تحقیق درباره پرداخت الکترونیکی، انتظارات مشتری |
امنیت [10] : ایجاد نگرش و باور مثبت در مودیان مالیاتی از طریق توسعه زیرساختها و همچنین وضع مقررات و قوانین مرتبط با جرائم رایانهای و اینترنتی. مالیات: «مبلغی که دولت از اشخاص شرکتها و مؤسسات بر طبق قانون برای تقویت عمومی حکومت و تأمین مخارج عامه می گیرد، افزون به خصلت اجباری بودن دارای یک خصوصیات بارز دیگر مالیات این است که رابطه دو طرفه یا متناسبی میان میزان مالیات و ارزش خدمات عمومی که مالیات دهندگان از آن برخوردار میشوند وجود ندارد.»( لغت نامه منوچهر فرهنگ ). مودی مالیاتی: کلیه اشخاص(حقیقی و حقوقی) که برابر مقررات و قانون مالیاتها مشمول پرداخت مالیات شده و یا وظایفی به عهده ایشان گذارده شده است (لاینز، 1379، 381). رضایت: عبارت است از حالتی مطبوع یا عاطفی و مثبت بواسطه ی ارزیابی انجام کار یا خرید و مصرف کالا ها و خدمات و ناشی از ادراک است که رفتار در واقع چیزی را فراهم می کند که فرد برای آن ارزش قائل است (هابر، ماتزلرکس[11]، 1998) . رضایت مشتری: رضایت مشتری واکنش احساسی مشتری است که از تعامل با سازمان عرضه کننده یا مصرف محصول حاصل میگردد (سقایی، کاووسی، 1384، 5). پرداخت الکترونیک[12]: سیستمهای پرداخت الکترونیکی به سیستمهایی اطلاق میشوند که امکان پرداخت بهای کالاها و خدمات را از طریق روشهای الکترونیکی فراهم می کنند. با توجه به شرایط متنوع موجود برای پرداختهای الکترونیکی، روشهای مختلفی برای ارائه سرویسهای پرداخت الکترونیکی مطرح شده است (برون، 1390) . تسهیلات تکنولوژیکی: شامل تجهیزات کامپیوتری، سخت افزار و نرمافزار و شبکۀ اینترنت و عوامل مرتبط. ویژگیهای جمعیت شناختی: شامل؛ سطح تحصیلات، سن، جنس، میزان درآمد، وضعیت تأهل، تجربه کار با رایانه و اینترنت. تواناییهای شخصی: اعتماد به نفس اشخاص به توانایی خود در انجام یک عمل و یا رفتار است . 1-8-2 تعاریف عملیاتی مالیات: مالیات میزان مبالغ پرداختی است که افراد یک کشور به موجب اصل تعاون ملی برابرمقررات مربوط از درآمد خود به منظورتامین هزینه های عمومی و حفظ منافع اقتصادی و سیاسی جامعه، به اندازه وسع مالی به خزانه دولت پرداخت می نمایند . مؤدی مالیاتی: هر شخص حقیقی یا حقوقی صاحب پرونده مالیاتی در ادارات امور مالیاتی و یا مطابق ماده182قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه 1366واصلاحیه های بعدی آن کسانی که به موجب قانون مکلف به کسر و واریز مالیات دیگران می باشند و هرکس که پرداخت مالیات دیگری را تعهد یا ضمانت کرده باشد بعنوان مؤدی مالیاتی شناخته می شود(قانون مالیاتهای مستقیم). مشتری: مشتری به خریدار کالای تولید شده یا خدمت ارائه شده گفته می شود. رضایت : رضایت از درک متفاوت بین انتظارات مشتری و عملکرد واقعی محصول، خدمات و یا سازمان حاصل می شود. رضایت مشتری: واکنش مشـتری که از تجربـه مصرف محصول و یا استفاده از خدمـات حاصل می شود. انتظارات: انتظارات به عنوان خواسته های مشتریان است ،یعنی آنچه آنها احساس می کنند ارائه کننده خدمت باید به آنها عرضه کند تا آنچه که واقعاً ارائه خواهد شد.
1-9 روش شناسی تحقیق
تحقیق حاضر از نظر هدف، جزء پژوهشهای کاربردی می باشد و به لحاظ روش از نوع پژوهشهای توصیفیو شاخه پیمایشی میباشد. توصیفی از این جهت که تصویری از وضع موجود ارائه میدهد و پیمایشی از این جهت که گردآوری داده های مورد نظر از طریق نمونه گیری از جامعه و در یک تحقیق میدانی انجام میگیرد. با توجه به متغیرهای موجود مبنای روش تجزیه و تحلیل از نوع همبستگی میباشد.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 05:07:00 ب.ظ ]
|