تحقیق درمورد رفتار شهروندی سازمانی، تصویر ذهنی از برند |
دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت دانلود رایگان متن کامل یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته حقوق دانلود رایگان یک نمونه فایل متن کامل پایان نامه ارشد رشته روانشناسی پس مدل ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری CBBE کلراز2بخش تشکیل شده است: دانش برند و واکنش های مشتریان به برند که دانش برند از نظر آگاهی از برند و تصویر ذهنی از برند مطرح می شود. نگاره2-13: چارچوب ارزش ویژه برنداز دیدگاه مشتری کلر 2-7رفتار مصرف کننده: رفتار شهروندی: رفتار های خود جوش و آگاهانه است که بطور غیر مستقیم سیستم پاداش سازمان پیش بین شده است ولی در مجموع عملکرد موثر سازمان را ارتقا میدهد. این رفتار بیشتر یک انتخاب شخصی است و در صورت انجام ندادن ان تنبیهی به دنبال ندارد. مباحثی نظیر ادراک نگرش شغلی و انگیزش و .. ازجمله مواردی هستند که به بررسی ریشه بسیاری از رفتارهای ادمی در کارکنان متعهد به سازمان است که فراتر از وظایف رسمی خود تلاش می نمایند و به عنوان سرمایه های انسانی سازمان ها مطرح میشود بحثی که در دودهه اخیر مطرح شده است رفتار شهروندی سازمان نام دارد. رفتار شهروندی سازمانی مجموعه ای از رفتارهای فرا نقشی می باشد که عملکرد سازمان را به گونه ای اثربخش تحت تاثیر قرار میدهد. بررسی رفتار خرد در محیط کار توجه محققان را دردهه اخیر ،به میزان قابل توجهی به خود جلب کرده است .هدف مشترک این مطالعات تعریف نوع رفتار فردیت که به موفقیت سازمانی در بلند مدت کمک میکند. وظایف مسولیت های اضافی ،پیروی از مقررات و رویه سازمان ،حفظ وتوسعه نگرش مثبت شکیبایی و تحمل نارضایتی ومشکلات در سروکار هنگام برخورد وارائه به مشتریان می باشد. بروز رفتارهای شهروندی سازمان در سازمان های خدماتی از اهمیت بیشتری برخوردار است ،زیرا نیروی حیاتی یک سازمان خدماتی کارکنان ان می باشد که مستقیما مرتبط با مشتری هستند بر خلاف محصولات،خدمات دریک زمان از خدمات باعث شده است تا تمرکز زیادی برنقش حیاتی کارکنان خدماتی در توزیع خدمات با کیفیت صورت پذیرد. از طرفی کاپفرر بیان میکند ارزش واقعی درون محصول یا خدمات وجود ندارد بلکه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی وبالقوه واقع شده است . این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان ایجاد میکند ،گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود داشته و ابهامات زیاد هستند. این درحالی است که مشتریان نمیتوانند وقت بسیاری را برای مقایسه گزینه ها صرف کنند ،اگر هم این زمان را دارا باشند ،قادر نیستند که با اطمینان کامل محصول ویاخدمت مناسب و درست را تشخیص دهند ،این برند است که یقین و اطمینان را انتقال می دهد. رفتار مصرف کننده به مطالعه کلیه فرایندهای انتخاب ،استفاده ،کنار گذاری محصولات و خدمات ،تجارب و یا ایده ها توسط افراد ،گروه ها و سازمان ها به منظور ارضای نیاز و نیز بررسی تاثیرات این فرایند ها به مشتری وجامعه میپردازد . نظریه اقتصادی رفتاری : در اقتصاد سنتی بیشتر برافتار اقتصادی شامل:(عرضه ،تقاضا ،قیمت ها و امثال انها ) توجه میشود تارفتار خود مصرف کننده دراین نظریه ها به تاثیرات مصرف کننده به عنوان عامل پیچیده کننده ای که خود،یکدیگر را بی اثر می نماید نگریسته میشود. Kqtonaاین نگرش را ناقص یافت و ادعا نمود که درک اینکه متغیر های روانی چگونه بر مصرف کننده تاثیر می گذارند موجب درک عمیق تر رفتار عوامل اقتصادی خواهد شد. دیدگاه کاتونا که به نام اقتصادی رفتاری شناخته شده است ،ازتغییرات مهم اقتصادی به خصوص بعدازجنگ جهانی دوم نشات میگیرد که طی ان افزایش سطح درامدها برای تعدادی بسیاری از مصرف کنندگان درامد مازاد قابل توجهی پس از خرید اساسی به وجود اورده بودند. بنابراین چنین تاثیرمهمی در اقتصاد تاحدی غیر ثابت ومتاثر از برداشت ذهنی مصرف کننده از وضعیت اقتصادی وشخصی است.این شرایط اقتصادی شامل :نرخ بهره های ،تورم ،بیکاری ومیزان درامد ناخالص ملی وضعیت مالی شخصی مصرف کننه مانند میزان درامد وبدهی های می باشد. این دیاگرام میزان احساس مصرف کننده را که خود منتج از فرایند روانی بوده و باعث تغییرات شرایط اقتصادی بوده است نشان میدهد. نگاره 2-14:نگرش اقتصادی رفتاری کاتونا
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1398-12-12] [ 11:29:00 ب.ظ ]
|