مهارت و خبرگی فنی این سبک مهارت و کارایی فنی شرکت در تولید محصول را به نمایش می‌گذارد. دقت در تولید، توجه خریدار به شایستگی فنی محصول یا شرکت و تجربه‌ی طولانی شرکت در این سبک مطرح می‌شود.   شوخی و طنز این سبک مخاطبان را سرگرم می‌کند، تصویرهای ناخوشایند و منفی را می‌زداید و شخصیت دوست‌داشتنی و بامزه‌ای از محصولات فاقد وجه تمایز قوی در نزد مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند. تبلیغات به سبک شوخی و طنز جنبه‌ی ذهن گرایانه دارد و می‌تواند حواس مخاطب را از محصول پرت کند. از این سبک باید با احتیاط استفاده کرد و مراقب بود که برداشت‌های تردیدآمیز در ذهن مخاطب ایجاد نشود. انیمیشن (نقاشی متحرک) در این سبک از شخصیت‌های نقاشی شده، عروسکی و خمیری استفاده می‌شود که علاوه بر قدرت سرگرم‌کنندگی، می‌توانند پیام‌های دشوار را به راحتی انتقال دهند و دسترسی به بازارها و مخاطبان خاص را ممکن سازند. (همان منبع،123-122) مقایسه مقایسه‌ی کالاهای شرکت خود با رقبا یکی از شیوه‌های اجرایی ارائه پیام است. در واقع با مقایسه‌ی یک کالا با کالای دیگر سؤال‌های بیننده پاسخ داده می‌شود. اصول مقایسه به طور مستقیم با کالای رقیب و نام بردن از آن در تبلیغات بسیاری از کشورها منع شده است زیرا در بسیاری از موارد موجب جنگ شرکت‌ها و تخریب وجهه‌ی رقبا می‌شود و خصومت بین رقبا را افزایش می‌دهد. البته، امروزه به طور غیرمستقیم از شیوه‌ی مقایسه و تبلیغ استفاده می‌شود.       روش سریالی در این شیوه که به روش “انتظاری” مشهور است، آگهی تبلیغاتی طی چند مرحله ارائه می‌شود و هر مرحله ی تبلیغ دارای پیام خاص خود است که بخشی از کل پیام می‌باشد. این روش بیشتر برای مشتاق و کنجکاو کردن مخاطب نسبت به کالای مورد تبلیغ است.(اکرامی،1389، 210-209) ارائه تائیدیه در این روش از یک منبع دوست داشتنی و قابل اعتماد برای تأیید کالا استفاده می‌شود. در این خصوص هم از افراد شهیر و هم از افراد غیرمشهور می‌توان استفاده کرد. البته بینندگان بیشتر تحت تأثیر افراد مشهور قرار می‌گیرند این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که ممکن است فرد مشهوری که از او در تبلیغ کالای خود استفاده کرده‌ایم  بنا به عللی در جایی از او کرداری ناشایست نیز سر بزند که وجهه‌اش خراب شود. این موضوع برروی محصول ما بی‌تأثیر نیست. (همان منبع، 213) داستان‌گویی تکنیک داستان‌گویی شبیه ساختن یک فیلم کوتاه است با این تفاوت که داستان باید درعرض زمان کوتاهی مثلاً حدود 30 ثانیه‌ شروع شود، پی‌گیری گردد و به اتمام برسد. در این تکنیک، بخش گفتاری برروی تبلیغ خوانده می‌شود و گوینده مشهود نیست. تبلیغ دو تکه در این شیوه دو تبلیغ به هم مرتبط از یک شرکت که یک خط متصل عقیده‌ای را دنبال می‌کنند ارائه و هنگام پخش از تلویزیون در بین این دو تبلیغ، یک تبلیغ کاملاً جداگانه از محصول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...