نرم افزار: برای تجزیه و تحلیل داده‌ها‌ی حاصل از اندازه گیری پارامترها در تعمیرات مبتنی بر شرایط و تعمیرات پیشگویا نه نیاز به نرم افزار خواهیم داشت. آموزش پرسنل : تنها بعد از آموزش است که اپراتورها می‌توانند از ابزارها و تکنیکها استفاده کنند. هزینه‌ها‌یی که بصورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر فعالیتهای نگهداری و تعمیرات قرار دارند بصورت زیر قابل تفکیک می‌باشند: هزینه مواد و قطعات یدکی از قبیل روغن و یاتاقان. هزینه نیروی انسانی که فعالیتهای نگهداری و تعمیرات را انجام می‌دهند. هزینه تولید از دست رفته در طی زمان خرابی دستگاه. هزینه آسیبی که بر تجهیزات و قطعات مجاور دستگاه وارد می‌شود. هزینه جریمه دیرکرد تحویل محصول به علت در دسترس نبودن دستگاه ها. کاهش سود شرکت به علت کاهش سهم بازار. هزینه کیفیت بد محصولات مرتبط با شکستها که سبب دوباره کاری بر روی محصول می‌شود. هزینه گلوگاهی مرتبط با شکست دستگاه ها ازجمله هزینه انبارداری محصولات نیمه ساخته و یا هزینه فاسد شدن مواد نیمه ساخته( Al-Najjar, B. 1999)

2-5-3- کیفیت محصول

کیفیت، مطابقت با مشخصه‌ ها‌ و استانداردها می‌باشد. زمانیکه دستگاه ها در شرایط عملیاتی مناسب کار نکنند ممکن است بر روی کیفیت محصول تاثیرگذار باشند، بنابراین انتخاب فعالیت نگهداری و تعمیرات مناسب با توجه به این معیار مهم می‌باشد (Smith, D.J., Reliability, 2001).

2-5-4- درجه اهمیت دستگاه

با توجه به محدودیت منابع نگهداری و تعمیرات زمانیکه چندین دستگاه همزمان نیاز به فعالیتهای نگهداری و تعمیرات داشته باشند اهمیت دستگاه از لحاظ شرایط عملیاتی می‌تواند معیاری برای انتخاب دستگاهی برای گروه نگهداری و تعمیرات باشد. Bevilacqua, M., Braglia, M2000))

2-5-5-قابلیت تعمیرپذیری

عبارت است از احتمال نگهداری یا تعمیر سیستم )برگردان سیستم(در یک قابلیت اطمینان معین، در مدت زمان  t با بهره گرفتن از روشها و اصول تعریف شده و یا احتمال حفظ یا نگهداری سیستم در قابلیت اطمینان مورد نظر با انجام فعالیتهایی در مدت زمان t(رضا رمضانیان ،کامران شهانقی 1387)

2-5-6- قابلیت اطمینان[30]

یکی از معیارهای عمده در تصمیم گیری و برنامه ریزیهای مهندسی نگهداری و تعمیرات، قابلیت اطمینان می‌باشد   (رمضانیان ، شهانقی 1387). عامترین و معمولترین تعریف برای قابلیت اطمینان را می‌توان بصورت زیر گفت: “قابلیت اطمینان یک سیستم عبارت است از احتمال کارکرد سالم و بدون عیب برای مدت زمان مشخص طبق شرایط موجود و از پیش تعیین شده”اگر تابع چگالی احتمال زمآنهای از کار افتادگی دستگاه P(t) باشد، احتمال از کارافتادگی)عدم عملکرد مطلوب(تا زمانt  ازاین قرار است :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...