پایان نامه ارشد : مقایسه رفتار کارآفرینانه کارکنان اداره ورزش و جوانان با شهرداری شهر همدان |
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : مقدمه و معرفی
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مساله. 5
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق. 8
1-4 اهداف تحقیق 10
1-4-1هدف کلی . 10
1-4-2 اهداف ویژه. 10
1-5- فرضیه های تحقیق. 11
1-6- محدودیت های تحقیق. 12
1-7- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای مورد مطالعه 12
فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی تحقیق
2-1 مقدمه 15
2-2- مبانی نظری تحقیق. 17
2-3- تعریف موضوع کارآفرینی. 18
ادامهی فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-4- سیر تاریخی تعریف کارآفرینی 19
2-5- سیر توسعه و تحول کارآفرینی. 22
2-6- توسعه و تحول کارآفرینی در ایران 25
2-7- تئوریزه کردن کارآفرینی 26
2-8- نظریه های کارآفرینی. 27
2-9- ویژگی های افراد کار آفرین. 31
2-10- مهم ترین ویژگی های روان شناختی کارآفرینان 31
2-11- رویکردهای رفتاری کارآفرینانه 31
2-12-ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان. 38
2-13- فرایند کارآفرینی . 41
2-14- چرخه ی حیات کسب و کارهای کارآفرینانه 44
2-16- مدل های کارآفرینی. 49
2-17- کارآفرینی سازمانی. 54
2-17- اهمیت و ضرورت کارآفرینی 54
2-18- تاثیرات و منافع حاصل از کارآفرینی 56
2-19- انگیزه های کارآفرینی. 58
2-20- نقش آموزش در توسعه فرهنگ کارآفرینی 62
2-21- اهداف آموزش کارآفرینی. 65
2-22- مدل کارآفرینی در ایران 67
2-22- کارآفرینی در ورزش 81
2-23- رفتار کارآفرینانه . 68
2-24- مدل استیونسون در سنجش رفتارکارآفرینانه 74
2-25- پیشینه تحقیق. 76
2-25-1- تحقیقات داخلی 76
2-25-2- تحیقات خارجی 82
فصل سوم : روش تحقیق
3-1- مقدمه 88
3-2- روش تحقیق. 88
3-3- جامعه و نمونه آماری تحقیق. 89
3-4- ابزار اندازه گیری 90
3-5- اعتبار و پایایی ابزار اندازه گیری 91
3-6- روش تحلیل داده ها. 92
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
وجود تفکرکارآفرینی در میان کارکنان ادارات و سازمان ها با توجه به دانش و مهارتی که در رشته ی تخصصی خود کسب کرده اند و امکان ایجاد کسب و کار بصورت فردی یا گروهی در رشته ی تخصصی خود را دارند موجب میشود که آنها با بهره گیری از استعدادهای بالقوه ی خود، افرادی نو آور و کار آفرین شوند و خود را باور کنند که این خود باوری نه تنها منجر به تسلط و موفقیت آنان در زندگی شخصی شان میشود بلکه بسیاری از نا هنجاریهای فکری و روانی را که امروز با آن دست به گریبان اند را کاهش میدهد و آنان را به جایگاه واقعی خود میرساند و از همه مهم تر مزیت رقابتی سازمان خود را نیزبیمه می کنند(امیری،1389).
رفتار کارآفرینانه باعث کارآفرینی می شود. فرد کارآفرین کسی است که توانایی تشخیص و ارزیابی فرصتهای کسب و کار را دارد، میتواند منابع لازم را جمع آوری کرده: از آنها بهره برداری نموده و عملیات مناسبی را برای رسیدن به موفقیت پی ریزی کند (مردیث، 1371).کارآفرین دارای ایده و فکر جدید است و با خلاقیت و نوآوری که دارد از طریق فرایند ایجاد کسب و کار توأم با بسیج منابع و مخاطره مالی و اجتماعی، محصول یا خدمت جدیدی را به بازار عرضه میکند. کارآفرینی فرایندی است که مستلزم خلاقیت و نوآوری، ریسک پذیری و برنامهریزی است (سلجوقی، 1387).
