• ظاهر و محیط فروشگاه

  در جذب مشتری بسیار موثر است که با چیدمان صحیح و شکیل کالا فرآیند خرید ناگهانی توسط مشتری را تسهیل می نماید. در فروشگاه­هایی که محیطی راحت برای مشتری خود فراهم نموده ­اند تا مشتری بتواند در محیط فروشگاه بیشتر وقت بگذراند و کالاهای مختلف را مشاهده کند، درصد فروش ناشی از خرید­های ناگهانی بالاتر است. امروزه فروشگاه­های بزرگ خصوصاً هایپر مارکت­ها اهمیت بسیار زیادی به راحتی مشتری در هنگام خرید می­ دهند و با بهره گرفتن از راه کارهای مختلف مانند تشکیل محیط مخصوص نگهداری کودکان و محل­های بازی آنها و پخش موسیقی در فروشگاه، صندوق­های بیشتر، فروشندگان آموزش دیده و… سعی می­ کنند که مشتری وقت بیشتری را در فروشگاه صرف نماید.

  • قیمت کالا

قیمت پایین کالا و استفاده از تخفیفات ویژه نیز ازمحرک­های اصلی خرید ناگهانی می­باشد. همه ما کاغذها و نوشته های زیادی را روی شیشه مغازه­ها و فروشگاه­ها مشاهده کرده­ایم که درصدهای مختلف تخفیف روی آن نوشته شده است و همینطور برچسب­های قیمت مانند 9/99 به جای واحد پولی تا ذهن مشتری را به سمت قیمت پایین معطوف کند. البته این خرید تنها محدود به اقلام پایین نیست، اقلام گران قیمت هم می­توانند ناگهانی خریداری شوند اما با توجه به بودجه مشتری(مایانک، 2009 ).

  • توزیع

کالا­هایی که در مقیاس­های بالا به صورت گسترده توزیع می­شوند، دارای شبکه ­های توزیع مویرگی هستندو در همه جا قابل دسترسی و مشاهده مشتری می­باشند، امکان خرید ناگهانی بیشتری را  نیز دارند.

  • وضعیت اقتصادی

همچنین با بالا رفتن قدرت خرید مردم خرید­های ناگهانی نیز افزایش می­یابد، زیرا افراد با نگرانی کمتری می­توانند اقدام به خرید نمایند. رفاه منجر به خرید ناگهانی می­شود (منشو[32]، 2010).

  • فروشنده­گان ماهر

عامل استفاده از فروشنده­ی ماهر نیز در ایجاد فرآیند خرید ناگهانی بسیار تاثیر­گذار است، یک فروشنده­ی ماهر می ­تواند خریدار را به سوی خرید هدایت نماید و با توجه به فرهنگ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...