با توجه به نحوه پراکندگی نقاط در نمودار پراکنش 4-3-10، همان طور که مشاهده می شود با بالا رفتن نمرات بعد فردی-روان شناختی معنویت محیط کار، نمرات رضایت شغلی معلمان افزایش می یابد، که نشان دهنده وجود رابطه مستقیم بین این دو متغیر است. نمودار 4-3- 10- نمودار پراکنش بین بعد فردی-روان شناختی معنویت محیط کار و رضایت شغلی

4-3-11- بعد فردی- پرورش روح معنویت محیط کار با رضایت شغلی معلمان مقطع متوسطه ناحیه 1 شهرستان کرمان رابطه معناداری دارد

: بین بعد فردی-پرورش روح معنویت محیط کار و رضایت شغلی رابطه وجود ندارد. : بین بعد فردی-پرورش روح معنویت محیط کار و رضایت شغلی رابطه وجود دارد. با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها، مشخص شد که ضریب همبستگی پیرسون بین بعد فردی-پرورش روح معنویت محیط کار و رضایت شغلی برابر 343/0 و با p-مقدار (معنی داری) برابر 000/0 می باشد، که معنی داری کوچکتر از سطح معنی داری α=0/05 است، لذا در این سطح، فرض H0 یعنی عدم وجود رابطه رد می شود و در نتیجه بین بعد فردی-پرورش روح معنویت محیط کار و رضایت شغلی در معلمان مقطع متوسطه ناحیه 1 شهرستان کرمان رابطه معنی داری وجود دارد. این مطلب با توجه به نحوه پراکندگی نقاط و همچنین خط برازش شده در نمودار (4-3-11) مورد تأیید است. در ضمن مثبت بودن ضریب همبستگی و شیب خط برازش شده نشان از رابطه مستقیم بین این دو متغیر دارد. همچنین ضریب تعیین بین دو متغیر برابر 117/0 است، به عبارت دیگر 7/11 درصد تغییرات بین دو متغیر مشترک است (7/11 درصد تغییرات نمرات رضایت شغلی معلمان به وسیله بعد فردی-پرورش روح معنویت محیط کار توجیه می شود) (جدول و نمودار 4-3-11). جدول 4-3- 11- آماره های آزمون همبستگی پیرسون مربوط به رابطه بین بعد فردی-پرورش روح معنویت محیط کار و رضایت شغلی معلمان مقطع متوسطه ناحیه 1 شهرستان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...