n style=”color: #000000;”>پیتر دراکر در خصوص کارآفرینی چنین میگوید: «اکثر چیزهایی که دربارۀ کارآفرینی میشنوید و آمریکا را پیشرو در تفکر مدیریتی قلمداد میکنید، گزافۀ پیش نیست. نه سحری در کار است، نه رازی در میان است و نه ربطی به ژن دارد. کارآفرینی یک علم است و همچون علوم دیگر میتوان آن را فرا گرفت(کوارتکو، هاجتس، 1383). پدیده کارآفرینی ابعاد گسترده ای دارد و گردهم آوردن منابع تکنولوژیکی، فنی، آموزشی و مالی را در بردارد. بنابراین ادارت دولتی میتوانند بخشی از فعالیت خود را به پرورش کارآفرینان تخصیص دهند. آنها میتواند افقها و فرصتهای بهره وری و فناوری را برای افراد ترسیم نماید و آنها را در جهت استفاده از آن هدایت کند.
2-2- مبانی نظری تحقیق
در عصر حاضر به دلیل پیشرفتهای علمی و فنی، واژه ی دهکده ی جهانی کلمه ای مناسب به نظر میرسد . از آنجا که شبکههای ارتباطی بازارهای گوناگون تولید و عرضه خدمات را در سطح ملی، منطقه ای و جهانی به یکدیگر متصل ساخته و کلید ورود به این بازارهای جهانی را رقابت پذیری دانسته اند، بدیهی است که در این رقابت جهانی نه تنها کشورها بلکه کلیه ی نهادها و افراد باید پیوسته قابلیتهای رقابت پذیری و سازگاری خود را افزایش دهند. برای دستیابی به این مهم، پرورش ایدههای خلاق و رفتارکارآفرینانه که بتوانند خود را پیوسته با دنیای جدید هماهنگ و سازگار کنند ضروری به نظر میرسد.
با تغییرات شتابان در محیط بین المللی و گذر از جامعۀ صنعتی به جامعۀ اطلاعاتی و جایگاه جدید که سه انقلاب اینترنت، دیجیتال و کارآفرینی در حال تحول آن میباشند، سوالات متعدد ذیل مطرح میشوند(صفاری،1387):جایگاه و سهم ما از تجارت جهانی و پیشرفت های جهان چیست؟ چرا بعضی از کشورها مثل کره، سنگاپور، تایوان، مالزی و . که عقب تر از ما در توسعه اقتصادی بودند گوی سبقت را از ما ربوده اند؟ چرا در ده سال گذشته با ورود و گذر از جامعۀ صنعتی به جامعه اطلاعاتی کشورهایی مانند هند، فنلاند، ایرلند و . جهشهای میلیارد دلاری انجام داده اند؟ چرا شرکتهای جدید در عرصه دیجیتال و اینترنت با کارآفرینی خود در کشورهای مختلف به سرعت به عنوان میلیاردرهای جدید مصری شدند؟ و چرا کشور ما از الگوهای مدیریتی و سازمانی بهره مند نمی شود؟ و چرا ایرانیان از این فرصتهای طلایی خیلی کم بهره مند میشوند؟طبیعتاً پاسخ به این سوالات را میتوان به سیاستها و استراتژیهای توسعه، فضای رقابتی توسعه کسب و کار، امنیت سرمایه، امنیت سیاسی و اقتصادی، درونگرا بودن اقتصاد و . در بیست و چند سال گذشته نسبت داد. اما در کل نکته ای که در امر توسعه از آن غفلت شده وجود عامل تغییرات است که پیش برنده توسعه و موتور توسعه میباشد (صفاری، 87).
2-3- کارآفرینی
هر حوزۀ علمی نوظهوری با چالش تشریح موضوع متمایز و قلمرو نظری – مفهومی منحصر به فرد خود یا به بیان دیگر هویت علمی مواجه است. وجه تمایز حوزههای علمی در موضوع آنها نهفته بوده و کارآفرینی نیز به عنوان یک حوزۀ علمی نوظهور از این قاعده مستثنی نبوده و در جهت نیل به هویت علمی متمایز خود ناگزیر به عبور از چالش تعریف موضوع خود به عنوان یکی از الزامات بنیادین فعالیتهای هویت آفرینی است. تعریف موضوع کارآفرینی به عنوان یک حوزۀ علمی زمینه و بستر لازم را
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 01:42:00 ب.ظ ]
|