پایان نامه :اثربخشی تقویت برنامه های ادراک دیداری- حرکتی و حافظه فعال بر بهبود اختلال دیکته |
1-3-1 هدف اصلی. 11
1-3-2 اهداف فرعی. 11
1- 4 فرضیه های پژوهش. 12
1- 5 تعاریف نظری متغیر ها 12
1-5- 1تعریف نظری ادراک دیداری – حرکتی. 12
1-5-2 تعریف نظری حافظه فعال. 13
1-5-3 تعریف نظری اختلال دیکته. 13
1-6 تعاریف عملیاتی متغیرها 14
1-6-1 تعریف عملیاتی ادارک دیداری – حرکتی. 14
1-6-2 تعریف عملیاتی حافظه فعال. 14
1-6-3 تعریف عملیاتی اختلال دیکته. 14
فصل دوم: پیشینه پژوهش. 15
2- الف: مبانی نظری 16
2-الف-1 تاریخچه ناتوانی های یادگیری 16
2-الف-1-1 تعریف دولت فدرال. 17
2-الف-1-2 تعریف انجمن مشترک ملی برای ناتوانی های یادگیری 18
2-الف-1-3 تعریف و طبقه بندی 19
2-الف-1-4 شیوع. 21
2-الف-1-5 سبب شناسی. 23
2-الف-2 نوشتن و کارکرد آن. 25
2-الف -2-1 ا ختلال در نوشتن. 26
2-الف-2 -2 رابطه ژنتیک و فعالیت مغز با اختلال املا. 27
2-الف- 2- 3 نظریه های املا. 31
2-الف-2-3-1 نظریه ی رشدی 31
2-الف-2-3-2 نظریه یادگیری شناختی. 32
2-الف-2-3-3 نظریه ی زبان شناختی. 32
2-الف-2-3-4 نظریه فراوانی واژه 33
2 -الف-2-4 انواع خطا های املایی. 33
2-الف-2-5 میزان شیوع اختلال املا. 36
2-الف-3 ادراک. 37
2-الف-3-1 ادراک بینایی و اهمیت آن در یادگیری 38
2-الف-3-2 نظریه های ادراکی – دیداری 40
2-الف-3-3 مشکلات ادراکی ـ حرکتی. 41
2-الف-3-3-1 مشکلات ادراک بینایی. 41
2-الف-3-3-2 مشکلات ادراک شنیداری 41
2-الف-3-3-3 مشکلات ادراک لامسه ای ـ حرکتی. 41
2 -الف-3-3-4 مشکلات حرکتی. 41
2-الف-4 تاریخچه حافظه فعال. 42
2-الف-4-1 تعریف. 43
2-الف-4-2 طبقه بندی حافظه بر اساس مدت زمان نگه داری اطلاعات 43
2-الف-4-2-1 حافظه ی حسی. 43
2-الف-4-2-2 حافظه کوتاه مدت 44
2-الف-4-2-3 حافظه فعال. 44
2-الف-4-2-4 حافظه بلند مدت 45
2-الف-4-3 ساختار. 45
2-الف-4-3-1 حلقه ی آواشناختی. 45
2-الف-4-3-2 صفحه ی دیداری فضایی. 46
2-الف-4-3-3 عامل اجرایی مرکزی 47
2-الف-4-3-4 انباره موقت رویدادی (بافراپیزودیک ) 48
2-الف-4-4 پایه های نوروآناتومیک حافظه ی فعال. 48
2-الف-4-5کارکرد حافظه فعال. 49
2-الف-4-6 مولفه های کارکرد های اجرایی. 51
2-الف-4-6-1 اولویت 51
2-الف-4-6-2 سازماندهی. 51
2-الف-4-6-3 حرکت 52
2-الف-4-7 مداخله وافزایش کارایی حافظه فعال. 52
2-ب: پیشینه پژوهش. 54
2-ب-1 پژوهش های داخل کشور. 54
2-ب-2 پژوهش های خارج کشور. 57
2-ب-3 جمع بندی 61
فصل سوم: روش پژوهش. 62
3-1 روش پژوهش. 63
3-2 متغیرهای پژوهش. 63
3-3 جامعه آماری 63
3-4 نمونه و روش نمونه گیری 63
3-5 ابزار جمع آوری داده ها 64
3-6 مقیاس هوش تجدید نظر شده هوشی و کسلر برای کودکان( ویسک – آر ) : 64
3-7 آزمون ادراک دیداری – حرکتی بندر – گشتالت : 65
3-8 آزمون حافظه فعال. 66
3-8-1خرده مقیاس حافظه فعال غیرکلامی. 67
3-8-2 خرده مقیاس حافظه فعال کلامی. 67
3-9 آزمون دیکته. 67
3-10 روش اجرای پژوهش. 70
3-11 مداخله آموزشی ادارک دیداری حرکتی و حافظه فعال. 70
3 -11-1 جلسه اول. 71
3-11-2 جلسه دوم. 71
3-11-3 جلسه سوم. 71
3-11-4 جلسه چهارم. 72
3-11-5 جلسه پنجم. 72
3-11-6 جلسه ششم. 72
3-11-7 جلسه هفتم. 73
3-11-8 جلسه هشتم. 73
3-11-9جلسه نهم. 73
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 02:42:00 ب.ظ ]
|