تاریخچه بیمارستان شهدای تجریش

این مرکز در گذشته­ای، حدود 90 سال قبل آرامگاه بوده و پس از آن به تملک شهرداری درآمده و بعنوان بلدیه (شهرداری) شناخته شد( به مدت حدوداً 20 سال). سپس به عنوان درمانگاه و مرکز واکسیناسیون که ساختمان آن در محل غذاخوری فعلی بوده فعالیت داشته است. پس از واگذاری املاک مرکز به سازمان شاهنشاهی و خدمات اجتماعی آن زمان، فعالیت رسمی بیمارستان با احداث ساختمان 3 طبقه موجود در سال 1340 آغاز گردید. به دنبال آن به ترتیب ساختمان های فعلی درمانگاه ها و پاویون پزشکان در سال 1347 و ساختمان 6 طبقه (ساختمان اصلی بخش ها) در سال 1348 با نام رضا پهلوی افتتاح شده است. در سال های 1350 و 1351 سازمان مزبور به منظور اجرای طرح گسترش بیمارستان، اقدام به خرید ساختمان های مسکونی جنب خیابان های دربند و حمید نموده است، اما به دلیل عدم ادامه طرح فوق در حال حاضر این زمین ها به صورت، پارکینگ، انبارها، بخش فیزیوتراپی و ساختمان های نقلیه و اداری و مالی استفاده می گردد. کلیه املاک و ساختمان ها نیز پس از انقلاب اسلامی جزء املاک دولتی شناخته شده و در تملک بیمارستان قرار گرفته است.

دانلود پایان نامه

3-1-2  چارت سازمانی بیمارستان شهدای تجریش

این مرکز در حال حاضر 297 تخت دایر دارد. تخصص­های موجود در این بیمارستان عبارتند از : داخلی ٬ جراحی ٬ کودکان، زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب٬ ارولوژی٬ نرولوژی٬ هماتولوژی ٬ سرطان ٬ غدد ٬ CCU , ICU . لازم به ذکر است که 22 تخت ICU، یک دستگاه MRI، سیستم حرارت خورشیدی، دستگاه اکسیژن‌سازی جدید طراحی ‌شده است.

خدمات بیمارستان شهدای تجریش

خدمات اورژانس و فوریت های پزشکی:

بخش اورژانس این مرکز، یکی از مراکز بزرگ پذیرش تروما و فوریت های پزشکی تهران بوده و دارای اورژانس های جراحی عمومی و عروق، جراحی اعصاب، داخلی و فوق تخصص های مربوط، نورولوژی، کودکان، ارولوژی و زنان و مامایی می باشد.

 

خدمات بستری:

در بخش بستری این مرکز خدماتی شامل جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، عروق و تروما، جراحی ارولوژی(اندریولوژی، سیستو سکپی، سنگ شکنی درون اندامی و پیوند کلیه)، جراحی زنان و زایمان، بیماری های داخلی(گوارش، نفرولوژی، غدد، ریه، روماتولوژی و قلب)، بیماری های پوست، نورولوژی(داخلی- اعصاب) بیماری های کودکان(هماتولوژی و انکولوژی اطفال، نوزادان و NICU)شیمی درمانی و پرتو درمانی بزرگسالان ،دیالیز ، CCU و ICU ارائه می‌گردد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...