استاد راهنما:
دکتر محمدجواد کرم افروز
 
تابستان 1393

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1. مقدمه 3
1-2. بیان مسأله 4
1-3. اهمیت و ضرورت پژوهش 6
1-4. اهداف پژوهش 9
1-4-1. هدف اصلی 9
1-4-2. اهداف جزیی 9
1-5. فرضیه‌های پژوهش 10
1-5-2. فرضیه‌های فرعی 10
1-6. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10
1-6-1. تعاریف مفهومی 10
1-6-2. تعاریف عملیاتی 11
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1. شبیه‌سازهای آموزشی 14
2-1-1. تدریس و اصول یادگیری 14
2-1-2. رسانه‌های آموزشی 15
2-1-3. مزایای چندرسانه‌ای‌ها در آموزش و یادگیری 17
2-1-4. شیوه‌های استفاده از چندرسانه‌ای در آموزش 18
2-1-5 مفهوم شبیه‌سازی 18
2-1-6. انواع شبیه‌سازی 19
2-1-7. دلایل اهمیت شبیه‎سازی‎ 21
2-1-8. شبیه‌سازی‌های متکی بر کامپیوتر 22
2-1-9. نقش معلم در جریان شبیه سازی 23
2-1-10. ارتقاء خلاقیت و حل مسأله با بهره گرفتن از شبیه‌سازی‌های آموزشی 23
2-1-11. مبانی نظری به کارگیری شبیه‌سازی در آموزش 24
2-2. ساختن‌گرایی 29
2-2-1. مفهوم ساختن‌گرایی 29
2-2-2. شناخت گرایی 32
2-2-3. اصول و پیش‌فرض‎های ساختن‌گرایی و شناخت‎گرایی برای طراحی آموزشی 34
2-2-4. بهره‌گیری از نظریه ساختن‌گرایی در طراحی چندرسانه‌ای 37
2-3. خلاقیت 43
2-3-1. مفهوم خلاقیت 43
2-3-2. ابعاد خلاقیت 43
2-3-3. روند تحولی خلاقیت در کودکان 45
2-4. پیشینه پژوهش 46
2-4-1. پژوهش‌های داخلی 46
2-4-2. پژوهش‌های خارجی 48
2-5. مدل مفهومی پژوهش 52
2-6. جمع‌بندی فصل دوم 58
فصل سوم: روش‌شناسی پژوهش
3-1. نوع و روش انجام پژوهش 61
3-2. طرح پژوهش و شیوه اجرا 62
3-3. جامعه آماری 65
3-4. روش نمونه‌گیری و حجم نمونه 66
3-5. متغیرهای پژوهش 66
3-6. ابزار اندازه‌گیری پژوهش 66
3-7. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 68
فصل جهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1. آمار توصیفی 70
4-2. آمار استنباطی 72
4-2-1. بررسی فرضیه اول پژوهش 72
4-2-2- بررسی فرضیه دوم پژوهش 73
4-2-3- بررسی فرضیه سوم پژوهش 74
4-2-4- بررسی فرضیه چهارم پژوهش 75
فصل پنجم: بحث و تفسیر و جمع بندی
5-1. خلاصه پژوهش 78
5-2. بحث و تفسیر فرضیه‌های پژوهش 80
5-3. نتیجه‌گیری 87
5-4. محدودیت‌ها 90
5-5. پیشنهادها 90
5-5-1. پیشنهادهای کاربردی 90
5-5-2. پیشنهادهای پژوهشی 91
منابع و مأخذ 92
پیوست‌ها 100
فهرست جداول
جدول 2– 1: مقایسه دیدگاه شناخت‌گرایی از دید ارتمر و نیوبای 36
جدول 2-2: نظریه‌های فرعی رویکرد شناخت‌گرایی از دید ارتمرد و نیوبای 37
جدول 2-3: نظریه‌پردازان مکتب روانشناسی یادگیری شناخت‌گرایی 37
جدول 3-1: دیاگرام طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل 61
جدول 1-4: توزیع فراوانی گروه آزمودنی‌های مورد مطالعه 70
جدول2-4: شاخص‌های توصیفی نمرات گروه آزمایش در چهار مقیاس خلاقیت در پیش آزمون و پس آزمون 71
جدول3-4: شاخص‌های توصیفی نمرات گروه کنترل در چهار مقیاس خلاقیت در پیش آزمون و پس آزمون 71
جدول 4-4 : نتایج آزمون t مستقل بین نمرات مقیاس سیالی دانش‌آموزانی که در دو گروه آزمایش و کنترل در پیش آزمون و پس‌آزمون 72
جدول 4-5 : نتایج آزمون t مستقل بین نمرات مقیاس انعطاف‌پذیری دانش آموزانی که در دو گروه آزمایش و پژوهش در پیش‌آزمون و پس آزمون 73

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...