1.1.18.4        هنگ کنگ

هنگ کنگی ها بالاترین تماس را با غذاهای غربی داشته اند. به عنوان مستعمره سابق بریتانیا، فرهنگ غذایی هنگ کنگ به شدت تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار داشته، به طوری که هنگ کنگ، به عنوان ” پایتخت آشپزی آسیا[12] ” محلی است که در آن فرهنگ غذایی شرق و غرب باهم روبه رو می شود شناخته است (HKTB, 2009). شرکت کنندگان در هنگ کنگ نه تنها عادت به غذا خوردن در رستوران های محلی و قومی مختلف در محیط محلی خود داشته اند، بلکه تجربه نسبتا بیشتری از سفر به مقصد غرب از دو گروه دیگر از شرکت کنندگان داشته اند. در واقع می توان گفت استفاده از غذاهای فرنگی برای مردم هنگ کنگ بیشتر جنبه بهبود تجربه غذایی را دارد (Chang, R. C.Y, Kivela, J.& Mak, A. H.N, 2010).

1.1.18.5        تایوان

تایوانی ها از نظر تماس با غذاهای غربی در سه گروه در سطح میانی هستند. آنها به دنبال تجربه ای هستند که عادات غذایی گذشته آن ها را تکرار کند. به عنوان مثال، آنها به غذاهای آماده استرالیایی که در بازار های خود داشته اند، علاقه مند هستند (Hsieh, A. T., & Chang, J., 2006)، همچنین مواد غذایی محلی را با ” عطر و طعم آشنا خود” ترجیح می دهند. به طور کلی، آنها مایلند  تجربه غذایی روزانه خود را گسترش دهند. (Chang, R. C.Y, Kivela, J.& Mak, A. H.N, 2010) این یافته ها بیشتر نشان می دهد که اگر چه شرکت کنندگان از سه منطقه عمدتا توسط فرهنگ غذایی چینی تحت تاثیر قرار گرفتند، اما رفتار غذایی آن ها در استرالیا تفاوت است. در واقع تفاوت در سطح قرار گرفتن در معرض غذاهای غربی است که به عوامل انگیزشی و نگرش نسبت به تجربه گردشگری غذاخوری مختلف منجر شده است. در حالی که بحث بالا تفاوت های عمده ای در رفتار غذایی شرکت کنندگان از سه منطقه اشاره شد، باید توجه داشته باشیم که توصیف قطعی نیست و می تواند تفاوت های فردی بر اساس عوامل اجتماعی و فرهنگی مانند جنس، سن، آموزش و پرورش، درآمد و محیط تاثیر داشته باشد (Chang, R. C.Y, Kivela, J.& Mak, A. H.N, 2010).

1.1.19              نحوه انتخاب هتل گردشگران چینی

با توجه به “بررسی وضعیت اسکان گردشگران خروجی چینی”، شامل گردشگران چینی گروهی، مستقل، با تمام محدوده های سنی، انواع اهداف، براساس 5 عامل هتل خود را انتخاب می کنند که شامل ایمنی، حمل و نقل مناسب، قیمت، محیط اطراف و تجارت است. در جدول زیر هریک از این عوامل براساس الویت نشان داده شده است:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...