فایل پایان نامه رادیو و تلویزیون، اهداف کسب و کار |
دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نسل نخست روزنامههای آنلاین در اواسط دهه 70 میلادی زمانی که ویدئوتکستها در اروپا گسترش یافتند متولد گشت. با این وجود، تجاریسازی و رشد سریع شبکه جهان گستر (که بعدها وب نامیده شد) از اوایل دهه 90 بود که امیدبخشترین پایگاه را برای انتشارات آنلاین بهوجود آورد و همزمان بیشترین تهدید را بر شرکتهای سنتی نشر چاپی تحمیل نمود. در حال حاضر هزاران روزنامه آنلاین در سراسر جهان وجود دارند. در نخستین روزهای شروع عصر وب این باور محتمل بهنظر میرسید که صنعت روزنامههای چاپی به موجب انقلاب دیجیتال نوظهور به نقطه پایان خود رسیده است. این بحث البته زمانیکه رادیو و تلویزیون در اوایل قرن بیستم بوجود آمده بودند نیز برپا شده بود. حتی امروزه نیز کاملا مشخص نیست که نسخههای چاپی و آنلاین روزنامهها چه نقشی را در آینده خواهند داشت. بههرحال، ناشران امروزه بر این باورند که تنها شانس اندکی وجود دارد که روزنامههای چاپی کاملا توسط نسخه آنلاین جایگزین شوند. با این وجود، این یافته های اولیه اشاره دارند که در حال حاضر روزنامههای آنلاین تنها با تهیه نوع یکسانی از محتوی همسان با روزنامههای چاپی قادر به رقابت با آنها نبوده و میبایست خود را با گسترش محتوی و خدمات بینظیر، که در میان کاربران وب ارزشمند است، از روزنامههای چاپی متمایز نمایند. این را نیز باید در نظر داشت که باید پلی را میان شکل روزنامههای آنلاین با نسخههای چاپی حفظ نمود تا از این منظر از نام تجاری و سابقه مثبت آنها نیز بهره ببرد و بدینوسیله بر رقبای ذاتا دیجیتال خود فائق آید. امروزه روزنامههای آنلاین سرمایهگذاری عظیمی را در سایتهای خبری خود به اجرا گذاشتهاند، در حالیکه سود چندانی را از آن به دست نمیآورند. آنها میبایست راههایی را بیابند که توسط آنها به درآمدی دست یافته و به این ترتیب به فعالیت کسب و کار خود ادامه دهند. بسیاری از سهامداران در صنایع مطبوعاتی به دنبال راههایی هستند که هم بتوانند به سوددهی برسند و هم بتوانند با ارائه کاری هنری و درخور به مقبولیت اجتماعی نیز دست یابند. اما در این بین، رقابت در عرصه اینترنت متفاوت از رقابت در دنیای مطبوعات چاپی است. این رقابت دیگر در بازاری فیزیکی رخ نمیدهد. این رقابت در محیطی دیجیتال رخ میدهد که در آن کسب و کار و تبادل و تجارت بین خریداران و فروشندگان از طریق اینترنت انجام میپذیرد. این پدیده، به روزنامهها این امکان را میدهد که با نامی که پیشتر در دنیای چاپی برای خود بهدست آوردهاند، به عنوان رابطی بین مشتریان خود – آگهیدهندگان و مصرف کنندگان و خوانندگان – عمل نمیاند. لازم به ذکر است که این مشتریان به هم وابسته هستند و رابطه بین آنها رابطهای مستقیم است؛ هر چه مشتری بیشتر و متنوعتری جذب نمایم، از سوی دیگر آگهیدهندگان بیشتری نیز به سوی ما خواهند آمد. اینترنت این امکان را به روزنامهها میدهد که در این محیط مجازی مشتریانی را بیابند که در عرصه چاپی به آنها دسترسی نداشتند. نکته خوب دیگری که اینترنت در اختیار روزنامهها قرار میدهد فضای نامحدود آن است. روزنامهها میتوانند در این فضای نامحدود به انتشار مطالب بپردازند. نکته مهم این است که در این فضا، «سرعت» عاملی اساسی است و چالش، توانایی روزنامه در تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری خواهد بود. اخیراً تحولی را از چاپ به مولتیمدیا شاهد هستیم، به این صورت که متن اخبار تنها قسمتی از خدمات و سرویسهای ارائه شده هستند و در کنار آنها شاهد اخبار صوتی و تصویری نیز بر روی سایتهای خبری هستیم. استراتژی سفارشیسازی یکی از راهکارهایی است که روزنامههای آنلاین در پیش میگیرند تا بتوانند با توجه به ذائقه مخاطب به تولید محتوی پرداخته و در نهایت بتوانند به کسب درآمد بپردازند. در این مسیر برای شناسایی مخاطب هدف و سلایق آنها و همچنین جذب آنها نیز عواملی باید مورد بررسی قرار گیرند که آنها را تحت عناوین منطق درآمد، محیط بازار، منطق درآمد و اهمیت اهداف کسب و کار را که مستقیم یا غیر مستقیم بر موفقیت کسب و کار روزنامههای آنلاین تاثیر دارند، مورد بررسی قرار خواهیم داد. 4-1 گزاره های تحقیق (پرسش های اصلی و فرعی) در این پژوهش در جستوجوی یافتن پاسخهایی برای پرسشهای گوناگون هستیم. با توجه به درجه اهمیت و کلیت موضوع سوال میتوان آنها را به دستههای زیر تقسیمبندی نمود: 1-4-1سوالات اصلی آیا استراتژی سفارشیسازی بهکار رفته کمکی به موفقیت کسبوکار روزنامه می کند؟ علاوه بر استراتژی سفارشی سازی، آیا دیگر متغیرها نظیر منطق درآمد، اهمیت اهداف عمومی کسبوکار، تجربه، و عوامل محیط بازار بر موفقیت کسبوکار روزنامههای برخط تاثیر میگذارد؟ 2-4-1 سوالات فرعی آیا تجربه در نشر (اکنون) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا منابع درآمدی (اکنون) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا اهمیت اهداف در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا تجربه در نشر (1394) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر خواهد بود؟ آیا منابع درآمدی (1394) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر خواهد بود؟ آیا سطح سفارشی سازی (اکنون) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا محیط بازار (اکنون) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا سطح سفارشی سازی (1394) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر خواهد بود؟
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 10:45:00 ب.ظ ]
|