پایان نامه طراحی مبتنی بر شبیهسازی و نقش آن بر مهارت حل مسأله دانشآموزان در درس علوم پایه ششم ابتدایی |
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده: 1
فصل اول : کلیات پژوهش
1-1-مقدمه: 3
1-2- بیان مسأله: 4
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش: 7
1-4- اهداف پژوهش: 10
1-4-1- هدف اصلی: 10
1-4-2- اهداف جزیی: 10
1-5- فرضیههای پژوهش: 10
1-5-1- فرضیه اصلی: 10
1-5-2- فرضیه های فرعی: 10
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها: 11
1-6-1- تعاریف مفهومی: 11
1-6-2- تعاریف عملیاتی: 12
فصل دوم : مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1- شبیه سازها 14
2-1-1- مفهوم رسانههای آموزشی: 14
2-1-2- مفهوم چند رسانهای: 14
2-1-3- تعریف شبیه سازی: 16
2-1-4- انواع شبیه سازی 17
2-1-5- کاربرد شبیهسازی در آموزش: 19
2-1-6- اهداف و مقاصد شبیه سازی: 20
2-1-7- رایانهها و شبیهسازها : 21
2-1-8- مراحل استفاده از شبیهسازیها : 21
2-1-9- نقش فناوری در یادگیری 22
2-1-10- کاربرد چندرسانهای در آموزش: 22
2-1-11- مزایای استفاده از چند رسانهای در آموزش: 23
2-1-12- شیوههای استفاده از چند رسانهای در آموزش: 24
2-1-13- جایگاه معلم و یادگیرنده هنگام ارائه آموزش از طریق شبیهسازیهای آموزشی 25
2-1-14- نقش معلم در جریان شبیه سازی : 25
2-1-15- ارتقاء خلاقیت و حل مسأله با بهره گرفتن از شبیهسازیهای آموزشی 26
2-1-16- مبانی نظری به کارگیری شبیهسازی در آموزش. 27
2-2- حل مسأله. 32
2-2-1- مفهوم مسأله: 32
2-2-2- استراتژی حل مسأله. 33
2-2-3- فنون مسأله پژوهی 34
2-2-4- دیدگاههای مطرح شده در زمینه حل مسأله. 36
2-5- پیشینه پژوهش. 39
2-5-1- پژوهشهای داخلی 39
2-5-2- پژوهشهای خارجی 40
2-6- نتیجهگیری فصل دوم: 44
فصل سوم : روش و اجرای پژوهش
3-1- نوع و روش انجام پژوهش. 48
3-2- جامعه آماری 49
3-3- روش نمونهگیری و حجم نمونه. 49
3-4- متغیرهای پژوهش. 49
3-5- ابزار اندازهگیری پژوهش. 50
3-6- شیوه اجرای تدریس به شیوه شبیهسازی 51
3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها 53
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه فصل چهارم: 56
4-2-بررسی فرضیه های پژوهش. 57
4-2-1- بررسی فرضیه اصلی پژوهش: 57
4-2-2-بررسی فرضیه فرعی اول پژوهش: 59
4-2-3-بررسی فرضیه فرعی دوم پژوهش: 62
4-2-4- بررسی فرضیه فرعی سوم پژوهش: 64
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه فصل پنجم: 69
5-1- خلاصه پژوهش: 69
5-2- یافته های پژوهش: 71
5-2-1- فرضیه اصلی پژوهش: 71
5-2-2- فرضیه فرعی اول پژوهش: 72
5-2-3- فرضیه فرعی دوم پژوهش: 73
5-2-4- فرضیه فرعی سوم پژوهش: 74
5-3- بحث و نتیجهگیری: 76
5-4- محدودیتهای پژوهش: 77
5-5- پیشنهادها 77
5-5-1- پیشنهادهای کاربردی 77
5-5-2- پیشنهادهای پژوهشی 78
منابع و ماخذ
فهرست منابع داخلی: 81
فهرست منابع خارجی: 85
پیوست و ضمائم. 88
مقدمه:
در چند دهه اخیر، هیچ یک از موضوعهای درسی در سطح جهانی، به اندازه دروس علوم تجربی دچار تغییر و تحول نشده است. گرچه محتوای درسی علوم تجربی به خودی خود به دلیل پیشرفت فزاینده علم و دانش بشری، روزبهروز جدیدتر و فربهتر میشوند، ولی این تغییر تنها از جنبه محتوایی، آموزش علوم را در بر نمیگیرد. ویژگیهای عصر کنونی ایجاب میکند تا برنامههای آموزشی علوم تجربی به نحوی ساماندهی گردند تا با بهرهگیری از آنها، همه تواناییهای شناختی و شخصیتی
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 02:32:00 ب.ظ ]
|