منبع تحقیق با موضوع ارزش ویژه برند، اعتماد به برند |
2005Rajhتاثیر آمیخته های بازاریابی بر ارزش ویژه برنددر این پژوهش تاثیر قیمت،گستردگی فعالیت های ترفیعی بر روی ارزش ویژه برند بررسی شده است. نتیجه حاصل از پژوهش نشان می دهد که قیمت،گستردگی فعالیت های ترفیعی و تصویر فروشگاه بر ارزش برند تاثیر مثبت داشته است. 142004Beerli A., Martin J.D., & Quintana A. (2004)مدل وفاداری مشتری در بازارهای بانکی خرده فروشاین مقاله نشان می دهد که درجه پیچیدگی در فرایند انتخاب بانک تاثیر معتدلی در روابط علی میان رضایت / هزینه های تعویض و وفاداری مشتری ندارد.
- مدل مفهومی زیر مدلی برگرفته از پژوهش سوئینی و سوایت 2008 است که در منطقهی وسیعی از آمریکای شمالی در دو صنعت بانکداری و مخابرات صورت گرفته است، مدل ارائه شده در این پژوهش مدل جامع و کاملی شامل شش ساختار به شرح زیر است:
قابلیت اعتماد به برند، تعهد مستمر، تعهد وفاداری، رضایت، توصیه های کلامی، تمایل به تغییر بانک. در مدل ارائه شده در این پژوهش 3 بعد مختلف در نظر گرفته شده که در واقع نقطه قوت آن است. دلیل استفاده از این مدل نیز همین نکته است که در مدلهای قبلی ارائه شده، اولا پذیرش و علت یابی ارتباط کلی متغیر اعتماد برند با ارتباط مشتری آسان نیست و ثانیا متغیرهای ادراکی و رفتاری در مدل از یکدیگر جدا نشدهاند. ولی این مدل، تاثیر قابلیت اعتماد برند را بر متغیرهای ادراکی برند، همچنین تاثیر متغیرهای ادراکی را بر متغیرهای رفتاری بررسی میکند. در پایان به بررسی قابلیت اعتماد برند بر متغیرهای رفتاری می پردازد. این مدل تاثیر همزمان هر دو عامل مبتنی بر تجارب گذشته و آیندهگرا یعنی رضایت و تعهد را در نظرگرفته است. در بررسی انگیزهی آیندهگرا نظریهی مبادله اجتماعی، مفهوم “تعهد” به عوامل اجتماعی و روانی توجه دارد که این عوامل، فرد را به سمت رفتارها و شناختهایی پیش میرانند. نقش مهم تعهد در روابط بازاریابی یعنی کاهش تمایل به تغییر، افزایش خرید و بهبود درخواستهای مطلوب آینده مثل وفاداری. نمایشگر3-2 مدل مفهومی پژوهش
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1398-12-11] [ 04:57:00 ب.ظ ]
|