تحقیق رایگان درباره وضعیت اقتصادی، علوم اجتماعی |
- ظاهر و محیط فروشگاه
در جذب مشتری بسیار موثر است که با چیدمان صحیح و شکیل کالا فرآیند خرید ناگهانی توسط مشتری را تسهیل می نماید. در فروشگاههایی که محیطی راحت برای مشتری خود فراهم نموده اند تا مشتری بتواند در محیط فروشگاه بیشتر وقت بگذراند و کالاهای مختلف را مشاهده کند، درصد فروش ناشی از خریدهای ناگهانی بالاتر است. امروزه فروشگاههای بزرگ خصوصاً هایپر مارکتها اهمیت بسیار زیادی به راحتی مشتری در هنگام خرید می دهند و با بهره گرفتن از راه کارهای مختلف مانند تشکیل محیط مخصوص نگهداری کودکان و محلهای بازی آنها و پخش موسیقی در فروشگاه، صندوقهای بیشتر، فروشندگان آموزش دیده و… سعی می کنند که مشتری وقت بیشتری را در فروشگاه صرف نماید.
- قیمت کالا
قیمت پایین کالا و استفاده از تخفیفات ویژه نیز ازمحرکهای اصلی خرید ناگهانی میباشد. همه ما کاغذها و نوشته های زیادی را روی شیشه مغازهها و فروشگاهها مشاهده کردهایم که درصدهای مختلف تخفیف روی آن نوشته شده است و همینطور برچسبهای قیمت مانند 9/99 به جای واحد پولی تا ذهن مشتری را به سمت قیمت پایین معطوف کند. البته این خرید تنها محدود به اقلام پایین نیست، اقلام گران قیمت هم میتوانند ناگهانی خریداری شوند اما با توجه به بودجه مشتری(مایانک، 2009 ).
- توزیع
کالاهایی که در مقیاسهای بالا به صورت گسترده توزیع میشوند، دارای شبکه های توزیع مویرگی هستندو در همه جا قابل دسترسی و مشاهده مشتری میباشند، امکان خرید ناگهانی بیشتری را نیز دارند.
- وضعیت اقتصادی
همچنین با بالا رفتن قدرت خرید مردم خریدهای ناگهانی نیز افزایش مییابد، زیرا افراد با نگرانی کمتری میتوانند اقدام به خرید نمایند. رفاه منجر به خرید ناگهانی میشود (منشو[32]، 2010).
- فروشندهگان ماهر
عامل استفاده از فروشندهی ماهر نیز در ایجاد فرآیند خرید ناگهانی بسیار تاثیرگذار است، یک فروشندهی ماهر می تواند خریدار را به سوی خرید هدایت نماید و با توجه به فرهنگ
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 04:48:00 ب.ظ ]
|