دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی نسل نخست روزنامه­های آن­لاین در اواسط دهه 70 میلادی زمانی که ویدئوتکست­ها در اروپا گسترش یافتند متولد گشت. با این وجود، تجاری­سازی و رشد سریع شبکه جهان گستر (که بعدها وب نامیده شد) از اوایل دهه 90 بود که امیدبخش­ترین پایگاه را برای انتشارات آن­لاین به­وجود آورد و همزمان بیشترین تهدید را بر شرکت­های سنتی نشر چاپی تحمیل نمود. در حال حاضر هزاران روزنامه آن­لاین در سراسر جهان وجود دارند. در نخستین روزهای شروع عصر وب این باور محتمل به­نظر می­رسید که صنعت روزنامه­های چاپی به موجب انقلاب دیجیتال نوظهور به نقطه پایان خود رسیده­ است. این بحث البته زمانی­که رادیو و تلویزیون در اوایل قرن بیستم بوجود آمده بودند نیز برپا شده بود. حتی امروزه نیز کاملا مشخص نیست که نسخه­های چاپی و آن­لاین روزنامه­ها چه نقشی را در آینده خواهند داشت. به­هرحال، ناشران امروزه بر این باورند که تنها شانس اندکی وجود دارد که روزنامه­های چاپی کاملا توسط نسخه آن­لاین جایگزین شوند. با این وجود، این یافته­ های اولیه اشاره دارند که در حال حاضر روزنامه­های آن­لاین تنها با تهیه نوع یکسانی از محتوی همسان با روزنامه­های چاپی قادر به رقابت با آنها نبوده و می­بایست خود را با گسترش محتوی و خدمات بی­نظیر، که در میان کاربران وب ارزشمند است، از روزنامه­های چاپی متمایز نمایند. این را نیز باید در نظر داشت که باید پلی را میان شکل روزنامه­های آن­لاین با نسخه­های چاپی حفظ نمود تا از این منظر از نام تجاری و سابقه مثبت آنها نیز بهره ببرد و بدین­وسیله بر رقبای ذاتا دیجیتال خود فائق آید. امروزه روزنامه­های آن­لاین سرمایه­گذاری عظیمی را در سایت­های خبری خود به اجرا گذاشته­اند، در حالی­که سود چندانی را از آن به دست نمی­آورند. آنها می­بایست راه­هایی را بیابند که توسط آن­ها به درآمدی دست یافته و به این ترتیب به فعالیت کسب و کار خود ادامه دهند. بسیاری از سهام­داران در صنایع مطبوعاتی به دنبال راه­هایی هستند که هم بتوانند به سوددهی برسند و هم بتوانند با ارائه کاری هنری و درخور به مقبولیت اجتماعی نیز دست یابند. اما در این بین، رقابت در عرصه اینترنت متفاوت از رقابت در دنیای مطبوعات چاپی است. این رقابت دیگر در بازاری فیزیکی رخ نمی­دهد. این رقابت در محیطی دیجیتال رخ می­دهد که در آن کسب و کار و تبادل و تجارت بین خریداران و فروشندگان از طریق اینترنت انجام می­پذیرد. این پدیده، به روزنامه­ها این امکان را می­دهد که با نامی که پیشتر در دنیای چاپی برای خود به­دست آورده­اند، به عنوان رابطی بین مشتریان خود – آگهی­دهندگان و مصرف­ کنندگان و خوانندگان – عمل نمیاند. لازم به ذکر است که این مشتریان به هم وابسته هستند و رابطه بین آنها رابطه­ای مستقیم است؛ هر چه مشتری بیشتر و متنوع­تری جذب نمایم، از سوی دیگر آگهی­دهندگان بیشتری نیز به سوی ما خواهند آمد. اینترنت این امکان را به روزنامه­ها می­دهد که در این محیط مجازی مشتریانی را بیابند که در عرصه چاپی به آنها دسترسی نداشتند. نکته خوب دیگری که اینترنت در اختیار روزنامه­ها قرار می­دهد فضای نامحدود آن است. روزنامه­ها می­توانند در این فضای نامحدود به انتشار مطالب بپردازند. نکته مهم این است که در این فضا، «سرعت» عاملی اساسی است و چالش، توانایی روزنامه در تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری خواهد بود. اخیراً تحولی را از چاپ به مولتی­مدیا شاهد هستیم، به این صورت که متن اخبار تنها قسمتی از خدمات و سرویس­های ارائه شده هستند و در کنار آن­ها شاهد اخبار صوتی و تصویری نیز بر روی سایت­های خبری هستیم. استراتژی سفارشی­سازی یکی از راهکارهایی است که روزنامه­های آن­لاین در پیش می­گیرند تا بتوانند با توجه به ذائقه مخاطب به تولید محتوی پرداخته و در نهایت بتوانند به کسب درآمد بپردازند. در این مسیر برای شناسایی مخاطب هدف و سلایق آنها و همچنین جذب آنها نیز عواملی باید مورد بررسی قرار گیرند که آنها را تحت عناوین منطق درآمد، محیط بازار، منطق درآمد و اهمیت اهداف کسب و کار را که مستقیم یا غیر مستقیم بر موفقیت کسب و کار روزنامه­های آن­لاین تاثیر دارند، مورد بررسی قرار خواهیم داد. 4-1 گزاره های تحقیق (پرسش های اصلی و فرعی) در این پژوهش در جست­وجوی یافتن پاسخ­هایی برای پرسش­های گوناگون هستیم. با توجه به درجه اهمیت و کلیت موضوع سوال می­توان آن­ها را به دسته­های زیر تقسیم­بندی نمود: 1-4-1سوالات اصلی آیا استراتژی سفارشی­سازی به­کار رفته کمکی به موفقیت کسب­وکار روزنامه می­ کند؟ علاوه بر استراتژی سفارشی سازی، آیا دیگر متغیرها نظیر منطق درآمد، اهمیت اهداف عمومی کسب­وکار، تجربه، و عوامل محیط بازار بر موفقیت کسب­وکار روزنامه­های برخط تاثیر می­گذارد؟ 2-4-1 سوالات فرعی آیا تجربه در نشر (اکنون) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا منابع درآمدی (اکنون) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا اهمیت اهداف در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا تجربه در نشر (1394) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر خواهد بود؟ آیا منابع درآمدی (1394) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر خواهد بود؟ آیا سطح سفارشی سازی (اکنون) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا محیط بازار (اکنون) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر است؟ آیا سطح سفارشی سازی (1394) در موفقیت کسب و کار روزنامه های آنلاین موثر خواهد بود؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...