(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان                      شماره صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
چکیده س‌
مقدمه. 2
1-1-بیان مسئله. 2
1-2-اهداف پژوهش 4
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش 4
1-4- سؤالات پژوهش 4
1-5- فرضیه‌ها 5
1-6-روش‌شناسی پژوهش 5
1-7-مدل پژوهش 5
1-8- جامعه آماری، دوره زمانی و حجم نمونه پژوهش 7
1-9-روش‌های گردآوری داده‌ها 8
1-10-روش‌ تحلیل داده‌ها 8
1-11-تعریف مفاهیم و واژگان ویژه پژوهش 8
1-12-ساختار کلی تحقیق 10
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه. 14
بخش اول: مبانی نظری 14
2-1- سود. 14
2-2- سود اقتصادی و حسابداری 15
2-3- پیش‏بینی سود حسابداری 17
2-4- پیش‏بینی سود. 17
2-5- سودمندی در پیش‌بینی 18
2-6- تعداد دفعات پیش‏بینی سود توسط مدیران 19
2-7-عدم تقارن اطلاعاتی 22
2-7-1- گزینش نادرست. 25
2-7-1-1- غربال کردن 27
2-7-1-2- علامت دادن 27
2-7-2- خطر اخلاقی 27
2-8- شکل گیری مفهوم عدم تقارن اطلاعاتی 29
2-9-علل وقوع پدیده عدم تقارن اطلاعاتی 30
2-10- اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام. 33
2-11-مبانی نظری تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش 35
2-12-هزینه سرمایه. 38
1-12-1- مفهوم هزینه سرمایه. 38
2-12-2 عوامل مؤثر بر هزینه سرمایه. 38
2-12-2-1- کیفیت اطلاعات. 39
2-12-2-2- سطح افشا 39
2-12-2-3- اندازه شرکت. 39
2-12-2-4- نوع صنعت. 40
2-12-2-5-نسبت بدهی 40
2-12-3- اجزای هزینه سرمایه. 40
2-12-3-1- هزینه تأمین مالی از طریق بدهی 42
2-12-3-2- هزینه سرمایه سهام ممتاز 42
2-12-3-3- هزینه سرمایه سهام عادی 43
2-12-4- مدلهای محاسبه هزینه حقوق صاحبان سهام عادی 44
2-12-4-1- مدل رشد سود های تقسیمی (گوردون) 44
2-12-4-2- قیمت گذاری دارایی سرمایهای 45
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
مقدمه. 58
3-1- نوع پژوهش 58
3-2- فرضیه‌های پژوهش 60
3-3- مدل تحلیلی پژوهش 60
3-4-1- متغیر وابسته. 62
3-4-2- متغیر مستقل 64
3-4-3- متغیر های کنترل: 64
3-5- قلمرو پژوهش 64
3-5-2- قلمرو زمانی 65
3-6- جامعه آماری 65
3-7- نمونه آماری و روش نمونهگیری 65
3-8- نحوه جمعآوری داده ها 66
3-9- روش‌شناسی پژوهش 66
3-9-1- داده‌های ترکیبی 68
3-9-2- آزمون معنیدار بودن اثرات فردی لیمر. 69
3-9-3- مدلهای تابلویی ( پانلی) 71
3-9-3-2- روش اثرات تصادفی 71
3-9-4- آزمون هاسمن 72
3-9-5- آزمون‌های ناهمسانی واریانس،خود همبستگی و آزمون هم خطی 73
3-10- مزیت استفاده از داده‌های ترکیبی نسبت به سری زمانی و مقطعی 74
خلاصه‌ی فصل 75
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1مقدمه. 77
4-2-آمار توصیفی 77
4-3 آزمون ریشه واحد داده های پانل 78
4-3  آزمون جارکو برا ( نرمال بودن داده ها) 79
4-4- تجزیه و تحلیل فرضیه ها 81
4-4-1- فرضیه اول 81
4-4-2- فرضیه دوم. 83
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه. 87
5-2خلاصه پژوهش 87
5-3 نتایج پژوهش 89
5-3-1 نتیجه فرضیه اول 89
5-3-2 نتایج فرضیه دوم. 89
5-4 پیشنهادات پژوهش 90
5-4-1 پیشنهادات کاربردی 90
5-4-2 پیشنهادهایی برای پژوهش‏های آتی 91
5-5 محدودیتهای پژوهش 91
خلاصه فصل 92
منابع و مآخذ. 93

 

چکیده
 

در این پژوهش به مطالعه رابطه  بین پیش بینی سود توسط مدیریت شرکت و عدم تقارن اطلاعاتی و همچنین رابطه بین عدم تقارن اطلاعاتی با هزینه حقوق صاحبان سهام در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است. شاخص‌ شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام معیاری برای عدم تقارن اطلاعاتی و مدل گوردن و  مدل قیمت گذاری دارایی‌های سرمایه ای به عنوان معیارهای هزینه حقوق صاحبان سهام استفاده شده‌اند.  برای آزمون فرضیه‌های تحقیق، از داده‌های 110 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی سال‌های 1389 تا 1393 و مدل‌های رگرسیونی چند متغیره مبتنی بر داده‌های ترکیبی استفاده شده است. یافته‌های تحقیق  حاکی از آن است بین تعداد پیش بینی سود توسط مدیریت با عدم تقارن اطلاعاتی رابطه معناداری وجود دارد. به گونه ای که  افزایش تعداد پیش بینی سود توسط مدیریت منجر به کاهش عدم تقارن اطلاعاتی می شود. یافته های تحقیق  همچنین نشان می‌دهد که بین عدم تقارن اطلاعاتی و هزینه حقوق صاحبان سهام نیز رابطه معنادار ومثبت وجود دارد.
کلید واژه: پیش بینی سود توسط مدیریت، مدل گوردون، عدم تقارن اطلاعاتی، شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام،هزینه حقوق صاحبان سهام.مدل قیمت

 

مقدمه
 

هدف از افشای اطلاعات، کاهش توزیع نادرست اطلاعات موثر در تصمیم گیری استفاده کنندگان، در بازار سرمایه است. در صورتی که اطلاعات، نادرست توزیع شود، گروهی دارای اطلاعات بیش‌تری خواهند بود و این امر باعث به وجود آمدن شرایطی خواهد شد که به تصمیم گیری نادرست گروه دارای اطلاعات کمتر، می‌انجامد و به عبارت دیگر، منجر به انتخاب نادرست آن‌ها خواهد شد. یکی از کاربردهای بالقوه اطلاعات منتشر شده از شرکت‌ها، کاهش شکاف انتظارات سرمایه گذاران، کاهش مزیت اطلاعاتی برخی از سرمایه گذاران و در نتیجه، کاهش اثر عدم تقارن اطلاعاتی، بر هزینه سرمایه است (قائمی و رحیم پور، 1389).
در این فصل از پژوهش، ابتدا مسئله‌ی اصلی پژوهش، اهمیت و ضرورت آن مورد بحث قرار می‏گیرد. سپس توضیحاتی راجع به اهداف و فرضیات پژوهش، کاربرد نتایج آن ارائه شده و در نهایت، این فصل با تعریف واژگان کلیدی به پایان خواهد رسید. در این فصل چارچوبی کلی از مسئله‌ی پژوهش ارائه شده و در فصول بعدی چگونگی پاسخ دادن به این مسئله ارائه خواهد گردید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...