نظریه های روانکاوانه 12
نظریه های رفتاری.13
نظریه های وجودی13
نظریه های شناختی13
نظریه های زیست شناختی.14
اضطراب طبیعی و مرضی.14
تفکیک ترس از اضطرب15
طبقه بندی اضطراب.15
اضطراب امتحان15
تعاریف اضطراب امتحان17
فهرست مطالب
عنوانصفحه

تاریخچه پژوهش در زمینه اضطراب امتحان.20
شیوع و همه گیری شناسی.24
سبب شناسی اضطرب امتحان.25
عوامل فردی و شخصیتی.27
عوامل آموزشگاهی و جامعه ای29
عوامل خانوادگی31
مدل و نظری های اضطراب امتحان31
مدل توجهی شناختی واین (1970)31
مدل فرآیند انتقالی32
الگوی نقص و کمبود دوگانه.33
مدل چهار عاملی اضطراب امتحان35
مدل شناختی36
مدل مارش.38
الگوی پردازش اطلاعات.39
مدل دو بعدی پیشنهادی آلپرت و هابر (1960).41
مدل موریس و لیبرت (1976)41
مدل آیزنگ42
مدل فرآیندی43
مدل تبادلی.43
مدل تداخل43
علایم ارزیابی.43
رویکردهای درمان44
منبع کنترل44
فهرست مطالب
عنوانصفحه

تعریف منبع کنترل.44
نظریات46
نظریه راتر.46
مفاهیم نظریه یادگیری اجتماعی راتر47
پتانسیل رفتار.48
انتظار48
ارزش تقویت.49
موقعیت روان شناختی.49
آزادی حرکت49
انگیزش و نیازها.50
نظریه بندورا.50
شخصیت (تکوین، جهت‌گیری و تغییر منبع کنترل)51
نظریه های اسناد.52
نظری های اسناد روانشناسی هایدر.52
مدل مکعبی کلی از اسناد.53
نظریه ترکیبی اسناد شیور.54
نظری اسنادی واینر.54
نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن.55
انگیزش پیشرفت55
تعاریف انگیزش پیشرفت.55
ویژگی افراد دارای انگیزه پیشرفت بالا59
تفاوت جنسی و انگیزه پیشرفت.59
نظریه انگیزش پیشرفت.61
فهرست مطالب
عنوانصفحه

نظریه‌ نیازهای مک کل‌لند در انگیزش.63
نظریه شناختی اراده.64
نظریه لذت گرایی.64
نظریه شناختی اجتماعی بندورا.65
نظریه تغییر همگام.65
نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو65
نظریه اسنادی انگیزش پیشرفت67
نظریه اتکینسون درباره انگیزش پیشرفت.67
نظریات دیگر درمورد انگیزش پیشرفت. .70
پیشینه خارج از کشور71
پیشینه داخل کشور73
فصل سوم77
روش پژوهش.78
جامعه آماری.78
نمونه آماری79
روش نمونه گیری79
ابزار اندازه گیری.80
پرسشنامه منبع کنترل راتر.80
اعتبار و پایایی آزمون.80
شیوه نمره گذاری.81
پرسشنامه انگیزش پیشرفت81
اعتبار و پایایی آزمون.82
شیوه نمره گذاری82
فهرست مطالب
عنوانصفحه

پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون83
اعتبارو پایایی آزمون.83
شیوه نمره گذاری84
فصل چهارم.85
توصیف داده ها.86
جنسیت86
وضعیت تاهل.87
آمار استنباطی.88
تحلیل فرضیه های پژوهشی.88
سوالات تحقیق.94
یافته های پژوهش96
فصل پنجم99
بررسی فرضیه های تحقیق100
سوالات تحقیق.103
یافته های جانبی تحقیق105
پیشنهادات پژوهشی.105
پیشنهادات کاربردی105
محدودیت های تحقیق.105
منابع و ماخذ.106
منابع فارسی107
منابع انگلیسی114
ضمائم116


فهرست جداول
عنوانصفحه
جدول(4-1) توزیع فراوانی و درصد افراد نمونه به تفکیک جنسیت86
جدول(4-2) توزیع فراوانی و درصد افراد نمونه به تفکیک وضعیت تاهل87
جدول(4- 3 ) نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه اول.88
جدول(4-4) نتایج رگرسیون چند گانه اضطراب امتحان.89
جدول(4-5.) پیش بینی اضطراب امتحان از روی مولفه های منبع کنترل و انگیزش پیشرفت.90
جدول(4-6) نتایج ازمون t گروه های مستقل در مورد فرضیه دوم90
جدول(4 – 7) نتایج مشخصه های چهارگانه F فرضیه سوم91
جدول(4-8) نتایج تحلیل واریانس چند متغیره، یکراهه در مورد فرضیه سوم92
جدول(4-9) نتایج آزمون تعقیبی شفه در مورد فرضیه سوم92
جدول(4- 10 ) نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه چها.93
جدول(4 – 11) نتایج مشخصه های چهارگانه F در مورد سوال اول.94
جدول(4-12) نتایج تحلیل واریانس چند متغیره، یکراهه در مورد سوال اول94
جدول(4- 13 ) نتایج مشخصه های چهارگانه F در مورد سوال دوم95
جدول(4-14) نتایج تحلیل واریانس چند متغیره، یکراهه در مورد سوال سوم95
جدول(4-15) نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد سوال سوم96
جدول(4 -16) نتایج مشخصه های چهارگانه F مربوط به تحلیل واریانس چند متغیره96
جدول(4-17) نتایج تحلیل واریانس چند متغیره، یکراهه در مورد سوال دوم.97
جدول(4 – 18) نتایج مشخصه های چهارگانه F در مورد سوال چهارم97
جدول(4-19) نتایج تحلیل واریانس چند متغیره، یکراهه در مورد سوال سوم98


فهرست نمودارها
عنوانصفحه
الگوی توبیاس درباره اثر اضطراب در تداخل شناختی.36
مدل مارش.38
منحنی استرس و عملکرد.42
. درصد افراد نمونه به تفکیک جنسیت.86
. درصد افراد نمونه به تفکیک وضعیت تاهل.87
. مسیر رابطه بین منبع کنترل و انگیزش پیشرفت با اضطراب امتحان88
چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین منبع کنترل و انگیزش پیشرفت با اضطراب امتحان در جامعه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در سال تحصیلی90-1389 می باشد.با توجه به جدول مورگان تعداد افراد نمونه برای این پژوهش 370 نفر بود،همچنین ازروش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد.
برای گرد آوری داده ها از سه پرسشنامه؛آزمون کنترل بیرونی_درونی راتر(IE)،آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)ومقیاس اضطراب امتحان ساراسون(S.TAS)استفاده شد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...