اهداف و سؤالات تحقیق . 9
تعریف مفاهیم و اصطلاحات 10
طرح تحقیق و روش های اجرایی . 12

فصل دوم: پیشینه و مبانی نظری تحقیق
1-2- پیشینه ی تحقیق . 14
الف- پایان نامه ها .14                                                                                                                                                                                                                                           ب-  مقاله ها .20                                               ج- نتیجه بررسی پیشینه .24
2-2- مبانی نظری . 25
1-2-2- جهانی شدن 25
ابعاد مطالعاتی جهانی شدن با تأکید بر نظریات هابرماس . 26
الف- جهانی شدن اقتصاد .26
ب- جهانی شدن ارتباطات 28
ج- جهانی شدن اجتماعی –  سیاسی . 29
د- جهانی شدن فرهنگ 30
تلاش برای ارائه تعریفی از جهانی شدن 30
2-2-2- یورگن هابرماس 31
اندیشمندان مؤثر بر هابرماس . 32
الف- کانت 32
ب- هگل . 34
ج- کارل مارکس 35
د– ماکس وبر .36
عنــوان                                                 صفحه

ه- مکتب فرانکفورت .37
و- کهلبرگ 38
مبانی فلسفی در اندیشه های هابرماس 39
ا- هستی شناسی . 39
2-معرفت شناسی .42
3-اخلاق گفتمانی .46
الف- پدیدار شناسی اخلاق . 49
ب- گزاره های اخلاقی . 50
ج- اصول اخلاقی 54
د- موقعیت آرمانی سخن 57
ه- جهانگستری در اخلاق .59
و- اخلاق پست مدرن و پاسخهای هابرماس 61
ز- رهایی، خودپیروی، وجدان اخلاقی از نگاه هابرماس62
ح- جمع بندی نظریه اخلاقی هابرماس .64
مبانی روانشناختی: منطق تحول داوریهای اخلاقی از نظر هابرماس . 65
1- تبدیل مفاهیم اجتماعی به مفاهیم اخلاقی 67
2- سطوح اتخاذ منظر 69
3- نقش نظام منظرها در هماهنگ کردن کنش ها . 71
4- گذر از مرحله پیش عرفی به مرحله عرفی 73
5- گذر از مرحله عرفی به مرحله پسا عرفی 78
6- رابطه مراحل همکنش با نظام منظرهای اجتماعی 80
7- انواع انتظام کنش های اجتماعی 83
8- ملازمت هویت فردی وجمعی   .84
فصل سوم: تربیت اخلاقی ناظر بر اخلاق گفتمانی
1- رویکرد تربیت اخلاقی . 87
2- مفهوم تربیت اخلاقی .90
3- نقش معلم و شاگرد در تربیت اخلاقی .94
عنــوان                                                 صفحه

4- اصول تربیت اخلاقی ناظر بر اخلاق گفتمانی .96
1/4- اصولی که بر تمام مراحل اخلاقی ناظرند . 96 الف- توجه به بنیان های اخلاقی  ثابت و جهانی 97
ب- تکیه بر مراحل ثابت براساس تحول ساختارهای شناختی – اجتماعی . 98
ج- رعایت عدالت و عدم سوگیری  102
د- مشارکت فرد در روابط اجتماعی 104
ه- تربیت اخلاقی مبتنی بر اختیار . 106
2/4- اصولی که بر بعضی از مراحل داوری اخلاقی ناظرند . 107
و- پرورش عقلانیت تفاهمی و کنش ارتباطی 107
ز- تکیه بر گفتمان عملی و ضد اقتدارگرا 109
ح- بکارگیری زبان تربیت اخلاقی براساس علوم بازسازنده و رهایی بخش . 113
فصل چهارم: تربیت اخلاقی ناظر بر اخلاق گفتمانی درعصر جهانی شدن
مقدمه.117
1- نیاز به تربیت اخلاقی در عصر جهانی شدن118
2-گفتمان و تکثر گرایی در تربیت اخلاقی.123
الف- ملازمت خود پیروی خصوصی و مدنی.124
ب- تفاوت بین صورت بندی و کاربرد هنجارها.125
ج- الگوهای اخلاقی از دولت قانونی126
3-تغییرات زیست جهان در عصر جهانی شدن و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی. 130
4- تغییرات حوزه عمومی در عصر جهانی شدن و تأثیر آن در تربیت اخلاقی.132
5- جمع بندی137
فصل پنجم: نقد ونتیجه گیری
1- انتقادهای عمده به نظریه اخلاق گفتمانی142
2- انتقادهای عمده به تربیت اخلاقی ناظر بر اخلاق گفتمانی147
3- نتیجه گیری. 155
4- پیشنهادات اجرایی 159
5- پیشنهادات پژوهشی.161
6- محدودیت های تحقیق.162
منابع و ماخذ.163
فهرست جداول و شکل ها
عنــوان                                                 صفحه

جداول

جدول شماره 1-2- مراحل تحول اخلاقی در نظریه پیاژه . 39

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...