پایان نامه ارشد رایگان درباره شاخص های کلیدی عملکرد، سرمایه های انسانی |
معیار3- کارکنان معیار کارکنان نشان میدهد که سازمانهای متعالی چگونه کارکنان خود را به عنوان سرمایه های انسانی ارج مینهند و فرهنگی را ایجاد میکنند که دستیابی به منافع طرفین از طریق همسویی اهداف فردی و سازمانی میسر شود. این معیار همچنین به چگونگی توسعه قابلیتها، ترویج عدالت و برابری، برقراری ارتباط، تشویق، قدردانی و مراقبت کارکنان در جهت ایجاد انگیزه و تعهد به منظور قادر ساختن آنها برای استفاده از دانش و مهارتهای خود در راستای منافع سازمان میپردازد. معیار 4- شراکتها و منابع معیار شراکتها و منابع نشان می دهد که سازمانهای متعالی شراکتهای بیرونی، تامینکنندگان و منابع درونی را به منظور پشتیبانی از استراتژی و خطمشیها و اجرای اثربخش فرآیندها، برنامهریزی و مدیریت میکنند. این سازمانها از مدیریت اثربخش پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی ناشی از شراکتهای بیرونی، تامین کنندگان و منابع درونی اطمینان مییابند. معیار 5 – فرآیندها، محصولات و خدمات سازمانهای متعالی فرآیندها، محصولات و خدمات خود را به منظور خلق ارزش فزاینده برای مشتریان و سایر ذینفعان خود طراحی و مدیریت کرده و بهبود میبخشند. معیار6- نتایج مشتری معیار نتایج مشتری، نشان میدهد که سازمان های متعالی در رابطه با جاری سازی موفق استراتژی و خطمشیهای پشتیبان مبتنی بر نیازها و انتظارات مشتریان به چه نتایجی دست یافتهاند. آنها برداشتهای مشتریان، شاخصهای عملکردی و دستاوردهای مرتبط با رویکردها را در دورههای زمانی متناسب، اندازهگیری و تحلیل میکنند. معیار 7- نتایج کارکنان معیار نتایج کارکنان، نشان میدهد که سازمان های متعالی در رابطه با جاری سازی موفق استراتژی و خطمشیهای پشتیبان مبتنی بر نیازها و انتظارات کارکنان و اجرای رویکردهای مرتبط با مدیریت کارکنان به چه نتایجی دست یافتهاند. آنها برداشتهای کارکنان، شاخصهای عملکردی و دستاوردهای مرتبط با رویکردها را در دورههای زمانی متناسب، اندازهگیری و تحلیل میکنند. معیار8- نتایج جامعه معیار نتایج جامعه، نشان میدهد که سازمان های متعالی در رابطه با جاری سازی موفق استراتژیها و خطمشیهای پشتیبان و اجرای رویکردهائی به منظور تحقق مسئولیتهای اجتماعی، به چه نتایجی دست یافتهاند. آنها برداشتهای ذینفعان، شاخصهای عملکردی و دستاوردهای مرتبط با رویکردها را در دورههای زمانی متناسب، اندازهگیری و تحلیل میکنند. معیار9 – نتایج کلیدی معیار نتایج کلیدی نشان میدهد که سازمان های متعالی در ارتباط با جاری سازی موفق استراتژیها و خطمشیهای پشتیبان و همچنین در اجرای سامانهها و فرآیندها در جهت پاسخگوئی به نیازها و انتظارات ذینفعان کلیدی به چه دستاوردها و نتایجی( مالی و غیرمالی ) دست یافتهاند. آنها به منظور تحقق اهداف و بهبود دستاوردهای کلیدی استراتژیک، شاخص های کلیدی عملکرد(مالی و غیرمالی) مرتبط با رویکردها و فرآیندها و همچنین دستاوردهای کلیدی استراتژیک را در دوره های زمانی متناسب اندازه گیری و تحلیل می کند. الوندی، محسن(1384): 15-18
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-12-13] [ 04:02:00 ب.ظ ]
|