دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی به­خصوص در عصر حاضر، پس از اینکه حباب اینترنت ترکید و ارزش­های بازار غیرواقع و انتظارات کسب و کار از میان رفت، ضروری به­نظر می­رسد که با در نظرگرفتن فاکتورهای محیطی، آنچه که یک روزنامه آن­لاین را موفق می­سازد، مورد ارزیابی قرار گیرد و بدین ترتیب دانش گردآوری شده تاکنون نیز گسترش یابد. به­هرحال، به اعتقاد کارشناسان سهام، روزنامه­های آن­لاین کسب و کاری هستند که پول­ساز خواهند بود. در این پژوهش، به ویژه برآنیم که بر اساس پیشنهاد ما، آیا با به­کارگیری استراتژی سفارشی­سازی به جای تولید محصولات و خدمات ویژه، در موفقیت کسب وکار توفیقی حاصل می­گردد (پاین[21]، 1993؛ کالاکوتا[22] و وینستون[23]، 1996؛ ایلهوستروم و پالمر، 2002). علاوه­براین، با توجه به این امر که محصولات سفارشی نیازها و خواسته­ های فردفرد کاربران را درنظر می­گیرد و به این ترتیب ارزش برتری را به کاربران در مقایسه با محصولات استاندارد می­دهد، آیا استراتژی سفارشی­سازی به­کارگرفته شده احتمال جذب را افزایش می­دهد. وقتی که هزینه­ های جابجایی از یک نام تجاری به نامی دیگر قابل توجه باشد، کاربران با پدیده جذب مواجه­ خواهند گشت (شاپیرو[24] و واریان[25]، 1998). آمیت[26] و زات[27] (2001) جذب را منبعی عمده برای خلق ارزش در تجارت الکترونیک[28] شناسایی نموده ­اند. هرچند جذب می ­تواند از راه­های گوناگون به­دست آید – نظیر برنامه ­های وفاداری[29] ( پاداش­های ویژه) یا به­کارگیری استانداردهای اختصاصی برای محصولات و خدمات – اما سفارشی­سازی به عنوان یکی از مطمئن­ترین روش­ها برای پیشبرد جذب شناخته شده است. به ویژه در بعضی از کشورها – نظیر فنلاند – روزنامه­های چاپی مشتریان وفادار بسیار کمی دارند. با این وجود، حتی وفاداری مادام­العمر به یک نام تجاری – که از روزنامه چاپی مادر به ارث رسیده – در محیط دیجیتال، که رقبا تنها یک کلیک از ما فاصله دارند، روی لبه تیغ قرار دارد. به همین دلیل، تمامی خدمات آن­لاین نیازمند سازوکار جذب اثربخشی هستند تا از مهاجرت مشتریان به سوی رقیبان جلوگیری نموده و در عین حال کاربران وب را قانع سازد که مدام به آن سایت سربزنند. علاوه­براین، در کنار سفارشی­سازی برآنیم که به­صورت تجربی نحوه تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم عواملی که در پیشینه نظری مورد بحث قرار می­دهیم، بر موفقیت کسب و کار روزنامه­های آن­لاین مورد سنجش قرار دهیم. بنابراین، خروجی چنین پژوهشی می ­تواند برای فعالان این عرصه بسیارمفید و ارزشمند باشد، چرا که تغییرات الگوهای کسب و کار در محیط دیجیتال مستلزم سرمایه­گذاری­های پایدار در فناوری است، و در بسیاری از موارد، نیازمند اِعمال تغییرات در روند نشر می­گردد که در واقع در اجرا بسیار چالش­برانگیز خواهند بود. 2-2 تعریف روزنامه آن­لاین عبارت روزنامه آ­ن­لاین که برای توصیف خدمات نشر الکترونیک روزنامه چاپی بکار می­رود و از طریق اینترنت یا دیگر شبکه ­های الکترونیکی مانند GSM یا WAP توزیع می­گردد، در ادبیات این موضوع تعریف واحد و جامعی ندارد. در واقع، عبارات دیگری نیز وجود دارند