الف) مؤسسان می توانند جمعاً تا 10 درصد حداکثر واحدهای سرمایه گذاری صندوق را مالک شوند. ب) مدیر صندوق در طول زمان تصدی خود به این سمت، باید همواره حداقل یک درصد میزان تعداد واحدهای سرمایه گذاری صندوق را مالک باشد. سقف واحدهای سرمایه گذاری صندوق در تملک مدیر تا 20% حداقل تعداد واحدهای سرمایه گذاری یا 10% تعداد واحدهای سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران هر کدام بیشتر باشد، است. واحدهای سرمایه گذاری مدیر می تواند عادی یا ممتاز باشد. پ) هر یک از اعضای گروه مدیران سرمایه گذاری در طول زمان تصدی خود به این سمت باید همواره حداقل 1% میزان تعداد واحدهای سرمایه گذاری صندوق را مالک باشند. سقف واحدهای سرمایه گذاری صندوق در تملک اعضای گروه مدیران سرمایه گذاری تا 2% حوالق تعداد واحدهای سرمایه گذاری یا 1% تعداد واحدهای سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران هر کدام بیشتر باشد، است. واحدهای سرمایه گذاری در مالکیت اعضای گروه مدیران سرمایه گذاری می تواند عادی یا ممتاز باشد. ت) به غیر از متولی، حسابرس، ضامن جبران خسارت یا سود، مدیر، اعضای گروه مدیران سرمایه گذاری و مؤسسان، هر سرمایه گذار می بایست مالک حداقل 10 واحد سرمایه گذاری صندوق باشد. ث) به غیر از مدیر، اعضای گروه مدیران سرمایه گذاری ، مؤسسان و ضامن نقد شوندگی، حداکثر مجاز جهت مالکیت واحدهای سرمایه گذاری صندوق برای هر سرمایه گذار، معادل 5% حداکثر واحدهای سرمایه گذاری صندوق می باشد. ج) متولی، حسابرس و اشخاص وابسته به آنها و همچنین ضامن جبران خسارت یا سود در زمان تصدی خود به این سمت ها نمی توانند مالک واحدهای سرمایه گذاری صندوق باشند.

گفتار چهارم) صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری

سرمایه صندوق از طریق صدور واحداهی سرمایه گذاری عادی افزایش و از طریق ابطال آنها کاهش می یابد[192] که در این مبحث قصد داریم تا به چگونگی صدور و ابطال این واحدها بپردازیم:

بند اول- صدور واحدهای سرمایه گذاری

صدور واحدهای سرمایه گذاری در صندوق پس از طی مراحلی صورت می پذیرد که به شرح ذیل بیان می گردد:

  • مراجعه سرمایه گذار به یکی از شعب صندوق و دریافت فرم درخواست صدور واحد سرمایه گذاری از نماینده مدیر
  • ارائه فرم تکمیل شده به همراه فیش واریزی به مبلغ مورد نظر برای سرمایه گذاری و مدارک هویتی سرمایه گذار
  • وارد نمودن اطلاعات سرمایه گذار در نرم افزار یک پارچه صندوق و ارائه رسید منظم به امضای نماینده مدیر به سرمایه گذار
  • صدور واحدهای سرمایه گذاری توسط مدیر
  • ارائه رسید توسط سرمایه گذار به مدیر و دریافت اعلامیه صدور و گواهی سرمایه گذاری

لازم به ذکر است که چنانچه در اثر صدور واحدهای سرمایه گذاری، حداکثر سرمایه مجاز صندوق (مذکور در بخش 9 امیدنامه)تأمین شود، صدور واحدهای سرمایه گذاری متوقف خواهد شد. در عین حال ضامن نیز می تواند صدور واحدهای سرمایه گذاری را پس از تشکیل صندوق در هر زمان متوقف نماید.[193].

بند دوم- ابطال واحدهای سرمایه گذاری
خروج سرمایه گذار از صندوق، مستلزم ابطال واحدهای سرمایه گذاری وی می باشد. جهت این امر، مطابق پیوست 2 اساسنامه، سرمایه گذار با نماینده قانونی وی می بایست در خواست ابطال واحدهای سرمایه گذاری صادره را بنماید در حالتی که نمایندگان اقدام به درخواست ابطال می نمایند، ارائه معرفی نامه برای نمایندگان سرمایه گذاران حقوقی و وکالت نامه رسمی برای وکلا و مدارک نمایندگی از طرف سرمایه گذاران الزامی می باشد. اشخاص مذکور می توانند با اجرای مراحل زیر درخواست ابطال را طرح نمایند:

ggnews-author-wrapper clearfix">
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...