2-1-2 اهداف اخلاقی 16
3-1-2 اهداف علمی و آموزشی 16
4-1-2 اهداف فرهنگی، هنری . 16
5-1-2 اهداف اجتماعی 16
6-1-2 اهداف زیستی 17
7-1-2 اهداف سیاسی 17
8-1-2 اهداف اقتصادی 17
2-2 ویژگی‌های کودکان در دوره ابتدایی 17
3-2 مواد و برنامه‌های درسی دوره ابتدایی 20
4-2 درون داده‌های نظام آموزش ابتدایی 22
1-4-2 منابع انسانی . 22
2-4-2 منابع مادی نظام آموزش ابتدایی 23
1-2-4-2 منابع کالبدی 23
2-2-4-2 منابع تجهیزاتی 25
3-4-2 منابع مالی . 25
5-2 تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر دانش آموزان 26
6-2 تاثیر امکانات و تجهیزات مدرسه بر معلم 28
7-2 تاثیر محیط بر فعالیت‌های نظام آموزشی 29
8-2 کلاس‌های درس چند پایه. 30
9-2 مشکلات تحصیلی دانش آموزان در مدارس. 32
1-9-2 افت تحصیلی و عوامل موثر بر آن 32
2-9-2 ترک تحصیل . 34
3-9-2 نارسایی‌های یادگیری ویژه 35
10-2 مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدارس 37
1-10-2 ترس از مدرسه . 37
2-10-2 فرار از مدرسه 37
3-10-2 اختلال لجبازی و نافرمانی 38
4-10-2 رفتارهای نامناسب یا ناپخته . 39
5-10-2 بیش فعلی همراه با کمبود توجه 39
6-10-2 اضطراب . 40
7-10-2 بی نظمی در سلوک 41
11-2 مدارس و دانش آموزان موفق 41
12-2 فضاهای آموزشی مدارس . 42
1-12-2 کلاس درس نظری . 42
2-12-2 کلاس درس تجربی. 43
13-2 فضاهای پرورشی . 45
1-13-2 کتابخانه . 46
2-13-2سالن چند منظوره . 46
3-13-2 نمازخانه . 47
4-13-2 اتاق فعالیت‌های پرورشی 47
5-13-2 اتاق بهداشت رکت‌های اولیه 47
14-2 فضای اداری 47
15-2 فضاهای پشتیبانی یا خدماتی . 49
1-15-2 سرویس‌های بهداشتی . 49
2-15-2 آبخوری دانش آموزان . 49
3-15-2 انبار نظافت و شستشو. 49
4-15-2 انبار تجهیزات و وسایل. 49
16-2 فضاهای گردش . 52
1-16-2 راهروها 52
2-16-2 پله‌ها 52
17-2 فضاهای باز یا محوطه . 53
1-17-2 فضای صف جمع و تفریح. 53
2-17-2 فضای سبز، باغچه و درختکاری 53
3-17-2 پارکینگ وسایل نقلیه 54
18-2 مکان یابی واحدهای آموزش 57
1-18-2 کاربری‌های سازگار 57
2-18-2 کاربری‌‌های ناسازگار . 57
3-18-2 جهت یابی . 57
4-18-2 شعاع دسترسی 58
19-2 انجمن اولیا و مربیان 58
20-2 پیشینه تحقیق. 61
فصل سوم : روش تحقیق. 66
مقدمه 67
1-3 روش تحقیق. 67
2-3 جامعه آماری. 67
3-3 نمونه و روش نمونه گیری 67
4-3 روش و ابزار جمع آوری اطلاعات 68
5-3 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 69
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات 70
تجزیه و تحلیل سوال 1 71
تجزیه و تحلیل سوال2. 75
تجزیه و تحلیل سوال3. 76
تجزیه و تحلیل سوال 4 77
تجزیه و تحلیل سوال 5 82
تجزیه و تحلیل سوال 6 85
بررسی و مقایسه کل سرانه‌ها و مقایسه با استانداردها 88
تجزیه و تحلیل سوال 7 89
تجزیه و تحلیل سوال8. 91
تجزیه و تحلیل سوال9. 91
تجزیه و تحلیل سوال10 92
تجزیه و تحلیل سوال11 93
تجزیه و تحلیل سوال 12. 95
تجزیه و تحلیل سوال 13. 96
تجزیه و تحلیل سوال 14. 96
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 98
1-5 مقدمه 99
2-5 بحث و نتیجه گیری 100
3-5 یافته‌های جانبی تحقیق. 100
4-5 محدودیت‌های پژوهش. 108
5-5 پیشنهادها 109
الف. پیشنهاد کاربردی. 109
ب. پیشنهاد پژوهش. 111


