منبع مقاله درباره تولید ناخالص داخلی، سیستم مدیریت کیفیت |
1-7-3 قلمرو مکانی تحقیق : صنایع تولیدی عایق های رطوبتی در شهرستان دلیجان ، که به ویژه در شهرک صنعتی واقع شده اند، جزء قلمرو مکانی این تحقیق می باشد که شامل 90 واحد تولیدی عایق رطوبتی ( ایزوگام ) میگردند. 1-8 تعاریف عملیاتی اصطلاحات و واژگان کلیدی تحقیق : عایق : عایق عبارت است از ماده ای که نرخ انتقال جریان ماده یا انرژی را بین دو فضا کاهش داده یا آن را کاملا مسدود میکند. عایق رطوبتی : لایه ای پیش ساخته ای است که به صورت رول یا شیت در طول یا عرض و ضخامت مورد نیاز و با پوشش های فلزی و ساده تولید می شود . ایزوگام: اصطلاحی است که در واحد های تولیدی عایق رطوبتی و بازار عرضه و تقاضا به محصولات تولید شده عایق های رطوبتی اطلاق میگردد . ایزوگام: پدیده ای است صنعتی و متکی به علم و تجربه و تکنولوژی در جهت ایمن سازی هر ساخت و سازه ای در برابر رطوبت حاصل از بارش برف و باران . سیستم مدیریت کیفیت : عبارتست از یک سیستم مدیریتی که سازمان برای تطابق ویژگیهای محصول با نیازمندیهای مشتری محصول یا خدمت خود استقرار میدهد و استاندارد ISO 9001 مرجعی است برای استقرار این سیستم، مدیران به منظور هدایت سازمان بر اساس بهبود کیفیت محصول یا خدمت و اطمینان از انطباق با آنچه که مشتری میپسندد. سیستم سری ایزو 9000 : ایزو 9000 شامل استانداردها و قوانینی است که مبانی سیستمهای مدیریت کیفیت را تشریح و اصطلاحات مربوط به سیستمهای مدیریت کیفیت را تعیین میکند. بازار : هر شبکه ای که خرید و فروش کالاها و خدمات در آن انجام پذیرد . مدیریت کیفیت : عبارت است از روشی برای مدیریت یک سازمان که کیفیت و مشارکت همه اعضای سازمان اساس محور آن می باشد. کیفیت : تمامی ویژگی های یک محصول یا خدمات که در توانایی آن برای برآورده نمودن نیازهای تصریح شده یا تلویحی موثر است. . بازار خرید و فروش : بازار مکان فیزیکی خاصی ندارد و مجموعه ای از افرادی است که تمایل و قدرت خرید یا فروش یک کالا را دارند. بازرگانی : به داد و ستد کالا یا خدمت دارای ارزش میان شخص حقیقی یا شخص حقوقی گفته می شود . به طور کلی هر گونه عملی ( قابل سنجش و اندازه گیری مادی ) را که اشخاص در مقابل کالایا خدمتی، کالا یا خدمتی را واگذار نموده و هردوطرف به هنگام این عمل راضی باشند بازرگانی گفته می شود . بازرگانی به دو قسمت بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی تقسیم می شود . بازرگانی داخلی : بازرگانی داخلی عبارتست از انجام هرگونه عملیات داد وستد معاوضه و مبادله کالا و عملیات تجاری در داخل یک کشور . بازرگانی داخلی : داد و ستد کالا یا خدمات دارای ارزش میان شخص حقیقی یا حقوقی در بازارهای داخلی . بازرگانی خارجی(صادرات) : بازرگانی خارجی به دادوستد کالا یا خدمت دارای ارزش فراسوی مرزهای بین المللی گفته میشود که در بسیاری از کشورها نمایانگر میزان تولید ناخالص داخلی میباشد . بازرگانی خارجی : فعالیت داد و ستد کالاها و خدمات و نقل و انتقال پولی میان یک کشور با کشورهای دیگر . 1-9 جمع بندی : در این فصل به بیان موضوع و مساله تحقیق ، اهمیت موضوع و ضرورت تحقیق ، سوالات تحقیق ، اهداف تحقیق ، فرضیه های تحقیق ، چهارچوب نظری تحقیق ، قلمرو تحقیق ، تعاریف عملیاتی واژگان پرداخته شد.
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 04:03:00 ب.ظ ]
|