1 – 6 –  سوال پژوهش

  • کدامیک از مولفه های عوامل سازمانی (هوش هیجانی، هوش سازمانی، مدیریت سرمایه های فکری) پیش بینی کننده مناسب تر چابکی سازمانی هستند؟

 8 – تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها متغییر پیش بین: هوش هیجانی، هوش سازمانی، مدیریت سرمایه های فکری متغییر ملاک: چابکی سازمان

1 – چابکی

1-1 تعریف مفهومی : واژه چابکی در لغات، به معنای حرکت سریع، چالاک، فعال، و توانایی حرکت سریع و آسان، و قادر بودن به تفکر سریع و با یک روش هوشمندانه به کار گرفته شده است (43). سازمان چابک یک کسب و کار با سرعت، سازگار و آگاهانه است که قابلیت سازگاری سریع در واکنش به تحولات و وقایع غیره منتظره و پیش بینی نشده، فرصتهای بازار و نیازمندی های مشتری را دارد (6). 2-1 تعریف عملیاتی : نمره ای است که فرد بر اساس پرسشنامه چابکی کسب می کند.

2- هوش هیجانی

1-2 تعریف مفهومی : مهارتی است که دارنده آن می‌تواند از طریق خود آگاهی، روحیات خود را کنترل کند، از طریق خود مدیریتی آن را بهبود بخشد. از طریق همدلی تأثیر آنها را درک کند و از طریق مدیریت روابط به شیوه‌ای رفتار کند که روحیه خود و دیگران را بالا ببرد (52). 2-2 تعریف عملیاتی : نمره ای است که نشان می­دهد  فرد تا چه حد از قابلیت‌های خود آگاهی، خود مدیریتی(خود کنترلی)، خود انگیزی، همدلی و مهارت‌های اجتماعی با توجه به سؤالات 1 تا 25 که مندرج  در پرسشنامه هوش عاطفی ویزینگر[3] است، کسب می کند.

3- هوش سازمانی

1-3 تعریف مفهومی : عبارت است از، استعداد و ظرفیت یک سازمان در حرکت بخشیدن به توانایی ذهنی سازمان و تمرکز این توانایی در جهت رسیدن به رسالت سازمانی (17). 2-3 تعریف عملیاتی : نمره ای است که فرد بر اساس پرسشنامه چابکی کسب می کند.

4- مدیریت سرمایه های فکری

1-4 تعریف مفهومی :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...