جامعه عبارت است ازهمه اعضای واقعی یا فرضی که علاقه مند تعمیم یافته های پژوهش به آن ها است(دلاور،1376). جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان دانشگاه تربیت مدرس درپردیس مرکزی و 4 واحدهای تابعه ( واحد بین الملل – مرکز پارک علم و فناوری – مرکز مطالعات حقوقی – مرکز مطالعات مدیریت) می باشند. با توجه به فرمول جامعه محدود و تعداد پرسنل دانشگاه تربیت مدرس، جامعه آماری این تحقیق 435 نفر شامل کارکنان رسمی،پیمانی،قراردادی در سطوح مختلف مدیران که شامل (مدیر، مدیر کل، معاون، مدیر گروه، رئیس اداره، رئیس گروه،کارشناس مسئول، کارشناس، و کارمندان دیپلم می باشد. تعداد نمونه جهت تکمیل پرسشنامه 160 نفر می شود. 1-10 بر آورد حجم نمونه و روش نمونه گیری(در صورت نمونه گیری) با توجه به اینکه تعداد کارکنان دانشگاه تربیت مدرس در بخش های مختلف  محدود می باشد در این تحقیق، از فرمول جامعه محدود برای تعیین حجم نمونه استفاده خواهدشد: که درآن: P: برآورد نسبت صفت متغیر؛ 0. 5 = P Z: متغیر نرمال واحد متناظر با سطح اطمینان 95 درصد؛ 1. 96 = za/2 ε:مقدار اشتباه مجاز ؛ 08/0 ε= N = تعداد جامعه آماری؛ 1-11 قلمرو تحقیق (موضوعی- زمانی- مکانی):

1-11-1  قلمرو موضوعی: رفتار سازمانی.

1-11-2  قلمرو مکانی: دانشگاه تربیت مدرس.

1-11-3  قلمرو زمانی: قلمرو زمانی این تحقیق مقطعی می باشد. زیرا دریک زمان مشخص پرسش نامه ها توزیع و جمع آوری می شود. فرایند تحقیق حاضر در سال92 از خرداد تا دی ماه انجام ی شود.

1-12 روش و ابزار گردآوری داده ها مهم ترین روش های گردآوری داده ها در این تحقیق بدین شرح است: الف) مطالعات کتابخانه ای: از طریق این نوع مطالعه داده های ثانوی به دست می آیند که پیش از آغاز تحقیق توسط پژوهشگر بررسی می شوند. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات این تحقیق و مباحث نظری مرتبط با موضوع از روش مطالعه کتابخانه ای (کتابها و مقاله های انگلیسی و فارسی، پایان نامه ها، سایتهای اینترنتی) استفاده خواهد شد. ب) مطالعات میدانی: روش دیگری که در این پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد، روش میدانی با بهره گرفتن از پرسش نامه است، با توجه به این که پرسش نامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی برای کسب داده‏‏های پژوهش است محقق در این پژوهش به منظور دست‏یابی به حقایق مربوط به گذشته، حال و پیش‏بینی وقایع آینده از پرسش نامه استفاده نموده است که با ارزشگذاری، کدگذاری و تجزیه و تحلیل، تعبیر و تفسیر پرسش نامه منظم به علت یکنواختی آن برای همه آزمودنی‏‏ها، آسان و راحت بوده، چرا که از پاسخگو خواسته می‏شود به جای انشای پاسخ، تنها یک علامت در مقابل یکی از پاسخ‏های پیش‏بینی شده بگذارد. در این تحقیق از پرسش نامه های استاندارد برای سنجش متغیرهای سرمایه های اجتماعی و تعالی سازمانی استفاده خواهد شد. 1-13 روش تجزیه و تحلیل داده ها: دراین تحقیق به منظور آزمون فرضیه های مرتبط با مدل مفهومی پیش نهادی، از روش های آمارتوصیفی و هم چنین آمار استنباطی استفاده می شود. در روش توصیفی از جداول آماری برای توصیف و تحلیل جمعیت شناختی تحقیق استفاده میشود هم چنین در روش آمار استنباطی از تکنیک های تحلیل رگرسیون، تحلیل واریانس، تحلیل همبستگی، معادلات ساختاری استفاده می شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...