فهرست جداول صفحه

جدول (1-2) مواد درسی وساعات تدریس هفتگی در مدارس دوره دبستان . 21

جدول (2-2) حداقل ، حداکثر میانگین تراکم دانش آموزان در کلاس. 44

جدول (3-2) استاندارد های فضاهای آموزشی مدارس ابتدایی روستایی 45

جدول (4-2) استانداردهای فضاهای پرورشی مدارس ابتدایی روستایی 48

جدول (5-2) استانداردهای فضاهای اداری مدارس ابتدایی روستایی 50

جدول (6-2) استانداردهای فضاهای پشتیبانی یا خدماتی مدارس ابتدایی روستایی . 51

جدول (7-2) استانداردهای فضاهای گردش مدارس ابتدایی روستایی . 54
جدول (8-2) تلخیص اطلاعات فضاهای بسته مدارس روستایی 55

جدول (9-2) استانداردهای سطوح خارجی مورد نیاز به متر مربع در مدارس روستایی 56

جدول (10-2) شعاع دسترسی 58

جدول (1-3) توزیع مدارس ابتدایی روستاهای فریدون شهر بر حسب منطقه وجنسیت در سال تحصیلی
87-1386. 68

جدول (1-4) تعداد معلمان ونوع مدرک آن ها. 71

جدول (2-4) تعداد معلمان وسابقه آن ها. 72

جدول (3-4) سرانه آموزشی برای هر دانش آموز در مدرسه ودر کل 75

جدول (4-4) سرانه فضای پرورشی برای هر دانش آموز در مدرسه ودر کل. 76

جدول (5-4) سرانه فضای اداری اتاق استراحت معلمان برای هر دانش آموز در مدرسه ودر کل. 77
جدول (6-4) سرانه فضای اداری (انبار داری) برای هر دانش آموز در مدرسه ودر کل 79

جدول (7-4) سرانه فضای اداری برای هر دانش آموز در کل. 80

جدول (8-4) سرانه فضای پشتیبانی وخدماتی برای هردانش آموز در عامل انبار وسایل نظافت وشستشو 82

جدول (9-4) سرانه فضای پشتیبانی وخدماتی برای هر دانش آموز در عامل سرویس های بهداشتی 82

جدول (10-4) سرانه فضای پشتیبانی وخدماتی برای هر دانش آموز در عامل آبخوری 83

جدول (11-4) سرانه فضای پشتیبانی وخدماتی برای هر دانش آموز در عامل آبدارخانه 83

جدول (12-4) سرانه فضای پشتیبانی وخدماتی برای هر دانش آموز در کل 84
جدول (13-4) سرانه فضای گردش برای هر دانش در کل 86

جدول (14-4) مقایسه میانگین سرانه های موجود در استانداردهای مطلوب. 88

جدول (15-4) سرانه فضای زیر بنای ساخت برای هر دانش آموز در کل 89

جدول (16-4) سرانه فضای باز محوطه برای هر دانش آموز درکل 91

جدول (17-4) نور کلاس. 92

جدول (18-4) رنگ کلاس . 92

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...