دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی *تعیین میزان تاثیر روابط عمومی در افزایش سطح دانش و آگاهی افراد *تعیین میزان تاثیر روابط عمومی در ایجاد تغییرات رفتاری و عملکردی افراد دلایل عمده تعیین اثربخشی روابط عمومی توجه به دلایل و فلسفه یا چرایی سنجش اثربخشی روابط عمومی از جمله مطالب بسیار مهمی است که کارشناسان این حوزه علمی بایستی بدان اشراف داشته باشند که برخی از آن ذیلاً ارائه می گردد: هرکاری قابل اندازه گیری نباشد قابل ارزش گذاری نیست. توجیه دلایل وجودی واحد روابط عمومی با نشان دادن نقش و اهمیت آن در تحقق اهداف و رسالت های سازمان. 3-اتخاذ تصمیم لازم در خصوص تداوم یا عدم تداوم یک برنامه تبلیغاتی، نشریه و…. 4-اخذ اطلاعات در مورد اینکه چطور میتوان برنامه های موجود را در آینده به بود داد. یک واقعیت تلخی در سازمان ها رایج است: هر وقت در یک سازمانی بخواهند تعدیل نیرو انجام دهند و سازمان سیاست کوچک سازی را در پیش گرفته باشد، ابتدا به دنبال واحدهایی می رود که با حذف آنها، کمترین ضرر ممکن به سازمان برسد. مثلاً در بخش ارتباطات انسانی یک سازمان، واحدهایی همچون اداره امور کارکنان، حقوق و دستمزد، روابط عمومی و واحد آموزش وجود دارد. در برخی از سازمانها مدیر ارشد ممکن است چنین فکر کند که همه آنها به جز واحد روابط عمومی و آموزش برای سازمان ضروری هستند . حال در چنین زمانی است که میزان اثربخشی این واحدها مورد توجه واقع می شود. (کهن، شماره 20 ، 1377) علیرغم محدودیتها و عوامل بازدارنده ای که ارزیابی روابط عمومی را محدود می سازند دلایل منطقی و قابل قبول دیگری نیز وجود دارد که اجرای برنامه های روابط عمومی را ضروری ساخته است که در زیر به چند مورد آنها اشاره می کنیم: *تلقی روابط عمومی بعنوان یک امر ارزشمند به جای تلقی آن بعنوان یک هزینه . *انسانها اساساً موجوداتی هستند ارزیاب که پیوسته در مورد پدیده های پیرامون خود ارزشیابی می کنند. کلیه فعالیتهای موجود در سازمان در معرض ارزشیابی می باشند خواه برنامه ارزیابی در اختیار باشد و یا نباشد. اما وجود یک برنامه ارزیابی برنامه های روابط عمومی در سازمان، فرصتی را فراهم می آورد که برخی معیارهای ذهنی به صورت عینی و مشخص تری مورد استفاده می گیرند. بدیهی است که ثبات و اعتبار معیارهای عینی بیش از قضاوت های ذهنی است. *الزامات ناشی از مقررات و آیین نامه های سازمانی سیستم های مدیریت کیفیت که سازمانها را مقید می سازند، نسبت به روابط عمومی و نتایج حاصل از آنها بی تفاوت نبوده و نتایج حاصل از آن را مورد پی گیری قرار دهند. *جهت دار نمودن برنامه های روابط عمومی با توجه به مشخص شدن نقاط قوت و ضعف آن *به حداقل رسانیدن هزینه های زاید در حوزه روابط عمومی *تطبیق هر چه بیشتر نیازهای سازمان با برنامه های موجود در روابط عمومی یک سازمان. بهرحال بایستی: – اثربخشی روابط عمومی در سازمانها سنجش شود. -اثربخشی پیامهای ارتباطی روابط عمومی در سازمانها سنجش شود. -اثربخشی پیامهای تبلیغاتی روابط عمومی در سازمانها سنجش شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...