1-6 تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی 10
فصل دوم، پیشینه و ادبیات تحقیق
2-1 روان بودن. 13
2-1-1 ماهیت و تعریف ها 13
2-1-2 ویژگی ها و شرایط ایجاد تجربه روان بودن. 16
2-1-3 فراوانی تجربه روان بودن. 19
2-1-4 نظریه روان بودن و انگیزش درونی 20
2-1-5 مفهوم خویشتن در نظریه روان بودن. 21
2-1-6 تجربه روان بودن و پیچیدگی و رشد خویشتن 24
2-1-7 کاربرد نظریه روان بودن. 25
2-1-8 دانش آموزان و نیاز به تجربه روان بودن. 26
2-2 خود مختاری 30
2-2-1 نظریه های مربوط به خودمختاری 32
2-2-3 کاربردهای خودمختاری 34
2-3 تحمل ابهام. 38
2-3-1 تعریف تحمل ابهام. 38
2-3-2 ویژگی های تحمل ابهام. 41
2-3-3 تاریخچه مطالعاتی 42
2-3-4 پژوهشهای انجام شده در مورد متغیرهای وابسته به تحمل ابهام. 44
2-3-5 تحمل ابهام و ترجیح مخاطره 45
2-3-6 رابطه ی تحمل ابهام و نگرشهای سیاسی – اجتماعی 46
2-3-7 رابطه ی تحمل ابهام با ارزیابی موقعیتها 46
2-3-8 تحمل ابهام و شناخت و خلاقیت 47
2-3-9 رابطه ی تفسیر جملات مبهم با اضطراب 47
2-3-10 رابطه ی تحمل ابهام با سن 49
2-3-11 رابطه تحمل ابهام و جنسیت 49
2-3-12 رابطه ی تحمل ابهام با نگرانی 49
2-3-13 رابطه ی تحمل ابهام با حل مسئله. 50
2-3-14رابطه تحمل ابهام، تیپ شخصیتی و عملکرد تحصیلی 50
فصل سوم، روش تحقیق
3-1 مقدمه. 53
3-2 روش پژوهش. 53
3-3 جامعه آماری 53
3-4 نمونه و روش نمونه گیری 53
3-5 روش های عملی جمع آوری داده ها و ابزار اندازه گیری 54
3-6روش تحلیل داده ها 56
فصل چهارم، تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه. 58
4-2 آمار توصیفی 58
4-3 یافته‌های استنباطی 59
4-4 آزمون فرضیه ها 60
فصل پنجم، بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه. 65
5-2 خلاصه تحقیق 65
5-3 یافته ها 66
5-4 بحث و نتیجه گیری 67
5-5 پیشنهادهای مبتنی بر پژوهش. 73
5-5-1 پیشنهادات کاربردی 73
5-5-2 پیشنهادات پژوهشی 73
مقدمه
انسان امروز در دورانی از تاریخ بشری قرار گرفته است که نتایج علمی و تأثیر پیشرفت های علمی در تمام شءون زندگی او نمود پیدا کرده است. دوران معاصر دورانی است که بشر شاهد تغییر و تحولات سریع در پیرامون خود بوده و جهان با چالش های جدی مواجه است. برای رویارویی با بسیاری از مشکلات و چالش های حال و آینده و برای تحقق آرمان های بشری، نیاز به تعلیم و تربیت بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...