روابط عمومی، افکار عمومی |
دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی ماده3ـ مدیر روابط عمومی در شورای معاونان شرکت میکند، شرکت او در سایر جلسات موکول به نظر رییس دستگاه است. ماده4ـ برنامهریزی و تهیه طرحهای تبلیغاتی، با توجه به اهداف و وظایف وزارتخانه یا سازمان و نیز اجرای آنها با بهره گرفتن از کلیه رسانهها و راههای دیگر تبلیغی به منظور عرضه نظریات و فعالیت های دستگاه، آگاهی از افکار عمومی و بهرهگیری از مشاوران و متخصصان ارتباط جمعی، از وظایف عمده روابط عمومی هر وزارتخانه یا سازمان محسوب میشود. تبصره ـ در صورت لزوم، روابط عمومی وزارتخانه یا سازمان به ایجاد واحد سمعی و بصری میپردازد. ماده5ـ دولت هزینههای مربوط به روابط عمومی را از هزینههای ضروری وزارتخانهها و سازمانها تلقی میکند و دستگاهها موظفند حداقل 5 در هزار بودجه پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه را برای روابط عمومی محسوب و در سازمان برنامه از آن دفاع کنند و هنگام مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه به ترتیب مقتضی آن را منظور نمایند. نظر به اهمیت و نقش اساسی مردم در نظام جمهوری اسلامی و فرصت تداوم پیوند متقابل مردم و مسئولان و اهداف عالیه انقلاب اسلامی و با توجه به رسالت سنگینی که روابط عمومی به عنوان زمینهساز ارتباط دو سویه و ایجاد تفاهم متقابل و حفظ تداوم این ارتباط برعهده دارد، ضرورت اتخاذ شیوههای مناسب و الگوهای سنجیده برای تقویت روابط عمومیهای کشور و نیز ایجاد وحدت رویه در امور ارتباطی و تبلیغی بیش از پیش احساس میشود با توجه به این، اهداف زیر در خصوص جایگاه و وظایف روابط عمومی وزارتخانهها و سازمانهای دولتی ابلاغ میگردد. پیوست شماره سه ابلاغیه 10 ماده ای شورای اطلاع رسانی دولت آخرین مصوبه انجام شده درکشور مربوط به آیین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی در دستگاه های اجرایی می باشد که هییت وزیران درجلسه مورخ 23/2/1386 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 312/2082 س خ مورخ 23/3/1386 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،معاونت حقوقی و امور مجلس رییس جمهورو شورای اطلاع رسانی دولت وبه استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،تصویب نموده اند.آیین نامه مذکور ده ماده داشته و بطور خلاصه عبارتست از : ماده 1-///////////////////////////////////// 2.8.اهداف، وظایف و کارکردهای روابط عمومی در سازمان: مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی از سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال میشود. بیتردید، این وظیفه، در قالب مجموعهای از فعالیت های ارتباطی صورت میگیرد که تحت عناوین نسبتاً ثابتی شامل ارتباط با رسانهها و سازمانها، ارتباط مردمی، پژوهش، آموزش، برنامهریزی، انتشارات، امور فرهنگی و نمایشگاهها، سنجش افکار و پشتیبانی از آنها یاد میشود. باید تأکید کرد که در تعیین ساختار مناسب برای روابط عمومی، با توجه به کوچکی یا بزرگی سطح عملیات آن، میتوان از نمودار تشکیلاتی پیشنهادی استفاده کرد. 2.8.1. ارتباطات، سیاستگذاری * سیاستگذاری، برنامهریزی و کاربرد شیوهها و برنامههای مناسب برای انعکاس اهداف، سیاستها، فعالیتها، برنامهها، کارکردها و مواضع سازمان به مخاطبان، رسانهها و جامعه. * گردآوری، جمعبندی و تحلیل نظرها و دیدگاه های مردم، نخبگان و رسانهها در زمینه فعالیت های سازمان و ارائه آن به مدیریت. * تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران و همیت سازمانی و زمینهسازی برای برقراری ارتباطات بین آنان. * اعلان مواضع سازمان. * عضویت و شرکت در جلسههای مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاستها، خطمشیها، برنامهها و روند فعالیتها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهمآییها و جلسهها. * تدوین “تقویم جامع ارتباطات سازمانی” در قالب ملاقاتها و بازدیدهای مسئولان سازمان با شخصیتهای حقیقی و حقوقی، کارکنان و اقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گستر اصولی و تلطیف روابط و تنظیم افکار عمومی.
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 11:51:00 ب.ظ ]
|