پایان نامه بررسی و شناخت عوامل مؤثر در جایگاه رقابتی کارخانجات سیمان کشور در بازارهای داخلی |
دهند. همچنین اجرای استراتژی حضور مستقیم در بازارهای هدف و استراتژی تداوم عرضه محصولات در بازارهای بین المللی سبب افزایش اعتبار برای صادرکنندگان این صنعت خواهد شد که این خود سبب رشد صادرات خواهد گردید.
ایجاد بستر ومقرراتی که صادر کننده را زیر پوشش خود قرار دهد و در مواقع نیاز حمایت مالی نماید یکی ازاستراتژیهایی است که اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه استفاده بهینه مینمایند.
فصل اول
کلیات
مقدمه
افزایش شدید جمعیت، کاهش ذخایر نفتی و تنزل تدریجی بازده چاهها، و بیاعتمادی نسبت به آینده این کالا در بازار جهانی و افزایش قیمت آن، لزوم ترمیم خسارات ناشی از جنگ تحمیلی و بازسازی اقتصاد ایران، بیتردید، نیاز ایران را به ارز خارجی افزایش خواهد داد و قابل پیشبینی است که اقتصاد ایران برای بازسازی و توسعه به ارز بیشتری نیازمند است و لذا راهی جز تأکید بیشتر بر روی صادرات غیر نفتی در پیش رو ندارد. از دیگر منظر کهنگی عمومی ماشین آلات بنگاههای تولیدی کشور، نیاز بخش نقت به ترمیم، روند افزایش مصرف داخلی، مجوعه عواملی هستند که تداوم صادرات نفت را در آینده با تردید مواجه نموده و نیاز به صادرات خصوصاٌ کالاهای صنعتی را به جهت ارزآوری آن قوت می بخشد. بنابراین موارد یاد شده فوق، ما را بر آن میدارد که استراتژی توسعه ملی و صادراتی کشور را مورد بازنگری قرار میدهیم و حضور اقتصادی ایران را در بازارهای جهانی افزایش دهیم. ] 2 [ امروزه سیمان به عنوان اساسیترین و بیرقیبترین کالای ساختمانی و عمرانی شناخته شده است و اصولاٌ انجام و بنا نمودن هر پروژه و طرحی بدون حضور مؤثر این مصالح غیر ممکن به نظر میرسد. خواص چسبندگی سیمان در کنار مکملهایی چون شن و ماسه و فولاد و ویژگیهایی مانند محافظت از سطوح فلزی و خوردگی، ضریب انتقال حرارت کم، مقاومت در برابر گرما و آتش، . جایگاه سیمان را در رفیعترین نقطه جداول مواد ومصالح در جهان قرار داده است. این موضوع تا بدان جا پیش میرود که میزان تولید ومصرف سیمان به عنوان یکی از شاخصهای رشد اقتصادی ملل محسوب میگردد. این کالای با اهمیت و پر مصرف به دلایلی چون وزین بودن، حجیم بودن، عدم انبارش بلند مدت، فساد پذیری سریع بر اثر رطوبت، حمل
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-06] [ 02:11:00 ب.ظ ]
|