2005Rajhتاثیر آمیخته های بازاریابی بر ارزش ویژه برنددر این پژوهش تاثیر قیمت،گستردگی فعالیت های ترفیعی بر روی ارزش ویژه برند بررسی شده است. نتیجه حاصل از پژوهش نشان می دهد که قیمت،گستردگی فعالیت های ترفیعی و تصویر فروشگاه بر ارزش برند تاثیر مثبت داشته است. 142004Beerli A., Martin J.D., & Quintana A. (2004)مدل وفاداری مشتری در بازارهای بانکی خرده فروشاین مقاله نشان می دهد که درجه پیچیدگی در فرایند انتخاب بانک تاثیر معتدلی در روابط علی میان رضایت / هزینه های تعویض و وفاداری مشتری ندارد.  

  • مدل مفهومی زیر مدلی برگرفته از پژوهش سوئینی و سوایت 2008 است که در منطقه­ی وسیعی از آمریکای شمالی در دو صنعت بانکداری و مخابرات صورت گرفته است، مدل ارائه شده در این پژوهش مدل جامع و کاملی شامل شش ساختار به شرح زیر است:

قابلیت اعتماد به برند، تعهد مستمر، تعهد وفاداری، رضایت، توصیه های کلامی، تمایل به تغییر بانک. در مدل ارائه شده در این پژوهش 3 بعد مختلف در نظر گرفته شده که در واقع نقطه قوت آن است.       دلیل استفاده از این مدل نیز همین نکته است که در مدل­های قبلی ارائه شده، اولا پذیرش و علت یابی ارتباط کلی متغیر اعتماد برند با ارتباط مشتری آسان نیست و ثانیا متغیرهای ادراکی و رفتاری در مدل از یکدیگر جدا نشده­اند. ولی این مدل، تاثیر قابلیت اعتماد برند را بر متغیرهای ادراکی برند، هم­چنین تاثیر متغیرهای ادراکی را بر متغیرهای رفتاری بررسی می­­کند. در پایان به بررسی قابلیت اعتماد برند بر متغیرهای رفتاری می ­پردازد. این مدل تاثیر هم­زمان هر دو عامل مبتنی بر تجارب گذشته و آینده­گرا یعنی رضایت و تعهد را در نظرگرفته است. در بررسی انگیزه­ی آینده­گرا نظریه­ی مبادله اجتماعی، مفهوم “تعهد” به عوامل اجتماعی و روانی توجه دارد که این عوامل، فرد را به سمت رفتارها و شناخت­هایی پیش می­رانند.  نقش مهم تعهد در روابط بازاریابی یعنی کاهش تمایل به تغییر، افزایش خرید و بهبود درخواست­های مطلوب آینده مثل وفاداری. نمایشگر3-2 مدل مفهومی پژوهش  

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...