7-1 قلمرو تحقیق

  • قلمرو موضوعی

قلمرو موضوعی این تحقیق ادبیات مربوط به ساختارها توسعه گردشگری است . این ساختارها عموماً در ارتباط با سازمانهایی است که در بخشهای مختلف صنعت گردشگری به فعالیت می پردازند . برای مثال می توان از سازمانهای مهمان پذیر حمل و نقل و واسطه ای و سایر سازمانهای ملی و منطقه ای نام برد . قلمرو ساختارها و راهبردهای گردشگری بسیار گسترده است و فقط فعالیتهایی که بوسیله سازمانهای مختلف انجام می شود را در نمی گیرد . ساختارها و راهبردهای گردشگری را به راحتی می توان به مقصدها یی نیز تعمیم داد که شامل ترکیبی پیچده از اشخاص ، سازمانها و محیط های طبیعی و مصنوعی بشر را شامل می شود . سازمانهای فعال در بخشهای مختلف که از لحاظ مالکیت ، اندازه و موقعیت به انواع مختلفی تقسیم می شوند .ماموریتهای مختلفی را دنبال می کنند . و برای تحقق این ماموریتها ، راهبردهای متفاوتی را در پیش            می گیرند . توجه به این نکته حائز اهمیت است که برخی از سازمانها هنگام طراحی ساختار توجه خود را بر درون سازمان متمرکز می کنند . به عبارت دیگر ساختار در این گونه سازمانها ، فعالیتهای جامع سازمان را در آینده نشان می دهد ، مانند راهبرد ساختار یک سازمان دولتی نظیر سازمان ایرانگردی و جهانگردی . برخی دیگر از سازمانها نیز به منظور هماهنگی و یا تأثیر به ساختار سایر سازمانها مبادرت به طراحی ساختار می کنند مانند راهبرد ساختار یک شرکت هواپیمایی در محیط رقابتی بدین ترتیب قلمرو موضوعی این تحقیق شامل ساختارها توسعه گردشگری و در حوزه های مدیریت و برنامه ریزی ، قوانین و مقررات و نظارت بر اجرای آنها ، تحقیقات ، بازاریابی ، توسعه محصول ، توسعه منابع انسانی و اطلاع رسانی می باشد .

  • قلمرو زمانی

هر چند این تحقیق به دنبال بررسی موضوع در مقطع خاصی نمی باشد ولی مطالب عنوان شده در طی تحقیق مربوط به دهه اخیر است .

  • قلمرو مکانی

قلمرو مکانی این تحقیق محدود به دوایر ذیربط در معاونت سیاحتی و زیارتی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مراکز ایرانگردی و جهانگردی در ایران و سفارتخانه مالزی می باشد . 8-1  تعریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات

  • توریسم
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...