دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی 1-7 ) روش تحقیق در این تحقیق پس از بررسی پارادایم های مختلف روش تحقیق که توسط محققان مختلف ارائه شده اند پارادایم عمل گرایی انتخاب و از رویکرد ترکیبی استفاده شد؛ بدین معنی که هر دو روش کیفی و کمی مورد استفاده محقق قرار گرفته است. در روش کیفی محقق پس از انتخاب شرکت مورد مطالعه که با اهداف و رویکرد های محقق سازگاری داشته باشد و مطالعات اولیه در خصوص شرکت تصمیم به مصاحبه با مدیران این شرکت گرفت. بعد از طراحی سوالات مناسب، مصاحبه با مدیران ارشد شرکت اروم نارین در چندین مرحله و به صورت حضوری و تلفنی انجام شد و همچنین با مشاهده بازار محصول، رفتارهای مصرف کنندگان و برخی از سایت های مرتبط، اطلاعات مورد نیاز جهت تحلیل شرکت و درک مدل کسب و کار و ارتباطات با ذینفعان و همچنین فعالیت های مربوط به CSR حاصل گشت. برای بررسی موقعیت رقابتی حاصل از تولید محصولات مرتبط با مباحث CSR محقق از روش کمی استفاده کرده است. مقیاس بکار رفته در روش کمی از نوع اسمی بوده است. جامعه ی آماری با توجه به بازار هدف شرکت مناطق 1 تا 6 تهران انتخاب شد که با بهره گرفتن از جدول مورگان تعداد 384 نفر به عنوان نمونه مشخص شد. انتخاب نمونه ها کاملا تصادفی بوده و هیچ عاملی در انتخاب نمونه ها اثر گذار نبوده است. پس از طراحی پرسشنامه و انجام آزمون های اولیه ی آن جهت تایید روایی و پایایی، محقق با در نظر گرفتن 5% خطا به توزیع 403 پرسشنامه بین نمونه ها پرداخت. پس از اینکه داده های کمی جمع آوری شدند، داده ها از نظر ارزشی، تناقض و ناسازگاری و سایر خطاهای دیگر مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق برای تحلیل داده های کمی از دو نرم افزار SPSS[33] 18 و همچنین Excel 2010 استفاده شد. روش آماری بکار رفته در این تحقیق آمار توصیفی می باشد. آمار توصیفی برای تعیین، سازمان بندی و بیان اطلاعاتی که محقق جمع آوری کرده است بکار برده می شود. از آنجایی که هدف از تحقیق کمی صرفا به دست آوردن اطلاعاتی در خصوص تمایل به مصرف برخی محصولات و اطلاعاتی از این دست بوده است استفاده از آمار توصیفی صرفا به منظور بررسی توزیع فراوانی مصرف کنندگان و همچنین نگرش ها و گرایش های آنان بوده است و برای بیان و به تصویر کشیدن این اطلاعات از نمودار فراوانی ستونی استفاده شده است. همچنین جهت ارزیابی نگرش و انتخاب های پاسخ دهندگان به بخشی از سوالات پرسشنامه از مقیاس لیکرت و به صورت 5 گزینه ای استفاده شده است. اگر چه مقیاس استاندارد لیکرت بر اساس میزان موافقت یا مخالفت پاسخ دهندگان طراحی شده است ولی در این پرسشنامه جهت دستیابی به نتایج بهتر و موثق تر پاسخ سوالات با معیار قیمت سنجیده شده و لذا در 5 حیطه ی قیمت برابر، 25% بیشتر، 50% بیشتر، 75% بیشتر و دوبرابر قیمتی مشخص شده اند. جهت تایید اعتبار پرسشنامه و با توجه به رویکرد این تحقیق و همچنین ماهیت و نوع متغیرها، از دو روش پیش آزمون و مشاوره استفاده گردید و برای بخشی از پرسشنامه که در آن از روش لیکرت استفاده شده بود پایایی این بخش با بهره گرفتن از روش آلفای کرونباخ مورد ارزیابی قرار گرفت که نتیجه ی حاصل 828/0 بوده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...