پایان نامه : رابطه سبک های دلبستگی و خودکارآمدی با امید به زندگی در دانشآموزان |
فصل یکم: مقدمه پژوهش. 2
مقدمه. 3
بیان مسأله. 4
اهمیت و ضرورت پژوهش. 7
اهداف پژوهش. 8
هدف اصلی 8
اهداف فرعی 8
فرضیه های پژوهش. 9
تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی). 9
الف) تعاریف مفهومی 9
ب) تعاریف عملیاتی 9
فصل دوم: پیشینه پژوهش. 10
تاریخچه دلبستگی 11
تعریف دلبستگی 12
نظریه دلبستگی 14
اهمیت نظریه دلبستگی 16
مفاهیم اساسی در نظریه دلبستگی 17
حساسیت و کیفیت دلبستگی 17
نظام دلبستگی 17
مدلهای فعال ساز درونی 18
نظام کاوشی 18
دلبستگی و کاوش در سراسر چرخه زندگی 19
دلبستگی ایمن به عنوان یک عامل محافظ 19
ارتباط نظریه دلبستگی با نظریات دیگر. 21
نظریه روان تحلیل گری 21
نظریه رفتار گرایی 23
دیدگاه کردار شناسی 24
چارچوب تکاملی نظریه دلبستگی 25
مراحل دلبستگی 26
شیوههای جدید ارزیابی دلبستگی کودکان. 30
طبقهبندی کیفیت دلبستگی 31
دلبستگی «ایمن» 31
دلبستگی ناایمن «اجتنابی» 31
دلبستگی ناایمن «دوسوگرا» 32
دلبستگی آشفته. 32
سلسله مراتب اشخاص مورد دلبستگی 32
دلبستگیهای متعدد. 33
دلبستگی و تأثیرات آن بر شخصیت و زندگی آینده افراد. 33
دلبستگی در بزرگسالی 34
دلبستگی و آسیب شناسی روانی 34
خودکارآمدی 35
مفهوم خودکارآمدی 39
ابعاد خودکارآمدی 40
انواع خودکارآمدی 41
مراحل رشد خودکارآمدی 42
تأثیر خودکارآمدی بر فرایندهای انگیزشی 43
خودکارآمدی و عملکرد. 44
داوری در مورد سطح خودکارآمدی 45
ارزیابی کارآمدی در سنین مختلف. 45
گستره نظری امید به زندگی 47
رضایت از زندگی 49
نظریه اسنایدر پیرامون امید به زندگی 50
امید به زندگی در لحظه تولد. 51
احتمال بقاء یا توان زندگی 52
عمر متوسط (Life Mean). 52
پهنه عمر و تفاوت آن با امید به زندگی 53
پیشینه پژوهش. 54
برخی از مطالعات صورت گرفته در داخل کشور. 54
مروری بر برخی از مطالعات خارج از کشور. 56
فصل سوم: روش پژوهش. 58
جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه. 59
جامعه آماری 59
روش نمونه گیری و حجم نمونه. 60
طرح پژوهش. Error! Bookmark not defined.
ابزار پژوهش. 61
شیوه اجرای پژوهش. 64
تجزیه و تحلیل داده ها 64
فصل چهارم: یافته های پژوهش. 65
داده های توصیفی 66
آمار استنباطی (آزمون فرضیه ها). 68
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 73
بحث و نتیجه گیری 74
محدودیتها 77
پیشنهادات پژوهشی 77
پیشنهادات کاربردی 77
منابع و ماخذ.77
چکیده
سبک دلبستگی یکی از مهمترین منابع درون فردی است که می تواند سطوح تنش و ناتوانی را در شرایط ناگوار تعدیل نموده و اثرات تنش را کم رنگتر نماید، هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سبکهای دلبستگی و خودکارآمدی با امید به زندگی بود دانشآموزان بود. روش: روش انجام پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمام دانشآموزان پسر سال آخر مقطع متوسطه شهرستان بیجار در سال تحصیلی 92-91 بود با بهره گرفتن از نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهای 180 نفر از دانش آموزان پسر سال آخرمتوسطه شهر بیجار انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارتند از: پرسشنامه سبک دلبستگی بزرگسالان، خودکارآمدی شرز و همکاران و پرسشنامه امید به زندگی میلر، در این پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده ها و به دست آوردن رابطه بین متغیرها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده گردید.
یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد بین سبک دلبستگی ایمن در دانش آموزان با امید به زندگی رابطه مثبت، بین سبک دلبستگی ایمن و خودکارآمدی دانش آموزان رابطه مثبت و بین سبک دلبستگی اجتنابی و اضطرابی با خودکارآمدی رابطه معکوس و با امید به زندگی رابطه معنی داری به دست نیامد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد سبک دلبستگی ایمن توان پیش بینی متغیرهای خودکارآمدی و امید به زندگی را دارد.
کلید واژه ها
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 02:33:00 ب.ظ ]
|