پایان نامه با موضوع رادیو و تلویزیون، تجارت الکترونیک |
دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی بهخصوص در عصر حاضر، پس از اینکه حباب اینترنت ترکید و ارزشهای بازار غیرواقع و انتظارات کسب و کار از میان رفت، ضروری بهنظر میرسد که با در نظرگرفتن فاکتورهای محیطی، آنچه که یک روزنامه آنلاین را موفق میسازد، مورد ارزیابی قرار گیرد و بدین ترتیب دانش گردآوری شده تاکنون نیز گسترش یابد. بههرحال، به اعتقاد کارشناسان سهام، روزنامههای آنلاین کسب و کاری هستند که پولساز خواهند بود. در این پژوهش، به ویژه برآنیم که بر اساس پیشنهاد ما، آیا با بهکارگیری استراتژی سفارشیسازی به جای تولید محصولات و خدمات ویژه، در موفقیت کسب وکار توفیقی حاصل میگردد (پاین[21]، 1993؛ کالاکوتا[22] و وینستون[23]، 1996؛ ایلهوستروم و پالمر، 2002). علاوهبراین، با توجه به این امر که محصولات سفارشی نیازها و خواسته های فردفرد کاربران را درنظر میگیرد و به این ترتیب ارزش برتری را به کاربران در مقایسه با محصولات استاندارد میدهد، آیا استراتژی سفارشیسازی بهکارگرفته شده احتمال جذب را افزایش میدهد. وقتی که هزینه های جابجایی از یک نام تجاری به نامی دیگر قابل توجه باشد، کاربران با پدیده جذب مواجه خواهند گشت (شاپیرو[24] و واریان[25]، 1998). آمیت[26] و زات[27] (2001) جذب را منبعی عمده برای خلق ارزش در تجارت الکترونیک[28] شناسایی نموده اند. هرچند جذب می تواند از راههای گوناگون بهدست آید – نظیر برنامه های وفاداری[29] ( پاداشهای ویژه) یا بهکارگیری استانداردهای اختصاصی برای محصولات و خدمات – اما سفارشیسازی به عنوان یکی از مطمئنترین روشها برای پیشبرد جذب شناخته شده است. به ویژه در بعضی از کشورها – نظیر فنلاند – روزنامههای چاپی مشتریان وفادار بسیار کمی دارند. با این وجود، حتی وفاداری مادامالعمر به یک نام تجاری – که از روزنامه چاپی مادر به ارث رسیده – در محیط دیجیتال، که رقبا تنها یک کلیک از ما فاصله دارند، روی لبه تیغ قرار دارد. به همین دلیل، تمامی خدمات آنلاین نیازمند سازوکار جذب اثربخشی هستند تا از مهاجرت مشتریان به سوی رقیبان جلوگیری نموده و در عین حال کاربران وب را قانع سازد که مدام به آن سایت سربزنند. علاوهبراین، در کنار سفارشیسازی برآنیم که بهصورت تجربی نحوه تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم عواملی که در پیشینه نظری مورد بحث قرار میدهیم، بر موفقیت کسب و کار روزنامههای آنلاین مورد سنجش قرار دهیم. بنابراین، خروجی چنین پژوهشی می تواند برای فعالان این عرصه بسیارمفید و ارزشمند باشد، چرا که تغییرات الگوهای کسب و کار در محیط دیجیتال مستلزم سرمایهگذاریهای پایدار در فناوری است، و در بسیاری از موارد، نیازمند اِعمال تغییرات در روند نشر میگردد که در واقع در اجرا بسیار چالشبرانگیز خواهند بود. 2-2 تعریف روزنامه آنلاین عبارت روزنامه آنلاین که برای توصیف خدمات نشر الکترونیک روزنامه چاپی بکار میرود و از طریق اینترنت یا دیگر شبکه های الکترونیکی مانند GSM یا WAP توزیع میگردد، در ادبیات این موضوع تعریف واحد و جامعی ندارد. در