تحقیق با موضوع کالاهای مصرفی، تولیدکنندگان |
- بهبود رویتپذیری
تکنولوژی RFID را میتوان برای ایجاد رویتپذیری اطلاعات زنجیره عرضه نقطه به نقطه با فعال کردن عرضهکننده، تولیدکنندگان، ارائهکنندگان تدارکات و خردهفروشان برای ردیابی و پیگیری اطلاعات سطح اقلامی از طریق زنجیره عرضه در هر زمان و مکانی استفاده کرد. رویتپذیری اطلاعات برای واکنش سریع به سیستمها و واکنش بدون پاسخ سریع به سیستمها و واکنش و پاسخ سریع به تغییرات بازار و قطع زمانهای اجرا ، ضروری است(Zhu & et al,2011).
- کاهش هزینه بازرسی
استفاده از این فناوری به دلیل داشتن سنسورهای مخصوص باعث کاهش هزینهها اعم از نیاز به ایستادن فردی برای بازرسی و کاهش هزینه های ناشی از آن و … خواهد شد. 2-7-3-حوزه میانراهها
- مکانیابی
اکثر مردم درباره سیستمهای شناسایی با کمک فرکانس رادیویی به صورت تگهای شناسایی با کمک فرکانس رادیویی متصل به اشیای متحرک فکر می کنند که اطلاعاتی را درباره یک شی به یک قرائتگر ارائه می کنند که یک موقعیت مشخص دارد. به هر حال، شما میتوانید درباره مشکل شناسایی مکان به طور معکوس فکر کنید. اگر تگهای RFID، مکان مشخص و ثابتی داشته باشند، موقعیت قرائتگر را می توان از تگهایی که آن را میبیند تعیین نمود. این مسئله در برخی از شرایط، مفید است. مثلا شرکت International Paperاز یک آرایه تگ شناسایی با کمک فرکانس رادیویی استفاده میکندکه در کف انبار در ارتباط با قرائتگرهای RFID در جرثقیل میباشند بنابراین این سیستم می تواند تعیین کند که یک جرثقیل در انباری مبتنی بر تگ RFIDاست. این مسئله به سیستمهای خود مکانیابی و ترکیببندی بسط مییابد که می تواند از ارائه تگ برای تعیین این مسئله استفاده کند که یک آنتن در کجا راه اندازی شود و با بهره گرفتن از آنتن هوشمند، میدان تنظیم شود. این تکنولوژی را میتوان در کاربردهای مکانیابی استفاده کرد. مثلا یک موزه می تواند از تگهای ثابت فناوری مذکور، در ارتباط با یک کارتخوان آن فناوری استفاده کند که بدین معنی است که مشتری و اربابرجوع، یک دستگاه گردش رادیویی برای تعیین این که کدام برنامه صوتی موزه اجرا شود با خود حمل می کند (Woods,2005).
- ردیابی
1-سرعت ردیابی 2-کاهش هزینه ردیابی توجیهی برای RFID با توجه به فراخوانی محصول در سطح تولید کالاهای مصرفی این است که این تگها میتوانند به دقت در سطح کالاها از طریق مراکز توزیع، در جایگاهها و در جابجاییهایی از طریق فروشگاهها ردیابی شوند. این ردیابی قوی، مدیریت ساده مشخصه کالاها را در بخش فراخوانی فعال میسازد. اولین توضیح این است که با ردیابی بهتر کالاها در طول زنجیره عرضه، تنگناها، قابل رویت میشوند بنابراین آنها میتوانند نشان داده شوند و ضایعات را میتوان کاهش داد. این مسئله، قابل ستایش است. برخی از شرکتهای کالاهای مصرفی به مدیریت ردیابی کالاها نگاهی انداختهاند. بسیاری از این پروژهها با مقررات ردیابی در آمریکا هدایت میشوند. مشکل این نمونه در آمریکا این است که مشکلات قابلیت ردیابی کالاها برای اکثر تولیدکنندگان، سیستمهای مجتمع ضعیفی را به همراه دارد که نمیتوانند اطلاعات کالاها را در چندین سیستم تلفیق
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 05:34:00 ب.ظ ]
|