4- دقت مقیاس E-S-Qual که بوسیله پارسورمان و همکارانش بوجود آمد یک مقیاس 22 بخشی بود که از پنج بعد تشکیل یافته است، که شامل: 1- امنیت 2- محتوای اطلاعات 3- طراحی و گرافیک سایت 4- قابلیت اعتماد 5- سهولت استفاده مقیاسهای دیگری که جدیداً رشد کرده‌اند مقیاس SITQUAL می‌باشد که برای اندازه‌گیری کیفیت سایت و از 4 بعد تشکیل شده است. 1-استفاده آسان 2- طراحی گرافیک سایت 3- سرعت پردازش 4- امنیت (جان و همکاران 2007) با توجه به تحقیقات انجام گرفته مختلف در زمینه بررسی کیفیت خدمات آنلاین و موارد ذکر شده مختلف به عنوان ابعاد کیفیت خدمات آنلاین ، در تحقیق حاضر سعی شده است که ابعاد اصلی که جز ابعاد اساسی کیفیت خدمات در همه تحقیقات مورد توجه قرار گرفته است و ابعاد کیفیت خدمات آنلاین هان بک و همکارانش که همان سروکوآل می‌باشد نتیجه شده است، به عنوان ابعاد کیفیت خدمات بانکداری آنلاین مطرح گردیده و تأثیر آنها بر روی رضایت مشتریان بانکی در سطح شهر رشت با توجه به شهرت و اشتهار بانکهای دولتی مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد. که این ابعاد شامل: 1- امنیت از جمله چالشهای اساسی پیش روی بانکداری الکترونیکی مسائل امنیتی می‌باشد و همان‌گونه که رواج فن‌آوری در جامعه نیازمند فراهم کردن زیرساختهایی برای پذیرش و جلب اطمینان مشتریان می‌باشد، بانکداری الکترونیکی نیز به عنوان فن‌آوری نوین در صنعت بانکداری به زیرساختهای امنیتی برای تداوم و پذیرش عمومی نیاز دارد. امنیت، اولین و مهمترین موضوع در بحث بانکداری الکترونیکی است و این مهم بخصوص در مورد بانکداری اینترنتی بیشتر جلوه می‌کند زیرا محیط مجازی در ذرات خود ناامن است. در فرآیند بانکداری الکترونیکی امنیت به معنای شناخت هویت مشتری و بانک و همچنین حفظ اطلاعات در طول انتقال است. (رودگرنژاد نوینی، 1387، 23) اگر کاربران دریابند که امنیت فعالیت آنها در اینترنت به میزان کافی تأمین نمی‌شود، احتمالاً به سایت اینترنتی مربوطه اعتماد نمی‌کنند. بعبارتی امنیت مذکور از دو قسمت تشکیل می‌شود: 1- احساس امنیت در استفاده از شبکه برای انتقال اطلاعات مهم 2- احساس امنیت در تعامل با شرکت (یا ارائه دهنده خدمات) (باباقادری، غروی، 1385، 46) در این پژوهش مقیاس افتراقی پنج نکته‌ای لیکرت را با شش عنصر برای ارزیابی امنیت مورد انتظار در نظر گرفته می‌شود. 1- استفاده از فن‌آوریهای حفاظت و ایمنی در مورد سیستم های پرداخت کننده 2- استفاده از فن‌آوریهای حفاظت و ایمنی در مورد نقل و انتقالات وجوه 3- استفاده از فن‌آوریهای حفاظت و ایمنی در مورد عدم دسترسی افراددیگر به وجوه یا اطلاعات حساب 4- استفاده از فن‌آوریها و روشهایی که از جرایم رایانه‌ای جلوگیری می‌کند 5- اطمینان بخشیدن ارائه دهندگان خدمات از اینکه همواره منابع کافی را برای تصحیح مؤثر هر خطایی که پدید میآید تخصیص می‌دهند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...