7مدیریت زمان 8بازاریابی 9احساس مسئولیت نتایج این پژوهش نیز نشان می‌دهد که ارتباطات با مشتری به عنوان اولویت اول و مهارت‌های نوشتاری به عنوان اولویت چهارم از بین 9 موضوع مورد بررسی قرار دارد. این تحقیق اهمیت ارتباطات را جهت انجام وظایف شغلی مورد بررسی و نظرخواهی و مورد تأکید قرار می‌دهد.

  1. چارترز[32]، تحقیقی با عنوان «بررسی ارتباطات در سازمان‌های آموزشی آمریکا در سال 1984» انجام داد. یافته‌های پژوهش، نشان داد که: میزان ارتباطات، در مدارس ابتدایی، بسیار بیشتر از مدارس متوسطه است. میانگین تماس‌ها، در بین اعضاء هیئت آموزشی، با افزایش تعداد آنان، کاهش می‌یابد. معلمانی که زمینه‌ی تخصصی مشترک دارند، تمایل بیشتری دارند که با یکدیگر شبکه‌های ارتباطی بادوام ایجاد کنند. مقاطع تحصیلی، تخصص و قرابت فیزیکی، بر الگوهای ارتباط افقی در مدارس، تأثیر دارند. (هاشمی‌طاری، 1378).
  2. طی مطالعاتی که گری بینسون[33] توسط سؤالاتی که برای 175 نفر از مدیران شرکت‌های بزرگ ایالت‌های غربی آمریکا فرستاد، روشن ساخت که مهارت‌های ارتباطی، چه شفاهی و چه کتبی، نه تنها در احراز شغل، بلکه در انجام مؤثر امور محوله تأثیر بسزایی دارد. سؤالات مطروحه در زمینه فاکتورها و مهارت‌های مهم و حیاتی که در استخدام دانشجویان فارغ‌التحصیل مؤثر بوده، مورد بررسی و تحقیق به عمل آمده و مشخص گردید که ارتباطات شفاهی[34] به عنوان اولین و مهمترین مهارت و ارتباط کتبی[35] دومین مهارت محسوب می‌گردند (میرآبی،1380).
  3. یک بررسی نشان می‌دهد که حدود 40 تا 60 درصد از زمان کار در یک کارخانه‌ی معمولی، صرف ایجاد ارتباط شده و یا درگیر مسایل و مراحل حاد ارتباطی است. از سوی دیگر، این نسبت برای مدیریت‌های اجرایی در سطوح میانی و بالایی، رقمی حدود 60 تا 80 درصد را نشان می‌دهد. (گوئل کهن، 1376).
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...