نتیجه محصولات یا خدمات تحکیم یافته ای است که مورد توجه خریداران بالقوه قرار می­گیرند و با تاکید ان محصولات و خدمات توسط دیگران از دید آنها آن محصولات و خدمات به نام شرکت  ثبت می­شود. برند چیست؟ درلغت نامه بین المللی بازاریابی ،برند عبارت است از نام اختصاصی برای یک محصول همراه با شخصیت و هویت داری که توسط تولید کننده به محصول داده می­شود،بیان شده است.(کارلف و لانگستون 2005) برند را علامت یک شرکت یا محصول نشانه های خارجی هم آن می­دانند. انجمن بازاریابی امریکا از بعد حقوقی اینگونه تعریف می­ کند. مجموعه ای از نشانه ها که منشا تولید محصول یا خدمت را مشخص کرده و آن را  از دیگر رقبا متمایز می سازد.(2006-759nnmkellerandleh) “کلر” بیان می­ کند : برند عبارت است از نشانه های روانی و ذهنی در مصرف کننده  که به ارزش مورد تصور از محصول یا خدمت می افزاید می باشد  واین نشانه ها بایستی منحصر به فرد وبرجسته و مطلوب باشد. در اصل می توان  بیان کرد که برند عبارت است ازکلیه فعالیت ها در راستای ایجاد تمایز می باشد.(keller،2008-:2-9) دیدگا ه های  مختلف  در تعاریف برند: 1- برند به عنوان محافظت حقوقی و قانونی 2-برند به عنوان عامل ایجاد تفکیک 3-برند به عنوان شرکت 4- برنده به عنوان سیستم شناسایی کننده 5- برند به عنوان تصویر (تصویر برند) 6- برند به عنوان شخصیت (شخصیت برند) 7-برند به عنوان به عنوان ارتباطات 8- برند به عنوان ارزش افزوده حفظ ونگهداری نام و نشان تجاری: ارزش ایجاد شده بوسیله نام ونشان تجاری یک منبع نابودشدنی است و اگر بدون توجه رها شود خشک شده و می­میرد. (کاپن و دیگران 2001) مدیران ارشد نگهبانان اصلی نام ونشان تجاری شرکت هستند ، نام ونشان تجاری ارزشهای بلند مدتی را ایجاد می کند اما چیزی که زمان زیاد میبرد تا ایجاد شود  با یک تصمیم نادرست مدیریت به سرعت نابود شود.(کاپن ودیگران 2001) بنابراین نام ونشان های تجاری ایجاد شده نیازمند نگه داری هستند و هیچ­گاه همیشگی و دائمی نمی­باشند. ازطرفی بررسی نام و نشان تجاری و شناخت شاخص های آن می تواند در

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...