• اجرا: طراحی باید از طریق روان کردن فعالیت و حذف مقاومت فرساینده گروه‌ها موجب فراهم شدن تسهیلات اجرا گردد.
  • خود انگیختگی: طراحی باید به سازمان اجازه دهد بطور پویا در هماهنگی با تغییرات محیطی درگیر شود، که سازماندهی مجدد ذاتیگفته می شود.
  • مسئولیت: طراحی باید معین کند که چه کسی مسئول چه چیزی می‌باشد.
  • اختیار: طراحی باید بصورت روشن مشخص کند که چه کسی اختیار تصمیم‌گیری را دارد.
  • کنترل: طراحی باید به خودی خود با نیاز به کنترل، متعادل باشد (بور و جینر،  1988).

 

2-30-  ابزارها: سخت‌افزار‌ها، نرم‌افزار،  داده

2-30-1-داده:

شامل ارقام، نمودار‌های گرافیکی، متن، تصاویر ساکن، متحرک و صدا می‌باشد. داده‌ها در بسیاری از رسانه‌های غیر دیجیتالی به وجود می‌آیند و هرآنچه که قابلیت تبدیل به شکل دیجیتال باشد داده محسوب می‌شود. داده‌ها در شکل دیجیتالی بوسیله زبان ماشین بصورت ترکیب 1 و 0 ارائه می‌گردند. داده‌ها هنگامی به اطلاعات تبدیل می‌شوند که بخوبی تحلیل و تفسیر شوند که این در واقع هستی بخشیدن به آنها است (کش و همکاران[3]،  1993).

2-30-2-سخت‌افزار:

سیستم‌های کامپیوتری از نظر اندازه و سرعت به چهار طبقه دسته‌بندی می‌شوند. 1-میکروکامپیوتر‌ها، 2-کامپیوتر‌های کوچک، 3-کامپیوتر‌های بزرگ، 4-ابرکامپیوترها. شرکت‌های محدودی منابع و تخصص لازم برای کسب واداره ابرکامپیوتر‌ها را دارند چرا که خیلی سریع و گران هستند. کامپیوتر‌های بزرگ سیستم‌های بزرگی هستند که در شرکت‌های بزرگ برای پایگاه داده‌ها وکارپردازش بکار گرفته می‌شوند. کامپیوتر‌های کوچک کامپیوترهایی که اندازه متوسطی دارند و کار پایگاه داده‌ها و پردازش را انجام داده یا محاسبات یا قابلیت‌های خاصی را انجام می‌دهند. میکروکامپیوتر‌ها درسال‌های 1980 در بیشتر کار‌ها بکار گرفته شدند و بیشتر به منظورکاربرد‌های بهره‌وری نیروی کار مورد استفاده قرار گرفت مانند(پردازش کلمات،  صفحات گسترده) (کش و همکاران  1993).

2-30-3-نرم‌افزار:

وسایل کامپیوتری از طریق نرم‌افزار‌ها هدایت می‌شوند که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های است که به زبان ماشین ترجمه می‌شوند (زنجیره‌ای از صفرو یک که حالت‌های خاموش و روشن را به وجود می‌آورند) (کش و همکاران  1993).

2-30-4-تکامل تکنولوژی اطلاعات

تکامل تکنولوژی اطلاعات در شکل زیر نشان داده شده است. مدیریت سطح اول نوعا با مشکلات کاملا مشخص و تعریف شده درباره مباحث عملی و اتفاقات گذشته در ارتباط هستند. مدیریت ارشد،  معاملات و دادو ستد‌ها را غالبا با عدم اطمینان،  موارد مبهم در کنار هم قرار داده و مقایسه می‌کند مانند؛ استراتژی و طرح‌ریزی. همانطور که پیچیدگی سیستم‌های مبتنی بر تکنولوژی افزایش پیدا می‌کند،  استفاده و بهره‌گیری از آنها به منظور حمایت موثر از تصمیم‌گیری مدیریت ارشد در مورد مشکلات نامعین و پیچیده نیز رشد می‌یابد (دفت[4]،  1388).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...