که اساساً چنین خدماتی را توصیف می­نمایند، عباراتی چون «نسخه آن­لاین[30]»، «روزنامه دیجیتال[31]»، «روزنامه الکترونیکی[32]» و حتی «ئی-پیپر[33]». به­همین ترتیب، نقش روزنامه آن­لاین در تقابل با نسخه چاپی، دارای یک تعریف مشترک نیست. تفاوت گسترده­ای در پیچیدگی محتوی گزینش شده، میزان محتویی که تنها آن­لاین باشد، و ویژگی­های فنی و ارتباطی اینترنت نیز وجود دارد. برخی از روزنامه­های آ­ن­لاین تنها مخزنی از مقالات بازیافت­شده چاپی هستند، مادامی­که دیگر روزنامه­ها، مخلوطی از روزنامه­های چاپی به همراه گلچینی وسیع از محتوی اصلی و خدمات اضافی که تنها از طریق خدمات آن­لاین قابل دسترسی است می­باشند (تالهایمر[34]، 1994؛ ماسِی[35] و لِوی[36]، 1999؛ لین[37] و جفرز[38]، 2001). تاکنون تلاش­های بسیاری برای تحلیل محتوی وب و ویژگی­های وب­سایت­ها شده است. مک­میلان[39] (2000) در مطالعه­ای خود دریافت که در نوزده پژوهشی که با روش­های تحلیل محتوی در محیط وب انجام گرفت، هیچ لیست استانداردی مورد استفاده قرار نگرفته است. در عوض، دسته­بندی محتوی بیشتر بسته به اهداف خاص موارد مطالعه مربوط می­گشت. لین و جفرز (2001) تفاوت­ها و شباهت­های میان وب­سایت­های متعلق به روزنامه­ها، ایستگاه­های رادیویی و تلویزیونی را مورد مقایسه قرار داده­اند. آنها چنین دسته­بندی محتوی را معرفی نموده ­اند که در نظر ما نسبتاً به خوبی انواع خدمات روزنامه­های آن­لاین را شامل می­شود: عناصر محتوی[40]: اخبار تبلیغاتی، خدمات اجتماعی و خودارتقائی عناصر ارتباطی[41]: نامه­های الکترونیکی و فرصت­های بازخور، نامه به سردبیر، اتاق­های گپ، بولتن­ها یا فضای پیام­گذاری[42]. عناصر فنی[43]: لینک­ها، موتورهای جستجو، تصاویر و دیگر ویژگی­های فناورانه. البته از آنجا که در این پژوهش هدف ما نه تحلیل ساختار محتوایی روزنامه­های آن­لاین، بلکه بررسی میزان موفقیت موفقیت کسب و کار روزنامه­های آن­لاین با توجه به دو متغیر استراتژی سفارشی­سازی و محیط بازار است، این دسته­بندی را تنها در معرفی و توصیف روزنامه­های آن­لاین مطرح نموده­ایم. 3-2 تقابل روزنامه اینترنتی و روزنامه چاپی نخستین نسل روزنامه­های آن­لاین در اواسط دهه هفتاد میلادی، درست زمانی­که سیستم­های ویدئوتکس برای کاربردهای مصرفی در اروپا به­وجود آمد، پا به عرصه ظهور گذاشتند (کتس – باریل[44] و دیگران، 1994). رشد سریع شبکه جهان­گستر[45] (که بعدها وب نامیده شد)، در اوایل دهه 90 میلادی، پایگاه اقتصادی مطمئن­تری را برای نشر الکترونیک به­وجود آورد. تولد وب بزرگترین تهدید را در تاریخ شرکت­های ناشر سنتی بر آنها تحمیل نمود، و تا مدت­ها این امکان محتمل به­نظر می­رسید که این انقلاب دیجیتال صنعت روزنامه­های چاپی را به نقطه پایان برساند. روزنامه­های چاپی راه­های گوناگونی را برای ایجاد الگوهای کسب­وکار مطمئن و کانال­های درآمدی برای خدمات آن­لاین خود امتحان نمودند، که شامل آگهی، هزینه اشتراک، هزینه دسترسی به آرشیو، خدمات مربوط به اینترنت، سفارشی­سازی، سفارش آن­لاین اطلاعات، صنف و یا درآمد مشترک با شرکاء می­شد، اما در کل، این تلاش­ها هنوز هم چندان موفقیت­آمیز