واقع، عبارات دیگری نیز وجود دارند که اساساً چنین خدماتی را توصیف مینمایند، عباراتی چون «نسخه آنلاین[30]»، «روزنامه دیجیتال[31]»، «روزنامه الکترونیکی[32]» و حتی «ئی-پیپر[33]». بههمین ترتیب، نقش روزنامه آنلاین در تقابل با نسخه چاپی، دارای یک تعریف مشترک نیست. تفاوت گستردهای در پیچیدگی محتوی گزینش شده، میزان محتویی که تنها آنلاین باشد، و ویژگیهای فنی و ارتباطی اینترنت نیز وجود دارد. برخی از روزنامههای آنلاین تنها مخزنی از مقالات بازیافتشده چاپی هستند، مادامیکه دیگر روزنامهها، مخلوطی از روزنامههای چاپی به همراه گلچینی وسیع از محتوی اصلی و خدمات اضافی که تنها از طریق خدمات آنلاین قابل دسترسی است میباشند (تالهایمر[34]، 1994؛ ماسِی[35] و لِوی[36]، 1999؛ لین[37] و جفرز[38]، 2001). تاکنون تلاشهای بسیاری برای تحلیل محتوی وب و ویژگیهای وبسایتها شده است. مکمیلان[39] (2000) در مطالعهای خود دریافت که در نوزده پژوهشی که با روشهای تحلیل محتوی در محیط وب انجام گرفت، هیچ لیست استانداردی مورد استفاده قرار نگرفته است. در عوض، دستهبندی محتوی بیشتر بسته به اهداف خاص موارد مطالعه مربوط میگشت. لین و جفرز (2001) تفاوتها و شباهتهای میان وبسایتهای متعلق به روزنامهها، ایستگاههای رادیویی و تلویزیونی را مورد مقایسه قرار دادهاند. آنها چنین دستهبندی محتوی را معرفی نموده اند که در نظر ما نسبتاً به خوبی انواع خدمات روزنامههای آنلاین را شامل میشود: عناصر محتوی[40]: اخبار تبلیغاتی، خدمات اجتماعی و خودارتقائی عناصر ارتباطی[41]: نامههای الکترونیکی و فرصتهای بازخور، نامه به سردبیر، اتاقهای گپ، بولتنها یا فضای پیامگذاری[42]. عناصر فنی[43]: لینکها، موتورهای جستجو، تصاویر و دیگر ویژگیهای فناورانه. البته از آنجا که در این پژوهش هدف ما نه تحلیل ساختار محتوایی روزنامههای آنلاین، بلکه بررسی میزان موفقیت موفقیت کسب و کار روزنامههای آنلاین با توجه به دو متغیر استراتژی سفارشیسازی و محیط بازار است، این دستهبندی را تنها در معرفی و توصیف روزنامههای آنلاین مطرح نمودهایم. 3-2 تقابل روزنامه اینترنتی و روزنامه چاپی نخستین نسل روزنامههای آنلاین در اواسط دهه هفتاد میلادی، درست زمانیکه سیستمهای ویدئوتکس برای کاربردهای مصرفی در اروپا بهوجود آمد، پا به عرصه ظهور گذاشتند (کتس – باریل[44] و دیگران، 1994). رشد سریع شبکه جهانگستر[45] (که بعدها وب نامیده شد)، در اوایل دهه 90 میلادی، پایگاه اقتصادی مطمئنتری را برای نشر الکترونیک بهوجود آورد. تولد وب بزرگترین تهدید را در تاریخ شرکتهای ناشر سنتی بر آنها تحمیل نمود، و تا مدتها این امکان محتمل بهنظر میرسید که این انقلاب دیجیتال صنعت روزنامههای چاپی را به نقطه پایان برساند. روزنامههای چاپی راههای گوناگونی را برای ایجاد الگوهای کسبوکار مطمئن و کانالهای درآمدی برای خدمات آنلاین خود امتحان نمودند، که شامل آگهی، هزینه اشتراک، هزینه دسترسی به آرشیو، خدمات مربوط به اینترنت، سفارشیسازی، سفارش آنلاین اطلاعات، صنف و یا درآمد مشترک با شرکاء میشد، اما در کل، این تلاشها هنوز هم چندان موفقیتآمیز نبودهاند ( گالافر و دیگران، 2001؛ پنگ[46] و دیگران، 1999؛ ریپورت[47] و اسویوکل[48]، 1994؛ شاپیرو و واریان، 1998؛ ایلهوستروم و پالمر، 2002؛ پالمر و اریکسن، a,b1999؛ پیکارد[49]، 2000؛ اشتینباک[50]، 2000؛ کالاکوتا و وینستون، 1996؛ هارپر[51]، 1997). علیرغم اینکه هنوز هم روشن نیست که روزنامهآنلاین دقیقاً چه نقشی را در آینده خواهند داشت، اما باور فعلی بر این است که تنها شانس بسیار اندکی وجود دارد که این نسخههای آنلاین بتوانند جانشین نسخههای چاپی گردند (هارپر، 1996؛ پنگ و دیگران، 1999؛ چای و لاسورسا[52]، 1999؛ مولر[53] و کامِرِر[54]، 1995). پدیدهای که در ابتدا بهسان یک انقلاب ظاهر شده بود، با رشد و تکامل کندی به پیش رفت، و تمامی انتظارات اقتصادی بسیار خوشبینانه درباره انقلاب دیجیتال از بین رفت. در نخستین روزهای تولد وب، محتمل بهنظر میرسید که صنعت روزنامههای چاپی بهخاطر انقلاب دیجیتال جدید، رو به اُفول نهد. فراتر از این هم زمانی بود که رادیو و تلویزیون در اوایل قرن بیستم معرفی شده بودند. حتی امروزه هم، چندان معلوم نیست که روزنامههای چاپی و آنلاین در آینده پیشرو چه حال و روزی خواهند داشت. با این وجود، ناشران بر این باورند که تنها احتمال کمی وجود دارد که روزنامههای آنلاین جانشین نسخههای چاپی گردند (پنگ و دیگران، 1999). این ناشران در این باور تنها نیستند. پژوهشی توسط چای و لاسورسا (1999) به این امر اشاره دارد که اگر به روزنامههای چاپی و آنلاین یک قیمت و یک محتوی بدهیم، فرمت روزنامهچاپی آشکارا با اقبال بیشتری در میان کاربران وب روبرو خواهد بود. به گفته مولر و کامِرِر (1995) نسخه آنلاین در مقایسه با روزنامه چاپی، برای خواندن دشوارتر است و برای تورق به لذتبخشی روزنامه چاپی نیست. احتمال خواهد داشت که در آینده، با پیشرفت فناوری، این موارد که نوعی ایراد محسوب میشوند، مرتفع گردند. بههر حال، این یافته های فعلی، نشان می دهند که در حال حاضر، روزنامههای آنلاین برای رقابت با نسخههای چاپی نمیتوانند به محتوی یکسان متکی باشند و باید خدمات و محتویی را تولید نمایند که در میان کاربران وب دارای ارزش باشد. فیدلر[55] (1997) پیشنهاد کرده است که اَشکال جدید رسانه میباید به اَشکال قدیمیتر مرتبط باشند و به این ترتیب، پُلی از آشنایی را بین نسخههای آنلاین و چاپی بیافرینند. این نوع رابطه، همچنین می تواند به نسخههای آنلاین یاری رساند تا سابقه مثبت و نام تجاری معتبر را مستقیماً از روزنامه چاپی سنتی به ارث برند (نیوبرگر[56]، 1998) و درنهایت بر رقبایی که تنها نسخه آنلاین را دارا هستند چیره گردد. در حالتی، انقلاب دیجیتال در صنعت نشر هنوز هم به انتظار منفعت نسبی مهمی است که بتواند بهصورت قابل ملاحظهای سرعت برگیری نوآوری را افزایش دهد (راجرز[57]، 1995). این پدیده، که در ابتدا انقلاب بهنظر میرسید، اکنون با تکاملی با سرعت کم روبرو گشته است، و انتظار بسیاری از افراد که چشم به انقلاب اقتصادی آن دوخته بودندرا بر باد داده است. 4-2 رابطه بین محصولات چاپی و دیجیتالی
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 10:45:00 ب.ظ ]
|