پایان نامه نرم افزارهای اجتماعی، برنامه های وفاداری |
از آنجایی که از مزایای فناوری های نوین انتقال سریع تغییرات برای به روز رسانی اطلاعات موجود در حافظه شبکه هاست میتوان نسبت به جدید بودن و به روز رسانی سریع موارد مورد دلخواه در رسانه اجتماعی امیدوار بود. فناوری های نوین به سرعت تغییرات و تحولات به وجود آمده در نوع محصولات و نیازهای کاربران را به روز رسانی کرده و امکان تصمیم گیری با توجه به شرایط روز را به کاربران می دهند Legant,2010)). مثل گوگل که الگوریتم سیستم جستجوی خود را تغییر داده است و محتوای مطالب به طور روز آمد شده رتبه بندی شده اند Freidman,2011)) ارائه مطالب مرتبط و به روز رسانی شده یکی از مهم ترین استراتژی های مورد استفاده برای مدیریت نام تجاری در رسانه های اجتماعی است. ارتباطات در سایت های شبکه های اجتماعی پیامد آگاهی و شفافیت است. لذا قاعده این است که فرد با ویرایش، توسعه و یا به روز رسانی صفحه شخصی خود با دیگران ارتباط برقرار می کند (Dalsgaard,2008) 2-1-13-3 -ارائه مطالب محبوب در میان دوستان محبوبیت رسانه های اجتماعی، بستر های نرم افزاری و محتوا در میان دوستان یکی دیگر از دلایل مهم برای مشتریان برای درگیر شدن به نام های تجاری در رسانه های اجتماعی است. در شبکه های اجتماعی در رسانه های اجتماعی فناوری های پیچیده ای گنجانده شده است که به صورت هوشمند قادراند با توجه به سابقه جستجوها و درخواست اطلاعات خاص اطلاعات مورد علاقه افراد را در اختیار آنها قرار داده و تبلیغاتی از آن سنخ را به کاربر ارائه دهند. این ویژگی تحولی در رسانه اجتماعی پدید آورده که فرد بدون تلاش برای یافتن موارد مورد علاقه اش بتواند به سرعت در جریان اطلاعات محبوبش قرار گیرد همچنین در رسانه های اجتماعی با توجه به وجود دوستان و امکان گفتگوی آنلاین می توان از مزایای بازاریابی دهان به دهان و ارائه اطلاعات محبوب میان دوستان در جهت پیشبرد اهداف شرکت بهره گرفت (Gordhamer,2009) الگوهای ارتباط و تعامل از طریق رسانه به تناسب نوع رسانه، علی رغم برخی همپوشانی ها می تواند گوناگون و متفاوت باشد. همزمانی و آنی بودن کنش و واکنش، از جمله ویژگی های تعامل چهره به چهره است. یکسویه و غیر همزمان بودن از ویژگی های تعامل در رسانه های سنتی مانند مطبوعات، رادیو و تلویزیون است. فناوری های نوین ارتباطی، از طریق اینترنت، فضایی را فراهم کرده اند که نه تنها جامع انواع تعامل و ارتباط رسانه های سنتی است، بلکه محدودیت یک سویه بودن و منفعل بودن مخاطبان را از میان برداشته است. همزمانی را می توان در سیستم های ویدئو-کنفرانس، چت و تعامل چند سویه را در گروه های مباحثه ، لیست های پستی و چت تجربه کرد (خانیکی و بابایی،1390،ص 74) . 2-1-13-4-مبارزات تبلیغاتی جنبشهای اجتماعی، فضای سایبر را یه طور گسترده برای تعامل، آموزش، سازماندهی، اشتراک فرآورده های فرهنگی جنبش، ارتباط، تبلیغات، ایجاد همبستگی و مانند آنها مورد استفاده قرار داده اند. البته برخی در زمینه نقش تمام عیار و تعیین کننده فضای سایبر در جنبش های اجتماعی تردید دارند و به نابرابری در دسترسی به اینترنت و عدم فراگیری در وسعتی که جنبش گسترده شده اشاره می کنند. برخی نیز حتی در صورت دسترسی