نبوده­اند ( گالافر و دیگران، 2001؛ پنگ[46] و دیگران، 1999؛ ری­پورت[47] و اسویوکل[48]، 1994؛ شاپیرو و واریان، 1998؛ ایلهوستروم و پالمر، 2002؛ پالمر و اریکسن، a,b1999؛ پیکارد[49]، 2000؛ اشتینباک[50]، 2000؛ کالاکوتا و وینستون، 1996؛ هارپر[51]، 1997). علی­رغم اینکه هنوز هم روشن نیست که روزنامه­آن­لاین دقیقاً چه نقشی را در آینده خواهند داشت، اما باور فعلی بر این است که تنها شانس بسیار اندکی وجود دارد که این نسخه­های آن­لاین بتوانند جانشین نسخه­های چاپی گردند (هارپر، 1996؛ پنگ و دیگران، 1999؛ چای و لاسورسا[52]، 1999؛ مولر[53] و کامِرِر[54]، 1995). پدیده­ای که در ابتدا به­­سان یک انقلاب ظاهر شده بود، با رشد و تکامل کندی به پیش رفت، و تمامی انتظارات اقتصادی بسیار خوش­بینانه درباره انقلاب دیجیتال از بین رفت. در نخستین روزهای تولد وب، محتمل به­نظر می­رسید که صنعت روزنامه­های چاپی به­خاطر انقلاب دیجیتال جدید، رو به اُفول نهد. فراتر از این هم زمانی بود که رادیو و تلویزیون در اوایل قرن بیستم معرفی شده بودند. حتی امروزه هم، چندان معلوم نیست که روزنامه­های چاپی و آن­لاین در آینده پیش­رو چه حال و روزی خواهند داشت. با این وجود، ناشران بر این باورند که تنها احتمال کمی وجود دارد که روزنامه­های آن­لاین جانشین نسخه­های چاپی گردند (پنگ و دیگران، 1999). این ناشران در این باور تنها نیستند. پژوهشی توسط چای و لاسورسا (1999) به این امر اشاره دارد که اگر به روزنامه­های چاپی و آن­لاین یک قیمت و یک محتوی بدهیم، فرمت روزنامه­چاپی آشکارا با اقبال بیشتری در میان کاربران وب روبرو خواهد بود. به گفته مولر و کامِرِر (1995) نسخه آن­لاین در مقایسه با روزنامه چاپی، برای خواندن دشوارتر است و برای تورق به لذت­بخشی روزنامه چاپی نیست. احتمال خواهد داشت که در آینده، با پیشرفت فناوری، این موارد که نوعی ایراد محسوب می­شوند، مرتفع گردند. به­هر حال، این یافته­ های فعلی، نشان می­ دهند که در حال حاضر، روزنامه­های آن­لاین برای رقابت با نسخه­های چاپی نمی­توانند به محتوی یکسان متکی باشند و باید خدمات و محتویی را تولید نمایند که در میان کاربران وب دارای ارزش باشد. فیدلر[55] (1997) پیشنهاد کرده است که اَشکال جدید رسانه می­باید به اَشکال قدیمی­تر مرتبط باشند و به این ترتیب، پُلی از آشنایی را بین نسخه­های آن­لاین و چاپی بیافرینند. این نوع رابطه، همچنین می ­تواند به نسخه­های آن­لاین یاری رساند تا سابقه مثبت و نام تجاری معتبر را مستقیماً از روزنامه چاپی سنتی به ارث برند (نیوبرگر[56]، 1998) و درنهایت بر رقبایی که تنها نسخه آن­لاین را دارا هستند چیره گردد. در حالتی، انقلاب دیجیتال در صنعت نشر هنوز هم به انتظار منفعت نسبی مهمی است که بتواند به­صورت قابل ملاحظه­ای سرعت برگیری نوآوری را افزایش دهد (راجرز[57]، 1995). این پدیده، که در ابتدا انقلاب به­نظر می­رسید، اکنون با تکاملی با سرعت کم روبرو گشته است، و انتظار بسیاری از افراد که چشم به انقلاب اقتصادی آن دوخته بودندرا بر باد داده است. 4-2 رابطه بین محصولات چاپی و دیجیتالی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...