مقاله سازمان کارآفرین، تمرکز بر مشتری |
در انتها میتوان خاطر نشان کرد سازمانی که بتواند محیط پویایی در درون خود خلق کند تا کارکنان کارآفرین با علاقه و میل به آرمانهای کارآفرینانه خود به خلاقیت بپردازند و در فرایند خلاقانه کارآفرینی مشارکت کنند، سازمان کارآفرین تلقی میشود و البته جذب کارآفرینان و وفاداری آنان به سازمان منعکسکننده کارآفرین بودن آن سازمانها نیست، بلکه هم افزایی آنها در اثر تعامل با هم و به کمک راهبردی کردن دانش درون سازمان تبیینکننده آن معنا است (وینکر، پیتر، ویم و آندره[37]، 2008، ص17). 2-1-9. ویژگیهای سازمان کارآفرین 2-1-9-1. ویژگیهای سازمانهای کارآفرین از دیدگاه صمد آقایی (1382) ویژگیهای سازمانهای کارآفرین عبارتاست از: ساختار غیر متمرکز و غیر رسمی، عمودی و افقی بودن ارتباطات، درانحصار نبودن اطلاعات، گروهی بودن کارها، کنترل آسان و غیر رسمی، داشتن کارکنان توانمند، حمایت مدیریت، قدردانی مدیریت از افراد ریسک پذیر، تحمل کردن انحراف از قواعد کارکنان متولی شدن طرحهای کارآفرینانه، داشتن تنوع در حمایتهای مالی مدیریت، حمایت مدیریت از طرحهای کوچک آزمایشی، بکارگیری ایدههای جدید کارکنان، تغذیه مالی برای شروع و حرکت طرحهای نو و قدرت تصمیم گیری مدیریت (صمدآقایی،1382،ص95). 2-1-9-2. ویژگیهای سازمانهای کارآفرین از دیدگاه کنی (2007) ویژگیهای سازمان کارآفرین عبارتست از: توجه به رشد و تعالی و خلق ارزش؛ برخورداری از سیاستهای نوآورانه در بازار؛ تمرکز بر مشتری و نیازهای ناگفتهاش؛ ارزیابی ریسکها و مخاطرات مطرح در فعالیت تجاری؛ آمادگی رویارویی با شکست و بحران؛ برخورداری از نیروی انسانی دارای چشمانداز، استراتژی و آرمانگرا. این سازمانها با تکیه بر دانش و خلاقیت نیرویانسانی خود، ضمن اتخاذ سیاستهای خلاقیت محور، حرکت سازمان در جهت جهش به سوی آینده را تسهیل کرده و از تکتک فرصتهای محیطی و تغییرات پیوسته دنیای پیرامون، در راستای آرمانهای خود، بهترین بهرهها را جستوجو میکنند (کنی و بهودین[38]،2007،ص83). 2-1-10. مقایسه ویژگیهای سازمانهای سنتی و سازمانهای کارآفرین جدول 2-1: مقایسه سازمانهای کارآفرین و سنتی (خنیفر، بردبار، فروغی قمی، حسینس فرد و خدایی ،1389)
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-13] [ 02:15:00 ب.ظ ]
|