفت آمیز و نافرمانی اند . آنان با رفتارهای خشن و گاه پرخاشگرانه خود مدام

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...