در اصل کیفیت استفاده دموکراتیک و مفید از آن در جنبشهای اجتماعی به دیده تردید مینگرند (خانیکی و بابایی،1390،ص 90). اینترنت، مبانی تکنولوژیک، اجتماعی و اقتصادی قدیم را به چالش کشیده است. یک انقلاب بنیادین در راه است و مانند تمام انقلابهای موفق زمانیکه پایان می پذیرد، شاهد تغییرات اساسی بسیاری خواهیم بود. کسب و کارهای بسیاری، اینترنت را به عنوان یک راه و روش جدید انجام کسب و کار در دوران جدید اطلاعات پذیرفته اند. انقلاب اطلاعات قادر است بصورت یک تسهیل کننده بومی سازی انبوه، شکاف بین تولید کننده و مصرف کننده را در بازار و بازار گاه های مناسب کاهش دهد. اینترنت موجب دستیابی سریعتر شرکتها، به نیازها و خواست مشتری، بومی سازی بیشتر فراورده ها جهت نیازهای مشتری، آزمایش سریعتر آنها و کوتاه تر شدن دوره های طول عمر محصول می شود (توربن و همکاران، 1386،ص17). برای نگه داشتن مشتریان در رسانه های اجتماعی مبارزات تبلیغاتی شدیدی صورت می گیرد. شرکت های معتبر با اعمال برنامه های وفاداری مشتری به صورت آنلاین از طریق ارائه تبلیغات ویژه با مشتریان خود به تعامل می پردازند ( Mangold and Foulds,2010) 2-1-13-5-ارائه برنامه های کاربردی در زمینه های مختلف تعامل در فضای سایبر از طریق ساز و کارهایی نوینی مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ایمیل، سایت های اینترنتی، اتاق های گفتگو، کنفرانس های ویدئویی، سیستم های ثبت پیام فوری، لیست های پستی، انجمن های مباحثه و پادکست امکان پذیر است. هر کدام از این ساز و کارهای ارتباطی با توجه به ویژگی خود سطح خاصی از تعامل را فراهم می کنند. انتخاب ساز و کار ارتباط با توجه به هدف گذاری تعامل و نیازها و الزامهای محیط نرم افزاری انجام می شود و پیامدها و نتایج تعامل از طریق آنها ممکن است متفاوت باشد (خانیکی و بابایی،1390،ص 83). شبکه های اجتماعی سایبری، به عنوان جوامع آنلاین، حاصل تعامل بین گروه های همفکر و دوستان است و از ویژگی باز بودن و عدم تمرکز برخوردارند. بدین معنا که آسیب دیدن یک عنصر یا گروه در شبکه آنرا متلاشی نمی کند، شبکه های اجتماعی سایبری به طور مداوم به بازسازی و ترمیم خود می پردازند. کاستلز، ویژگی های این شبکه ها را انعطاف پذیری به معنای توانایی بازسازی مطابق تغییرات محیطی و توجه به اهداف در عین تغییر اجزا و یافتن اتصالهای جدید، مقیاس پذیری، قابلیت انبساط یا انقباض اندازه شبکه که احتمال اختلال در شبکه را کاهش میدهد و قابلیت تداوم حیات، که نشان توانایی شبکه ها است زیرا آنها یک مرکزیت واحد ندارند بلکه با پیکربندی در سطحی وسیع عمل می کنند (کاستلز،2009، 20). از آنجا که رسانه های اجتماعی بسیاری وجود دارد و استفاده از همه آنها برای درگیر سازی مشتری به نام تجاری غیر ممکن است بازاریابان باید هوشمندانه مخاطبان خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و در مورد شرکت در موثر ترین رسانه اجتماعی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان تصمیم گیری نمایند. Kim and Adler,2012)) جدول (2-1)نرم افزارهای اجتماعی و کاربردهای آنها Torres-coronas et al,2010))
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-12-15] [ 03:33:00 ب.ظ ]
|