هم جنس بازى (لواط) عمل زشت و ناپسندى است که بر خلاف طبیعت و غریزه انسانى است و پیامبران الهى با این عادت زشت برخورد کرده ‏اند. قرآن کریم در چند مورد، داستان قوم لوط را بیان کرده و در ضمن آن این عمل را سرزنش نموده و ممنوع اعلام مى‏دارد: اول: أَ تَأْتُونَ الذُّکْرانَ مِنَ الْعالَمِینَ وَ تَذَرُونَ ما خَلَقَ لَکُمْ رَبُّکُمْ مِنْ أَزْواجِکُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عادُونَ «آیا در میان جهانیان شما به سراغ جنس ذکور مى‏روید و هم جنس بازى مى‏کنید آیا این زشت و ننگین نیست؟ و همسرانى را که پروردگارتان براى شما آفریده است رها مى‏کنید؟ حقا شما قوم تجاوزگرى هستید.»( سوره  شعراء،آیه ۱۶۵- ۱۶۶) در این جا قرآن قوم لوط را متجاوز مى‏خواند چون کسى که غذاى سالم نیروبخش را رها کند و به سراغ غذاى مسموم و آلوده برود طغیانگر و تجاوزکار است. دوم: وَ لُوطاً إِذْ قالَ لِقَوْمِهِ أَ تَأْتُونَ الْفاحِشَهَ ما سَبَقَکُمْ بِها مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعالَمِینَ إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ شَهْوَهً مِنْ دُونِ النِّساءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ. «و به خاطر آورید لوط را، هنگامى که با قوم خود گفت: آیا عمل بسیار زشتى را انجام مى‏دهید که هیچ یک از جهانیان، پیش از شما انجام نداده است؟ آیا شما از روى شهوت به سراغ مردان مى‏روید نه زنان؟ شما گروه اسراف کار و منحرفى هستید.»( سوره اعراف، آیه 80-81) در آیه اول اشاره مى‏شود که این گناه علاوه بر این که خود یک عمل زشت و فوق العاده ننگین است قبل از شما در هیچ قوم و ملتى سابقه نداشته است و این زشتى، آن را چند برابر مى‏کند زیرا پایه‏گذارى روش غلط و سنت شوم وسیله‏اى براى گناه دیگران در آینده خواهد شد. قوم لوط مردمى ثروتمند و مرفه و شهوت ران و هواپرست بودند. مکارم شیرازى، تفسیر نمونه، ۱۳۷۴، ج ۶، ص ۲۴۲) و طبق فرموده قرآن عمل زشت لواط را پایه‏گذارى کردند. سوم: وَ لُوطاً إِذْ قالَ لِقَوْمِهِ إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الْفاحِشَهَ ما سَبَقَکُمْ بِها مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعالَمِینَ أَ إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ وَ تَقْطَعُونَ السَّبِیلَ وَ تَأْتُونَ فِی نادِیکُمُ الْمُنْکَرَ … (سوره عنکبوت، آیه ،۲۸- ۲۹) «و لوط را فرستادیم هنگامى که به قوم خود گفت: شما عمل بسیار زشتى انجام مى‏دهید که هیچ یک از مردم جهان پیش از شما آن را انجام نداده است. آیا شما به سراغ مردان مى‏روید و راه تداوم نسل انسان را قطع مى‏کنید و در مجلستان اعمال ناپسند انجام مى‏دهید؟» چهارم: وَ لُوطاً إِذْ قالَ لِقَوْمِهِ أَ تَأْتُونَ الْفاحِشَهَ وَ أَنْتُمْ تُبْصِرُونَ أَ إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ شَهْوَهً مِنْ دُونِ النِّساءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ فَما کانَ جَوابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَنْ قالُوا أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِنْ قَرْیَتِکُمْ إِنَّهُمْ أُناسٌ یَتَطَهَّرُونَ «و لوط را به یادآور هنگامى که با قومش گفت: آیا شما به سراغ کار بسیار زشتى مى‏روید در حالى که نتایج شوم آن را مى‏بینید. آیا شما به جاى زنان از روى شهوت به سراغ مردان مى‏روید؟ شما قومى نادانید. آنها پاسخى جز این نداشتند که به یکدیگر گفتند: خاندان لوط را از شهر و دیار خود بیرون کنید که اینها افرادى پاکدامن هستند.»( سوره نمل، آیه ،۵۴- ۵۶) فاحشه به معناى کارهایى است که قبح آن روشن و آشکار است و در این جا منظور همجنس‏گرایى، یعنى عمل ننگین لواط است. و جمله «انتم تبصرون» اشاره به این است که شما زشتى این عمل و عواقب شوم آن را با چشم خود مى‏بینید. این آیه نشان مى‏دهد که این عمل (لواط) نتیجه جهل و نادانى و بى‏خبرى از قانون آفرینش و از همه ارزش هاى انسانى است.( مکارم شیرازى، تفسیر نمونه،۱۳۷۴،  ج ۱۵، ص ۵۰۳- ۵۰۶) در پایان آیه کلام قوم لوط را نقل مى‏کند که آن قدر سقوط اخلاقى پیدا کرده بودند که در محیط آلوده آنان، پاکى جرم بود و خاندان پیامبر خدا (لوط) را به خاطر پرهیز از آلودگى و ننگ، تبعید مى‏کنند. (رضایى،‏ پژوهشى در اعجاز علمى قرآن‏، 1381 ، ص ۳۸۶) همچنین صاحب المیزان به صراحت تأکید می کند که “مراد از کلمه فاحشه [در سیاق روایت قوم لوط] همان عمل لواط است”. ( طباطبایی ، تفسیر المیزان،  بی تا ، ج ۱۶، ص ۱۸۲)

3-2-3-2 :روایات

عنوان لواط که برای معرفی رفتار فیزیکی ناشی از میل جنسی بین دو مرد استعمال می شود یکی از انحرافات جنسی است که از قدیم الایام در جوامع مختلف وجود داشته وهمواره به عنوان یک عمل شنیع مورد تنفر وانزجار مردم وقابل کیفر تلقی می گردد. لواط یکی از گناهان کبیره از نظر دین اسلام است و از آن به شدت نهی شده است. در احادیثی که از معصومان (ع) در رابطه با لواط نقل شده، کسانی را که مرتکب عمل لواط می شوند بسیار مذمّت کرده اند؛ تمایل به همجنس برای ارضای غریزه ی جنسی از طریق تماس فرد با  همجنس خویش اعم از زن یا مرد یکی از قدیمیترین انحرا ف بشری است که از دیرباز در نوشته های باستانی ملل قدیم وآیین بکتا پرستی به عنوان یک پدیده ی مجرمانه وتجاوز آشکار به شخصیت انسان مورد نکوهش قرار گرفته ومستحق مجازاتهای شدید ی بوده است .احادیث وروایات منقول از پیامبر اکرم (ص)وائمه معصومین (ع) نیز در خصوص حرمت وممنوعیت لواط ومذمت آن بسیار است که در اینجا به نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم. از رسول خدا (ص) در مذمت لواط روایت شده که فرمود: کسی که مرتکب لواط شود، آلودگی او با آب دنیا رفع نمی شود وبا همین وضع روز قیامت محشور می شود ومورد غضب ولعن خداست وجهنم در انتظار اوست.( حرعاملی ، وسائل الشیعه، 1403 ، ج 7 ،ص 248) از امام صادق علیه السلام در خصوص عمل شنیع لواط روایت شده که فرموده است :گناه وجرم لواط به مراتب عظیم تر از زناست زیرا خداوند متعال قومی را به خاطر ابتلا به عمل لواط هلاک فرمود ولی کسی را به خاطر ابتلا به زنا هلاکت نفرمود ه است.(همان منبع ،ص 249) امام علی علیه السلام نیز ضمن ابراز تنفر از عمل لواط در این خصوص فرموده است:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...