این ابزارها به بیمارستان ها اجازه می دهد تا به جمع آوری اطلاعات سیستماتیک عملکرد  CRMو شناسایی راههایی برای بهبود بیشتر بپردازند. شپس( 2006) در تحقیقی  با عنوان «مرزهای جدید و رویکرد به حاکمیت بالینی از دیدگاه آمریکای شمالی» به بررسی مرزهای جدید و رویکرد حاکمیت بالینی در آمریکای شمالی پرداخته  وبه این نتیجه رسیده است که یک عنصر مهم در رفع چالش های جدید در حاکمیت بالینی تغییردر فرهنگ مدیریتی و بالینی است. گاسک و همکاران (2008) در تحقیقی « با عنوان فراتر از حاکمیت بالینی :در مورد سلامت روان درمراقبت های اولیه انگلستان» به بررسی سلامت روان در مراقبت های اولیه انگلستان پرداخته  و به این نتیجه رسیده اند که تغییرات دائمی در داخل انگلستان چارچوب مشکلی را ارائه می دهد که در آن تلاس برای پیاده سازی حاکمیت بالینی یا در واقع مراقبت های اولیه بهداشت روان نیاز به بازبینی دارد ودر صورت عدم وجود شواهد روشن یا هدایت مستقیم در مورد مراقبت های اولیه بهداشت روان و عدم وجود حامیان مقتدر و ماهر در مورد تحقق آن ،حامیان حامکیت بالینی دانش کمی به اشتراک گذارده و یا درک درستی از نقش خود در بهبود کیفیت مراقبت از سلامت روان خواهندداشت و عدم مالکیت سلامت روان به عنوان بخش نرمال مراقبت های اولیه تبدبل خواهد شد. ملا حسینی و همکاران(1389) ،طی مطالعه ای با عنوان بررسی تاثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر عملکردهایSME های شهرستان کرمان نشان دادند که تمام ابعاد قابلیت یادگیری سازمانی  بر عملکرد ُSMEها تاثیر مثبتی دارد. محمد اقدسی ومرتضی خاکزاربفرویی (1387 )، درتحقیقی تحت عنوان سنجش سطح قابلیت های یادگیری سازمانی در بیمارستانها با بهره گرفتن از یک مدل معادلات ساختاری سطح قابلیت های یادگیری در بیمارستانها اندزه گیری شده است که شامل چهار بعد تعهد مدیریت ،دید سیستمی ،فضای باز و آزمایشگری وانتقال و یکپارچه سازی دانش می باشد.نتایج نشان می دهد یادگیری سازمانی بوسیله این چهار بعدقابل اندازه گیری است ومدیران می توانند با بهره گرفتن از این ابزار قابلیت یادگیری سازمانی را بهبود دهند. فصل سوم روش اجرای تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...