مدیران و مسئولین بانک پارسیان بایستی به شکلی غیر رسمی، عمکلرد روزانه کارکنان را به آن‌ها بازخور دهند. در این بین، باید با ارائه بازخور به کارکنان فضایی را شکل دهند که کارکنان از میزان کارایی عملکرد خود در سازمان و نقاط ضعف و قوت شان در شغلی که مشغول به کارند آگاهی یابند. در این راستا، مدیران بایستی از طریق برنامه ریزی، در دوره‌های زمانی کوتاه، برای مثال در دوره‌های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه، عملکرد کارکنان را به آن‌ها بازخور دهند. در این بین، نقش مهندسان شغلی نمی تواند خالی از لطف باشد. آن‌ها می‌توانند با بررسی شغل و شناسایی میزان حدی که یک شغل می‌تواند به کارایی برسد، استانداردی را مشخص نمایند که بتوان با آن عملکرد هر یک از کارکنان را در شغلشان بررسی نمایند. این امر موجب می‌شود که کارکنان همیشه حواسشان جمع باشد و از طرفی حس تعهد و وفاداری شان به سازمان نیز بالاتر برود. مدیران با بازخور دادن به کارکنان بایستی به گونه‌ای عمل نمایند که آن‌ها بتوانند شکاف بین خود و سازمان را درک نمایند تا با شناخت این فاصله، با تلاش و پشتکار، این شکاف را کم نمایند. سوالی که در این بخش کمترین میانگین را بدست آورده، عبارتست از: ” در سازمان من هر کسی بیشترین تلاشش را می‌کند”. در این راستا، برای حل این مشکل بایستی مدیران شعب بانک پارسیان، برای آن دسته از کارکنانی که تلاششان از کمیت و کیفیت بالاتری نسبت به همترازانشان برخوردار است، پاداش‌ها و امکانات ویژه‌ای را در نظر بگیرند تا هیچوقت در سازمان فضا و جو نابرابری احساس نشود. 5-4. محدودیت‌های تحقیق

  1. یکی از محدودیت‌های این تحقیق تنوع در طیف تحصیلاتی وهمچنین سابقه کار و سایر ویژگی‌های دموگرافیک پاسخ دهندگان است که احتمال دارد نتایج تحقیق را تحت تاثیر قراردهد.
  2. دیگر محدودیت این تحقیق متفاوت بودن اندازه ودرجه شعب مورد بررسی وهمچنین میزان کار روزانه در آنها می‌باشد.که می‌تواند بر نتایج تحقیق تاثیر گذار باشد.
  3. ودر نهایت اینکه در تحقیق حاضر متغیر شغلی به صورت کلی در نظر گرفته شد. باید توجه نمود که رضایت شغلی دارای جنبه‌های متفاوت است ودراین تحقیق همه جنبه‌ها درنظر گرفته نشده است به طور مثال پرسشنامه رضایت شغلی JDI داری ابعاد کار، سرپرست، همکار، ارتقا وپرداخت می‌باشد. بااینکه برخی از سازه‌های این پرسشنامه با پرسشنامه تحقیق حاضر همپوشانی دارد ولی در کل با دیدگاه دیگری رضایت شغلی را می‌سنجد ولذا امکان دارد نتایج متفاوتی بدست آید. لذا می‌توان نتیجه گرفت که محدودیت آخر دراین تحقیق ضعف ابزار سنجش متغیر رضایت شغلی می‌باشد.

5-5. پیشنهادهای پژوهشی با توجه به نتایج بدست­آمده در این تحقیق وهمچنین محدودیت‌های تحقیق  موارد زیر پیشنهاد می‌گردد:

  1. بررسی تحقیق حاضر با لحاظ کردن متغیر‌های جمعیت شناختی از قبیل تحصیلات، سابقه کار و سن.
  2. بررسی تحقیق حاضر با در نظر گرفتن اندازه بانک.
  3. انجام تحقیق حاضر با بهره گرفتن از ابزار‌های دیگر سنجشدیگر به طور مثال پرسشنامه رضایت شغلی JDI.
  4. مطالعه تطبیقی تحقیق حاضر بین بانک پارسیان با یک بانک دولتی (بطور مثال بانک ملی)

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...