دکتر فرشیده ضامنی
 

 
 

استاد مشاور:
 

دکتر ترانه عنایتی
 

 
 

زمستان 1393
 


(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه. 3
بیان مساله 4
اهمیت و ضرورت پژوهش. 6
اهداف پژوهش. 8
فرضیه ­های پژوهش. 8
تعریف نظری و عملیاتی متغیر های پژوهش. 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه. 13
مفهوم سرمایه اجتماعی. 13
تقسیم بندی سرمایه ها 14
سرمایه اجتماعی. 17
تعاریف سرمایه اجتماعی 17
سرمایه اجتماعی از دیدگاه پیر بودریو. 17
سرمایه اجتماعی از دیدگاه جیمزکلمن 19
سرمایه اجتماعی از دیدگاه رابرت پاتنام 20
سرمایه اجتماعی از دیدگاه نان لین 22
سرمایه اجتماعی از دیدگاه فرانسیس فوکویاما. 23
سرمایه اجتماعی از نظر بانک جهانی 25
بررسی نظریه های پیرامون سرمایه اجتماعی. 25
عوامل ساخت سرمایه اجتماعی 25
عوامل نهادی. 25
عوامل خودجوش. 26
عوامل بیرونی 26
عوامل طبیعی 27
عناصر و مولفه های سرمایه ی اجتماعی 27
اعتماد اجتماعی 27
انسجام اجتماعی. 29
مشارکت اجتماعی 30
مفهوم لغوی مشارکت 30
مفهوم معنایی مشارکت 31
مدل هایی برای سنجش سرمایه اجتماعی 34
مدل کمی سرمایه اجتماعی. 34
مدل کیفی سرمایه اجتماعی 35
مزایای سرمایه اجتماعی 36
خطرات ناشی از بکار گیری سرمایه اجتماعی 37
معرفی مدل های مجتلف سرمایه اجتماعی. 38
مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998). 38
مدل سرمایه اجتماعی و ایجاد ارزش تسای و گوشال (1998) 38
مدل سرمایه اجتماعی پاکسون (1999). 39
مدل ساختاری سرمایه اجتماعی پاتنام و کلمن 40
مدل سرمایه اجتماعی استون (2001). 40
مدل سرمایه اجتماعی هدسون (2005) 41
مدل  های دیگر سرمایه اجتماعی. 41
سلامت روان 42
مفهوم سلامت روان 42
چهار دیدگاه بهنجاری 44
بهنجاری به صورت سالم بودن . 44
بهنجاری به صورت کمال مطلوب 44
بهنجاری به صورت متوسط 45
بهنجاری به صورت فرآیند. 45
ابعاد سلامت روانی. 47
بعد جسمی. 48
بعد روانی. 48
بعد معنوی . 48
بعد اجتماعی 49
اضطراب و افسردگی به عنوان مهم ترین مؤلفه های بهداشت روانی. 49
بهداشت روانی و استرس. 50
راهبرد های تأمین بهداشت روانی در اسلام 51
تحکیم مبتنی خانواده و ارتقاء فرهنگ آن 51
بهسازی محیط 51
بهبود شیوه های تعلیم وتربیت. 51
پیشرفت تحصیلی. 52
نقش عوامل فردی در پیشرفت تحصیلی 53
داشتن هدف. 53
عزت نفس 54
عزت نفس تحصیلی و پیشرفت تحصیلی 55
انگیزه 59
دانش آموزان و دانشجویان دارای انگیزش 60
شناخت انگیزش انسان 60
نظریه انتظار معلم. 63
الگوهای انگیزشی. 64
پیشینه  داخلی و خارجی پژوهش. 67
پژوهش های انجام شده  در داخل کشور 67
پژوهش های انجام شده در خارج کشور 71
جمع بندی و نتیجه گیری . 75
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه. 77
روش­ پژوهش. 77
جامعه آماری. 77
نمونه و روش نمونه گیری. 78
روش و ابزار گردآوری داده ها 78
روایی ابزار جمع آوری اطلاعات. 79
پایایی ابزار جمع آوری اطلاعات. 80
روش­های تجزیه و تحلیل داده ها. 80
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ ها
مقدمه. 82
بخش اول : تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها. 83
جنس 83
تحصیلات. 84
وضعیت تأهل 85
محل سکونت 86
سن 87
محل سکونت دائم 88
دانشکده  مربوطه 89
معدل آزمودنی ها 90
بخش دوم : تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق. 91
فرضیه1: میزان سرمایه اجتماعی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بالاتر از حد متوسط است.91
فرضیه2: میزان سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بالاتر ازحد متوسط است92
فرضیه3: میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بالاتر از حد متوسط است93
فرضیه4: بین مؤلفه های سرمایه اجتماعی (شناختی، رابطه ای، ساختاری) با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد93
فرضیه5: بین مؤلفه های سلامت روان (جسمانی، اضطراب، اجتماعی و افسردگی) با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد94
فرضیه 6: مؤلفه های سرمایه اجتماعی و سلامت روان در تبیین متغیر پیشرفت تحصیلی سهم متفاوتی دارند94
فصل پنجم: خلاصه، نتیجه­گیری و پیشنهادها
خلاصه پژوهش 97
یافته­ های پژوهش 97
یافته های توصیفی 97
یافته ای استنباطی. 98
بحث و تفسیر. .99
نتیجه گیری. .102
محدودیت­های پژوهش. .103
محدویت های تحت کنترل پژوهشگر 103
محدویت های خارج ازکنترل پژوهشگر 104
پیشنهادات. .104
پیشنهاد های مبتنی بر یافته ای پژوهش 104
پیشنهادهای مبتنی بر تجارب پژوهشگر. 107
پیشنهادهایی برای پژوهشگران دیگر. 108
منابع و مآخذ. .109
ضمائم و پیوست­ها. 114
چکیده انگلیسی. 117
 
فهرست جداول

 

 

 

عنوان
صفحه
 
جدول (2-1): جدول پاکستون برای سرمایه اجتماعی 39
جدول (3-1): فراوانی جامعه و نمونه بر اساس جنسیت 78
جدول (3-2): ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه ها 80
جدول (4-1): توزیع پاسخگویان بر حسب جنس 83
جدول (4-2): توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی. 84
جدول (4-3): توزیع پاسخگویان بر حسب تاهل. 85
جدول (4-4):  توزیع پاسخگویان بر حسب محل سکونت 86
جدول (4-5):  توزیع پاسخگویان بر حسب سن 87
جدول (4-6):  توزیع پاسخگویان بر حسب محل زندگی دائمی. 88
جدول (4-7):  توزیع پاسخگویان بر حسب دانشکده مربوطه 89
جدول (4-8): توزیع پاسخگویان بر حسب معدل 90

     82%d9%88%d9%82%db%8c-%d8%ac%d8%b1%d8%a7/"> 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...