وزیر امور خارجه اعداد بسیاری دعوی ها را در بخش منافع دولتی در قانون A124، مصوب 1986 ارائه نموده است. این امر باعث ایجاد نوعی نتایج اجباری شده که به دنبال تحقیق کمیته تجاری بین المللی و یا سایر ارزیابی های حقوقی، این نکته برای وزیر امور خارجه مسجل شده که ا |
در این دوران چنانچه خلاقیت و مهارتهای خلاقانه کودک و نوجوان ، مورد بی مهری قرار گیرد هم زمان به خاموشی علاقه مندی و بلاتکلیفی اودر آینده می انجامد ( دافی ، 1381) . تفکیک مهارت از خلاقیت : مقصود از خلاقیت ، ابتکار و بکار گیری و شکوفائی استعدادهای آدمی است . و هدف از مهارت ، بکارگیری تجربه کسب شده در طول زمان است ، به عبارت دیگر تقلید ، حفظ کردن و تکرار نکات حفظ شده می باشد . مثلا، کودکی که در هنگام نقاشی درختان ، کوهها و خانه ها را آنگونه که از بزرگترها و استادش آموخته و بخاطر سپرده به تصویر می کشد . هدف از نقاشی کودک ، کشف حقیقت کودک از لابه لای نقاشیهای اوست . تا هم برای ما ، هم برای او و هم برای خانواده اش مفید باشد . و کلیشه و مهارت بدون خلاقیت ، حقیقت او را از ما پنهان می کند . هدف فقط آموزش هنری خانواده ها برای توجه به نقاشیهای بچه هایشان نیست ، بلکه باید به خود کودکان تفهیم کنیم آنچه که به تصویر می کشند دارای ارزش انسانی ، فرهنگی و تربیتی است و اهمیت فراوان دارد و محتاج سعی و تلاش فراوان می باشد . اگر کودکان در یابند که کارشان قابل ستایش ، احترام و حفظ و نگهداری است ، با عشق و علاقه فراوان به نقاشی روی می آورند این هدف مهم است ، ولی مهمتر از آن آموزش شیوه مطالعه ، نقد و ارزیابی نقاشی به خود کودکان است . آشنا کردن آنان به معیارهای نقد یک اثر هنری . اگر در این راه موفق شویم ، نه تنها کودکان بلکه نسلی را در رساندن به اهداف مطلوب خود یاری کرده ایم.(مالتز، قرچه داغی،1370). خلاقیت و توسعه اقتصادی : برای ایجاد روحیه خلاق و نو آوری در اعضای سازمان باید سیستم ارزیابی ویژه ای را طراحی کرد و تلاشهای خلاق را تشویق کرد و اجازه داد تا افراد نظرات خود را ابراز کرده و ترس از شکست یا مردود شدن نظراتشان را از بین برد باید به کارکنان این تفکر را ثابت کرد که استعداد خلاق و نو آوری اسنعدادی همگانی است و تنها با تلاش و پشتکار و کنار زدن ترسها و عادتها می توان فرد خلاق و نوآوری بود . تبادل فرهنگی میان سازمانها و در کنار هم قرار دادن افراد محافظه کار و سنتی با افراد نوجو و ایجاد محیطی که در آن اطلاعات و نظرات به سهولت مبادله می گردند همه تسهیلاتی هستند که مجموعه سازمانی را به سوی نو آوری و خلاقیت سوق می دهند خلاقیت با طرح مسائل خاص آغاز می شود و برای بروز آفرینش ، وجود مواد و تسهیلاتی ویژه لازم است که رفاه اقتصادی ، منبع تامین کننده آن است علاوه بر آن ، فراغت خاطر روانی در سطحی کافی ازحیث معاش برای فرد خلاق ، منوط به وجود رفاه اقتصادی می باشد . روند تجسم خلاق نیازمند پشتیبانی مادی نیرومندی است . پس رفاه اقتصادی حداقل چهار تاثیر عمده را در توسعه خلاقیت دارد. 1) تجهیزات و مواد لازم را در اختیار می گذارد و مواد و تسهیلات و تحقیقات نیاز به غنای مالی دارد . 2) فراغت خاطر و امنیت روانی را از حیث امرار معاش برای فرد خلاق فراهم می آورد . 3) وسائل و اسباب کافی در دوران طفولیت و کودکی به رشد طبیعی دوره حسی- حرکتی یاری می دهد 4) خلاقیت بر روی ماده انجام می گیرد و ظهور می یابد ( لعلی ، 1383 ) . اثر محرک عاطفی در خلاقیت : جستجوگری و غرور دو نظرگاه از نوعی هستند که به آنها درونی می گوئیم . شدت این انگیزه های درونی به نحو بارزی ، پر توانی نیروی بخش انگیزه های خارجی را تعیین می کنند . هر چه جستجوگر باشیم بیشتر به وسیله جذابیت چیزهای باارزش برانگیخته می شویم و هر چه تهی تر باشیم بیشتر برای شکوه و جلال کوشش می کنیم . همانطور که نیاز اختراعات را باعث می شود ، محیطی که فاقد ملزومات زندگی است ، باعث کسب مال می شود . فشار فقر و ترس از مسکنت در بعضی جوامع پیشرفته از بین رفته است . نیاز هم دیگر انگیزه ای نیست و کسب مال جایگاه خود را از دست داده است . در نتیجه در چنین جوامعی امکان دارد نوعی وقفه در کوشش خلاق بوجود آید ، وقفه ای که پیشرفت آینده این جوامع را تهدید می کند مگر اینکه راهی پیدا شود که جای این منبع انگیزش را بگیرد . تئوری مزلو در مورد انگیزش انسان ، پنج نیاز اساسی را ذکر می کند .
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 03:48:00 ب.ظ ]
|