1-4) اهداف انجام تحقیق 11
1-5) تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق 12
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق 14
2-1- مقدمه. 15
2-2- سرمایه. 16
2-3- انواع سرمایه. 17
2-4- سرمایه اجتماعی 18
2-5- تعریف سرمایه اجتماعی 21
2-7- انواع سرمایه اجتماعی 26
2-8- سرمایه اجتماعی به مثابه یکی از مشخصه های جوامع و ملت ها 26
2-9- منشأهای سرمایه اجتماعی 28
2-10- الگو های اندازه گیری سرمایه اجتماعی 29
2-11- عوامل تعیین کننده پیدایش سرمایه اجتماعی در این حیطه (سازمان) 31
2-12- رویکردهای مفهومی اصلی به سرمایه اجتماعی 31
2-13- سنجش سرمایه اجتماعی 32
2-14- کارآفرینی 34
2-15- تاریخچه کارآفرینی 35
2-16- تعاریف کارآفرینی 37
2-17- انواع کارآفرینی 40
– کارآفرینی مستقل 41
– کارآفرینی درون سازمانی 41
– کارآفرینی سازمانی 42
2-18-کارآفرینی درون‍سازمانی 43
2-19- مدلهای فرآیند کارآفرینی سازمانی 44
2-20- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرمن 45
2-21- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و نافزیگر. 46
2-22- فرآیند کارآفرینی احمد پور و مقیمی 47
2-24- مدل کارآفرینی بارینگر و ایرلند. 48
2-25- مدل پیترز و پتلزبرگ و عوامل موثر بر آن. 50
2-25-2- تکنیکهای ایده پردازی: 53
2-25-3- بکارگیری(امکان سنجی) ایده در سازمان. 54
2-25-4- نتایج ایده 55
2-26- سرمایه اجتماعی و کارآفرینی سازمانی 55
2-27- تحقیقات انجام گرفته : 59
2-27-1- داخلی: 59
2-27-2- خارجی:. 60
فصل سوم:
3-1) مقدمه. 64
3-2) روش تحقیق 64
3-2-1) تحقیق کاربردی 65
3-2-2) تحقیق توصیفی 65
فرایند پژوهش: 68
3-3) متغیرهای تحقیق 68
3-4) روش های جمع‌آوری اطلاعات 69
3-5) روایی و پایایی پرسشنامه. 70
3-5-1) تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 70
3-5-2) تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه. 71
3-6) جامعه و نمونه آماری 72
3-6-1) جامعه آماری 72
3-6-2) قلمرو مکانی تحقیق 73
3-6-3) قلمرو زمانی تحقیق 73
3-6-4) نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه. 73
3-8) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 75
فصل چهارم:
4-1- مقدمه. 77
4-2- ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخدهندگان. 77
4-3- تحلیل استنباطی داده ها 79
4-3-1-بررسی نرمال بودن متغیرها 80
4-3-1-1- بررسی نرمال بودن متغیرهای گرایش کارافرینانه. 80
4-3-1-2- بررسی نرمال بودن متغیر سرمایه اجتماعی 81
4-3-3- بررسی همبستگی بین متغیرهای مستقل و وابسته. 81
4-3-3-1- همبستگی بین بعد ساختاری و کارآفرینی درون سازمانی 81
4-3-3-2- همبستگی بین بعد شناختی و کارآفرینی درون سازمانی 82
4-3-3-3- همبستگی بین بعد روانی و کارآفرینی درون سازمانی 83
4-3-3-6- همبستگی بین گرایش کارآفرینانه و سرمایه اجتماعی 83
فصل پنجم:
5-1- مقدمه. 86
5-2- مروری مختصر بر هدف، مسئله و چگونگی کار. 86
5-3- نتایج آزمونها 87
5-3-1- تائید یا عدم تائید فرضیات با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاریافته خطی 87
5-3-1 -1 آزمون فرضیه فرعی1: همبستگی معنی داری میان بعد ساختاری و کارآفرینی درون سازمانی وجود دارد 87
5-3-1 -2 آزمون فرضیه فرعی2: همبستگی معنی داری میان بعد شناختی و کارآفرینی درون سازمانی وجود دارد. 88
5-3-1 -3 آزمون فرضیه فرعی3: همبستگی معنی داری بین بعد روانی و کارآفرینی درون سازمانی وجود دارد. 88
5-3-2- آزمون فرضیه اصلی: گرایش کارآفرینانه بر سرمایه اجتماعی سازمانی تأثیر دارد. 89
5-4- نتیجهگیری و پیشنهادات کاربردی 90
منابع و ماخذ. 97

مقدمه
تحولات قرن حاضر با شتاب فراوان تمامی رویکرد های سنتی به مفهوم سازمان به عنوان موضوع علم مدیریت را به کناری نهاده و با به هم ریختن قواعد کلاسیک مدیریت، مفاهیمی نوین را به تاریخ علم مدیریت تزریق می نماید . امروزه، منابع خلق ارزش با چرخشی آشکار ، از سرمایه های برون زا به سرمایه های درونی تغییر جهت داده است. سرمایه اجتماعی همچون ثروتی پنهان ( توسلی و همکاران ، 1382) ، به تولید دانش سازمانی منتهی می شوند و روش های قدیمی ایجاد ارزش همچون سرمایه های مادی و نیروی کار فیزیکی، جایگاه گذشته خود را از دست داده اند. یکی از اندیشمندان مدیریت به نام لیندا گراتون(2003) برای ترسیم این وضعیت جدید از استعاره انقلاب دموکراتیک در محیط های کاری استفاده می کند .به عقیده وی ، مفهوم دموکراسی سازمانی حول چند اصل اساسی بوجود می آید :ایجاد شرایطی که در آن افراد بتوانند توانایی بالقوه و کیفیت های متمایز خود را بیان کنند ، حمایت از استفاده اختیاری از قدرت ، مداخله افراد در تعیین شرایط ارتباطشان با سازمان

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...