PROCEDURE DIVISION . OPEN FILES. MOVE TITLE TO OVERTIME- LINE. WRITE OVERTIME-LINE AFTER ADVANCING TOP-OF-PACE. IF LINE- COUNT IS EQUAL TO 50 GOTO HEADING –POUNINE. GO TO READ – AND- TEST. FINISH خطوط یک برنامه ممکن است گاه به حتی بیش از ده میلیون خط نیز برسد . بدین ترتیب ، برای اجرای هر برنامه ، سخت افزاری مناسب آن لازم است .

گفتار دوم:نرم افزار ازنظر سطح کاربرد

1-2-2-سیستم عامل :این نرم افزار نزدیک ترین برنامه به سخت افزار است و امکانات آن را نظیرحافظه ،پردازنده و مبادی ورودی و خروجی تحت کنترل دارد و عندالاقتضاء تخصیص می دهد. 2-2-2نرم افزار پایه :مانند مترجم ها( که برنامه های به زبان سطح بالا را به زبان ماشین تبدیل می کنند) مدیریت پایگاه های داده ای ، محیط های برنامه سازی و نرم افزارهای مولد نرم افزار. 3-2-2-نرم افزار کاربردی : این گونه نرم افزارها برای انجام کارهایی که موردنظر کاربر است ساخته می شود نظیر برنامه های واژه پردازی ، انبارداری ، هواشناسی ، تحقیقات علمی و هوشمند خبره. مطلبی اینجا وجود دارد که خوب است به آن اشاره گردد . قبل از نرم افزار سطح اول (سیستم عامل)نرم افزار دیگری هست که به لحاظ ارتباط و اتصال نزدیک و شدید آن به سخت افزار ، ازآن به میان افزار ( بین سخت و نرم افزار) تعبیر می کنند . ازجمله این میان افزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد . -میکروکدها ، که برای تعریف و تنظیم یک فعالیت سخت افزاری نظیر نحوه عمل واحد پردازنده مرکزی و عملکرد واسطهای هوشمند و کانال های ارتباطی (ورودی یا خروجی ) تولید می شوند . -بارکننده ها ، که به منظور بارکردن یک برنامه بنیادین (سطوح 1و2) ازحافظه جانبی به حافظه اصلی تولید می شود و وجودشان برای اجرای سایرنرم افزار ها ضروری است . میان افزارها معمولا در همان کارگاه تولید سخت افزار تولید شده ودرآن نصب وعرضه می شوند.[65]

گفتارسوم: نرم افزار ازنظر زمینه کاربرد

دراین زمینه می توان به 13 مورد اشاره کرد ولی ذیلا به ذکر برخی موارد آن اکتفا می شود: 1-3-2-پردازش داده ها: این مورد رایج ترین زمینه برای تولید نرم افزار و استفاده از کامیپوتر است سیستم های نظیر حسابداری ، انبارداری ، حقوق و دستمزد و فروش دراین خصوص قابل ذکرند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...