هر فردی که بدون مجوز قانونی اقدام به استفاده،، تهدید به استفاده یا مبادرت به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی کند (بجزسلاح شیمیایی بر اساس تعریف سلاح شیمیایی در بخش 229 «و») از جمله از هر عامل بیولوژیکی کشنده یا Vecton در موارد ذیل استفاده کند (مطابق با واژه های تعریف شده در بخش 178)

  1. علیه اتباع ایالات متحده در صورتیکه این تبعه خارج از ایالات متحده باشد؛
  2. علیه افراد که داخل ایالات متحده بوده و اثر این استعمال تأثیر گذاری بر تجارت بین ایالات متحده و تجارت خارجی بوده یا در صورت تهدید،، شروع به استفاده یا تبانی صورت پذیرفته باشد که بر تجارت بین ایالات متحده یا خارجی تأثیر گذارد؛
  3. علیه اموال که تحت مالکیت، اجاره یا استفاده ایالات متحده یا هر بخش یا آژانس بوده اعم از اینکه این مال در داخل ایالات متحده واقع بوده یا خارج از آن باشد.

ج: جرم ارتکابی توسط اتباع ایالات متحده خارج از ایالات متحده هریک از اتباع ایالات متحده که بدون مجوز قانونی از یک سلاح کشتار جمعی استفاده کند، یا تهدید به استفاده از این سلاح نماید یا شروع به این استفاده کرده یا بر استفاده از آن تبانی کند «بجز سلاح های شیمیایی» برای چندین سال یا ابد محکوم به حبس خواهد شد و اگر منجر به مر گ شود مرتکب محکوم به اعدام خواهد شد[205]. کنوانسیون حمایت فزیکی از مواد هسته‌ای[206] مصوب 26 اکتبر 1979 و کنوانسیون نشانگذاری مواد منفجره پلاستیک 1991 مسؤلیت های را در ارتباط به حفاظت و انتقال مواد مشخص شده هسته‌ای در این سند در جریان ترانسپورت بین المللی مواد هسته‌ای و یا تهدید به چنین عملکرد سرقت و یا دیگر اشکال غیر قانونی دستیابی یا تقاضا برای دستیابی به چنین موادی و یا تهدید به دستیابی غیر قانونی به آن به منظور وارد کردن اجبار بریک شخص،، یک سازمان یا حکومت تعیین می کند. کنوانسیون شامل سه مکانیزم برای همکاری بین المللی و برای پرداختن به مسایل مرتبط،، دیگر طوری که در دیگر توافقات ذکر شده در این بخش آمده،، دارد. مواد هسته‌ای،، دارای آن چنان قدرت تخریبی هستند که مقدار اندکی از آن آثار حیرت آوری بر جای می‌گذارد این نوع مواد مستقیماً‌ و در مقیاس بسیار وسیعی جان و سلامتی اشخاص بی گناه و بی‌دفاع را به خطر می اندازد؛ از این رو باید هر گونه تملک انتقال تغییر، در اختیار گذاشتن و استفاده از این مواد ممنوع شود. کنوانسیون حمایت فزیکی از مواد هسته‌ای در راستای چنین هدفی به تصویب رسیده است. ما ده هفت این کنواسیون ارتکاب عمدی هر یک از اعمال ذیل را جرم دانسته و عمل تروریستی درنظر می‌گیرد:

  1. ارتکاب عمدی:

الف. عملی که بدون مجوز قانونی،، دریافت،، تملک، استفاده، انتقال،تغییر، در اختیار گذاشتن یا انتشار (توزیع) مواد هسته‌ای به حساب آمده و منجر به مرگ یا جراحات شدید به اشخاص یا خسارات عمده به اموال شود؛  ب. سرقت یا ربودن مواد هسته‌ای،، ج.تحصیل مختلسانه یا متقلبانه مواد هسته‌ای؛ د. تهدید یا توسل به زور و یا دیگر روش‌های مرعوب سازی در درخواست مواد هسته‌ای؛ هـ. تهدید به::

  1. استفاده از مواد هسته‌ای منجر به مرگ یا جراحات شدید به اشخاص یا خسارات عمده اموال،، یا
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...